Wonderlike hulpmiddel inderdaad PM.
Vandag wil ek graag 'n klein bietjie meer uitwei oor die 'heesheid' wat gepaardgaan met abnormale drukking in die hart en longsisteem van PH'ers.
By my artikel op FB oor die asemdief het ek gevra of daar nog persone is wat verhoogde drukking wat met heesheid gepaardgaan, ervaar het in die nabyheid van steenkoolmyne. Wag angstig op terugvoering. Intussen het ek 'n gedeelte vanuit die artikel gedeel wat medici daarop wys dat heesheid soms die eerste tekens van PH/PAH kan wees en moet nie ligtelik opgeneem of verontagsaam word as daar geen duidelike oorsprong van die probleem gevind kan word nie.
Heesheid van stem by PH pasiënte: Hierdie raar toestand word beskryf as
Ortner sindroom of die
kardiovokale sindroom. (This correlation between hoarseness of voice and cardiac anatomic pathology was first described by Norbert Ortner (1865-1935), an Austrian physician in 1897).
Due to its low frequency of occurrence, more common causes of hoarseness should be considered when suspecting left recurrent laryngeal nerve palsy (LRLN).When considering cardiovocal syndrome, the most common historical cause is a dilated left atrium due to mitral stenosis, but other causes, including pulmonary hypertension, thoracic aortic aneurysms, an enlarged pulmonary artery and aberrant subclavian artery syndrome have been reported compressing the nerve.Die artikel bespreek dan die geval van 'n 23-jarige vroulike pasiënt met twee maande lange heesheid van haar stem as die aanvanklike voorstelling van idiopatiese PAH as gevolg van die kompressie van die linker RLN tussen die vergrote longslagaar en die aorta. Hierdie geval beklemtoon die feit dat PH/PAH in die differensiële diagnose van heesheid van die stem gehou moet word, selfs in die afwesigheid van die gewone tekens en simptome wat kenmerkend is van die siekte.
Nog voorkomste:
Notable case: A middle-aged male had ongoing cough, hoarseness of voice, and shortness of breath for two years without a history of smoking was found to have mitral valve stenosis due to calcification. This led to left atrial enlargement, elevated pulmonary artery pressure, pulmonary artery hypertension, and right ventricular enlargement. This cardiomegaly, or enlargement of the heart, led to compression of the LRLN
Notable case: A young female with a history of mixed connective tissue disease presented with hoarseness of voice and was found to have secondary pulmonary artery hypertension. This was causing right heart enlargement and therefore compression of the LRLN
Bronne:
Hoarseness of voice as presenting complaint of idiopathic pulmonary arterial hypertensionhttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5351375/?fbclid=IwAR01rznV4rmKlJohHnsvgTE9cjxilYmW946CoXpp3OerBuZ8NcglUk_WI8o
https://en.wikipedia.org/wiki/Ortner%27s_syndrome