Ja dis n hartseer storie, en baie waar julle.
Oupa se welsyn begin by die huis. As jy nie eers sorg dat jy self versorg is nie staan jy more langs hom by die robot.
bakhandrykdom, in die sweet van jou aangesig jou brood moet verdien. Hierdie mense ry op hul verslawingstreine in die sweet van ander se aangesigte
Hier in Richardsbaai, het ons n hawe dorp en groot industrieë. Dit beteken dat elke keer wanneer een van die reuse n "shut" het, kom mense van elke uithoek hier aan. As jy sien dan kom daar n man (en meestal) met n vrou. Met n groot verslete rugsak en hulle stap see se kant toe, dan weet jy....hy of sy is volgende by n robot sodra die shut klaar is.
Die gehuggies in die modder geboude kamers in die reserwes waar hull blyplek kry is net stroois en klaar. Ek het al dogtertjies daar gesien van so 3 jaar, met blonde haartjies, en muishond vuil.... genade, jy kan nie die verskil tussen haar blonde hare en vuil klere of kaal beentjies sien nie... Dan wonder jy met rillings hoe sy oorleef tussen die goedkoop dwelms wat gesnuif word om die honger stil te kry.
Ek het jare gelede ook gehelp, maar gou gestop toe ek besef die werke wat die mense aangebied word, word nee voor gese.
En almal het n struktuur, elke robot word beheer deur die een daar, en ander durf nie soontoe gaan nie, en dan is Nigeriers n GROOOOOOT probleem hier. Hulle maak die armes verslaaf en gee verniet dwelms en dan word jy hulle slaaf. Wat jy ookal inkry, kom vat hulle n pond van.
Sekere besighede hier moet maandeliks aan die Nigerier mafia R2500 gee om besigheid oop te hou, anders word die gebou beroof, geplunder of kliente beroof. Daar is besigheids eienaars wat se dis nou maar hulle assuransie geld en betaal dit.
Hoe sal die jonges vandag ooit weet hoe die polisie en weermag die vrees van die lewende hel in jou geblaas het in ons jong dae.
HOE MIS EK NIE WET EN ORDE NIE...
As jy so gelukkig was om n 4% verhoging te kry 2021, moet jy weet krag is 23% op hier. Petrol kos nou meer as R17 n Liter. As jy n huiseienaar is, het erfbelasting, water en vullisverwydering met 20% gestyg (afhangend van die munisipaliteit). Vleis is die hoogtes in, en tamaties kos skielik n 3de emmer vol geld. So jy is ver swakker daaraan toe, en kry baie minder geld uit as voor jou verhoging.
Iets anders
Ek is op die Bestuurs kommitee van die Seafarers Mission hier, en laat ek julle se. Daardie manne en vroue is in n ander verarmde boot.
Van 27 Maart 2020 tot nou mag hulle nog nie voet aan wal sit nie. Sommiges is al 18 maande op see en kan oor sekere lande se hawens nie tuis kom nie (hulle kontrakte is meestal tussen 6 en 9 maande en dan 2 of 3 maande tuis voor die nuwe kontrak begin).
Die selfmoord statistiek het met 30% onder hulle gestyg agv depressie omdat hulle nie hulle familie sien nie.
Dis werklik vreeslik