ek het die op 'n ander forum geskryf na aanleiding van 'n vraag of die trekker kan wynmaak
hy kan nie self wyn maak nie maar hy dra baie daartoe by dat ons op die ou end die vrug van die wingerdstok kan geniet. hy maak die werk in die wingerd baie minder. ek en die buurman werk so saam met mekaar se masjiene en help mekaar waar dit kan en koop soms saam masjiene. Vroeër jare het ek en hy saam 65 mense gehad om te oes, vanjaar het ons met 17 mense en een oesmasjien die oes ingesamel.
vroeër jare het ons met 30 mense ons 2 plase gesnoei, nou met die hulep van die trekker en trimmer en 'n kompresser met lugdruk skêre doen ons dit met 15 mense en oor 'n jaar of 2 gaan ons 'n snoei masjien koop ( ons wag net om genoeg wingerd aan te pas om dit te regverdig) dan word daardie wingerd met 1 mens op die trekker gesnoei.
gelukkig is ons oë oopgemaak met hierdie plaasarbeieder staking besigheid om uit die boks te dink en aanpassings te doen en minder op mense aangewese te wees.
dus hy maak nie slef wyn nie maar dra baie daartoe by.
Die trekker is in Indië gebou ( soos daar mercedes en bmw karre in suid afrika gebou word) en kos R100 000 goedkoper as die john deere trekkers wat in mexico en amerika gebou word en het geen fancy elektroniese fieterjasies aan nie. al elketries is sy ligte, starter en altanator. Die ander het klomp elektronika en pc bord, wat kan blaas as jy jump start en dan R30 000 kos om te vervang. Dis nog ou tegnologie wat goedkoop en eenvoudig is om in stand te hou.