Ek deel graag hierdie inligting van Dr Maarman:
Die epidemiologiese landskap van die COVID19 pandemie is vinnig besig om van vorm en konteks te verander. So neem kennis van die volgende uit my oogpunt, ervaring en kundigheid:
Ons moet erken dat mense wie glad nie oorsee was nie, nou ook 'n redelike hoë risiko het om die virus op te doen. Dis hoekom dit uiters belangrik is om publieke spasies en samesyn te vermy.
Die tydsberekening van die virus is problematies, want ons is in verkoue en griep seisoen en simptome kan maklik verwar word deur jou en selfs jou dokter. Ek stel voor jy begin verantwoordelikheid neem vir jou eie gesondheid.
Dring aan by jou dokter vir 'n COVID19 toets indien jy die volgende kombinasie van simptome het: seerkeel, seer lyf, oormatige letargie (lamheid of moegheid), dyspnie (kort van asem) aanhoudende hoes en 'n baie hoë koors (38-41°C). As jy hierdie simptome het, en jou dokter wil jou nie verwys vir 'n toets nie, dring daarop aan met alle ernstigheid of gaan sien 'n ander dokter vir 'n tweede opinie. Bygesê, doen dit net, as jy die begenoemde kombinasie van simptome het.
Verder, om gewone verkoue/griep medikasie te gebruik is nie effektief teen COVID19 nie maar vereis komprehensiewe mediese sorg! So toets eerder onnodig as om 'n week later te sterf.
Mense wie asimptomaties is het nie nodig om getoets te word op die stadium nie, tensy jy in kontak was met iemand wat die virus het. Wat moeilik is want jy weet nie regtig wie positief is nie. So volg my advies as jy die simptome het.
Corona beteken nie "crown of fear" nie. Die valse inligting mislei baie van ons mense. Hoe dit werk in die mikrobiologie veld is as volg. Ons identifiseer mikroorganismes (virusse en bakteria), onder andere, op grond van hul struktuur, funksie of aksie (m.a.w wat dit doen of wat dit veroorsaak). Dan, gebasseer op die bogenoemde, kry die mikroorganisme 'n naam, en die oorsprong van die naam (of die studie daarvan) is wat ons noem etimologie.
Byvoorbeeld, die bakterium genaamd Staphylococcus aureus wat longontsteking (pneumonia) of sepsis kan veroorsaak. Die naam Staphylococcus, kom vanaf die Griekse taal, wat beteken "string of grapes", want onder die mikroskoop lyk die struktuur van die bakterium soos klein trossies druiwe. Corona, kry ook sy naam, op dieselfde wyse, want onder die mikroskoop lyk die struktuur van die virus, soos 'n kroon. Nie "kroon van vrees" nie.
Dr. Maarman ❤