((((((PM en Antjie Patat))))))
Liefffff die name Antjie. Dankie baie baie vir deel!
Solank as wat ek kan onthou het ek ook dinge geruik wat niemand anders kon nie. Soos julle kan ek ook ruik as 'n broodjie, mieliepap ens. gaar is en dit is deel van my 'samestelling' maar wanneer dit handuit begin raak en jy in die middel van die nag wakker skrik met oorweldigende reuke wat niemand anders ook ruik nie en jy voel jy gaan versmoor en naar word, moet jy besef daar is nou 'n ander probleem.
Ek het nooit voorheen geweet dat wanneer iets wat sout is vir my soet proe en anders om met tye het dit 'n verband met die ervaring van spookreuke.
En die soeke na waarom ek hierdie langdurige, aaklige reuke ervaar het my laat besluit om die 'Fundamentals of Neuroscience, Part 3: The Brain.' kursus wat Harvard aanbied, te doen aangesien hulle al die sintuie behandel sowel as gevalle studies. Ongelooflik interressant en leersaam! Kan dit ten sterkste aanbeveel.
Vir ingeval iemand dalk belangstel om die kursus te doen, hier is 'n kort samestelling:
Lesson 1: Vision
Lesson 2: Audition
Lesson 3: Smell, Taste, and the Remaining Senses
Lesson 4: Movement and Action
Lesson 5: Subcortical Brain Areas
Final Exam
Grading
You will be graded on your performance on the questions in this course, including practice problems and the final exam. Practice problems are spread throughout the course and the final exam is found at the end.
Practice problems are worth 40%
The final exam is worth 60%Die voorkoms van oorweldigende, verhoogde reuksintuig word hiperosmie genoem. Dit kan permanent deel van jou lewe wees of net gebeur voor jy 'n migraine kry en baie mense getuig ook dat dit voor 'n epileptiese aanval gebeur. Wanneer jy bewus is vooraf van 'n aanval wat gaan volg word dit 'Simple partial Seizures' genoem. Pasiente getuig dat hulle knoffelagtige reuk ervaar asook 'n metaal smaak in die mond kry.
Hormoonveranderinge kan ook bydrae tot die voorkoms. Die probleem moet blykbaar verder ondersoek word indien dit kom en gaan aangesien dit
dalk 'n teken van 'n onderliggende mediese probleem kan wees soos die volgende:
Neurologiese toestande. Aanvalle wat uit die middel van jou temporale lob kom -- die deel van jou brein wat herinneringe stoor -- kan jou 'n valse gevoel van sterk reuke gee. Dit word as 'n
olfaktoriese hallusinasie beskou.
Outo-immuun siektes. Daar is 'n verband tussen outo-immuunafwykings en veranderinge aan jou reuksintuig.
Omgewings- en oorerflike faktore kan jou reukreseptore beïnvloed.
As jy hiperosmie het, kan jou smaak ook aangetas word. Jou smaak en reuk word deur jou reukstelsel verbind. Die verhoogde reuksintuig kan ook geure meer intens maak.
Jou olfaktoriese area, geleë in jou neus, is waar reuk beweeg voordat dit in jou keel af gaan. Dit is hoekom jou reuk en smaak albei beïnvloed word. Wanneer jy sterk geure ruik wat 'n smaak in jou keel skep, kan jy naar begin voel. As jy oorweldig voel deur reuke en smaak as gevolg van hiperosmie, kan dit jou daaglikse lewe beïnvloed. Jy kan ophou om sekere kosse te eet of sekere dinge vermy wat 'n sterk reuk vir jou het.
Hiperosmie kan moeilik kan wees om te diagnoseer. Die meeste gevalle maak daarop staat dat jy rapporteer wat jy ervaar, maar dit hou nie altyd verband met 'n onderliggende fisiese oorsaak nie. Soms is mense nie eers bewus dat hierdie verhoogde reuksintuig 'n naam het nie.
Wat sommige vroue stel voor dat jy aantekeninge maak van wanneer hierdie reuke/smake ervaar word om te probeer vergelyk of dit tydens hormoonverandering in jou liggaam gebeur en dus verband hou. 'n Ander stel voor dat jy 'n blik met koffiebone voor jou neus hou om die nare reuke te verdring. Ek plaas 'n homp vicks op Outop se sakdoek en smeer dit ook aan die canules van die geleende asems om die oorweldigende reuke te probeer verbloem.
Net 'n vinnige terugblik oor die onderskeie voorkomste van hallusinasies:
Ouditiewe hallusinasies: Dit is wanneer iemand iets hoor wat nie daar is nie, soos 'n stem of radio.
Visuele hallusinasies: Dit veroorsaak dat iemand iets sien wat nie werklik is nie.
Olfaktoriese hallusinasies: Dit kan voorkom wanneer 'n persoon iets ruik wat nie daar is nie.
Gustatoriese hallusinasies: Dit veroorsaak dat iemand iets proe wat hulle nie geëet het nie.
Taktiele hallusinasies: Dit kom voor wanneer 'n persoon voel asof iets of iemand aan hulle geraak het.
Somatiese hallusinasies: Hierdie hallusinasies kan die hele liggaam beïnvloed, wat onwerklike sensasies veroorsaak soos dié van goggas wat op/onder die vel kruip.
Sommige pasiente met Lewy Body Dementia (LBD) ervaar wel verskeie van hierdie vorme maar visuele hallusinasies kom die meeste voor en 'n kombinasie is nie algemeen nie. Visuele hallusinasies is 'n sterk aanduiding van die aanvang van LBD en geneeshere word ten sterkste aangeraai om dit nooit net toe te skryf aan 'n sielkundige afwyking nie.
Ander tipe demensies soos onder andere Alzheimer's, beskadig ook die streke in die brein wat betrokke is by sensoriese verwerkinge. In hierdie gevalle van demensie word hallusinasies (ouditiewe en visueel) eers ervaar in die laat stadiums van die siekte.
BRONNE:
https://www.webmd.com/brain/what-is-hyperosmiahttps://www.medicalnewstoday.com/articles/327014#typeshttps://www.epilepsy.com/node/739975.....good