Kyk wat ontdek ek julle... deel hier met heimwee (Assie - aka ons eie Langenhoven, is een van die baie hartsvriende wat die woorddief toestemming gegee het om te oes en bewaar.)
*Aspoestertjie se verlange na vergange se dae
My Wyse Oupa sê: Onthou se kamers is die argiewe van die siel.
Vanoggend pak die heimweë my emmertjie vol onthou tot die water uit my ogies oorloop soos seerkrysoppies. Ek klim terug in my stadskleertjies. My flenterjean en pramsak grawe ek doer onder uit my kas uit, en soos gister se lekkerte glip ek terug na sorgelose dae saam met vriende.
Ek stap met my arm deur Vossie se sterk arm stroomop, na die watervalletjie waar my paddaprins wag en ons gesels oor Aurora en die Woorddief van die Baai. Ek sluk ‘n paar slae swaar as ek wonder hoe dit nou op Woes se Forum gaan.
Langs die watervalletjie stap ek na my gunsteling klip.
Met my arms omhels ek my kniekoppe soos ou verlore vriende waarop ek my ken kan stut. Ek trek hulle styf teen my lyf vas en koester die nabyheid.
Terwyl ek so sit vaar my gedagtes soos baggerbote oor die dieptes van my geheuepoel en diep kosbare smaragte en diamante op uit die modder van onthou. Trane trek warm vertikale strepe oor my wange en drup, drup sirkels in die spieëlgladde oppervlaktes van die waterpoel. Ek kyk toe hoe die sirkels al wyer strek en verlangeplooie op my waterbeeld kom trek.
Bosgeluidjies neem weer die stilte oor. ‘n Paddatjie laat sy oempa oempa tuba hoor op maat van ‘n eensaam kriekie se viool. Terwyl Rooiborsie en Hoep-Hoep se klanke die bosorkes volmaak vind ek weer berusting in my lot.
Ek wonder of Meraai se woordeboek al staan. Ek wonder oor die duistere Costello en Piet Magriet se afbroek-boude.............
So deur die trane stuur ek groete
Aan ‘n forum lank geleë
Ek dra jul in my hart rond
En doen my lewe, dood tevreë
Maar as ek anders kon
En my lewe ander draaie gee
Was ek terug by julle
Met ‘n sprong en nog twee tree.
Ai my wyse Oupa. Partykeer, net partykeer vir ‘n flietende sekonde, raak onthou se kamers, die selle van die hel.
Gegroet my vriende. Ek sal ons tydjies saam nog lank onthou.