Oggendboodskap 24 Maart 2021
Gegroet vriende …
Christus het aan die melaatse geraak. Hy het dalk sy hand op die sieke se skouer gesit, versigtig om hom nie seer te maak nie. Dalk wou Hy hom omhels en verseker van sy omgee vir hom, maar wou nie op ‘n seerplek druk wat nog meer pyn sou veroorsaak nie.
Hoe dit ook al sy, Jesus ons Verlosser, het nie teruggedeins nie. Hy het nie van die man wat maande, dalk jare lank al stinkend siek was, wie se vingers of selfs sy hande al afgevrot was, weggeskram nie. Nee, Hy het hom aangeraak, staan dit in Matthéüs en Markus en daar in Lukas 5 verse
12 Eendag toe Jesus in een van die dorpe was, kom Hy 'n man teë wat oortrek was van die melaatsheid. Toe die man Hom sien, val hy op sy knieë voor Hom en smeek: “Here, as U wil, kan U my gesond maak.”
13 Jesus steek sy hand uit, raak hom aan en sê: “Ek wil. Word gesond!”
Daardie man, soos ons uit die wette en reëls van Israel leer, het hulle nie sommer net ingewag langs die stofpad waarlangs Jesus en almal saam met Hom, verby sou gaan nie. Nee, hy sou moes nadersluip, koes-koes agter bome of struike bly tot Jesus naby genoeg was. Melaatses is uit die dorpe en nedersettings verban, hulle moes alleen of saam met ander melaatses, in grotte of waar ander nie naby kon kom nie, ‘n pynlike lyding leef tot hulle dood. Maar hierdie man het besluit dat hierdie Christus van wie hy gehoor het, hom kan genees. Het hy geweet God sal hom van sy sondes ook verlos?
Vriende, wat doen ons vandag? Ons wat gelukkig genoeg is om te besef wat God se genade (naastenby) beteken, koester ons in sy Liefde. Maar ek wonder soms of ons ooit die volle omvang van ons HemelVader se genade kan besef? Nogtans loof ons Hom vir elke dag se seëninge en genade. En ons aanvaar ons doen genoeg. Selfs as onrus en dwarsklappe ons tref, glo ons nog in God. Ons raak soms kleingelowig, maar ons weet en glo ons geloof sal weer versterk word.
So dink ons. Ons sê daarvoor dankie; ons gaan kerk toe omdat … omdat? Ek weet nie of ons altyd weet hoekom nie. Gewoonte, ons opvoeding? Omdat ons sentimenteel is oor ons kerk? Daar tussen ons vriende kan ons God loof en prys, kan ons ons hande oplig en jubelend, of met verwagting, sing en bid. Tussen bekendes, of tussen “goeie mense” wat ons ons naaste noem, is ons gemaklik. Ons gee wat ons kan vir armes. Hulle wat dit darem baie nodig het, maar dit moet ons eie mense wees. Wat kan God dan nog van ons verwag?
Nou wat is fout daarmee? wil julle my vra. En ek kan niks fout vind daarmee nie. Ons Vader ook nie. Solank jy dit net nie uitbasuin, aan die grootste klok hang nie. Jesus het gesê: Matthéüs 6 vers
3 Maar jy, as jy liefdadigheid bewys, laat jou linkerhand nie weet wat jou regterhand doen nie,
4 sodat jou liefdadigheid in die verborgene kan wees; en jou Vader wat in die verborgene sien, Hy sal jou beloon.
Ek wonder net hoe gemaak met daardie arm melaatse mense? Daardie “melaatses” om wie ons draaie stap en vermy asof hulle van ‘n ander stinkende, verottende, moeras-agtige planeet af kom. Hulle wat dalk geleenthede “soos ons” gehad het, maar dit nie WIL gebruik nie. Nee, hulle wat drank en dwelms verkies en gedurig in stormwaterslote dronk lê. Tot hulle weer iets gaan steel vir die volgende bottel goedkoop wyn. En ons hulle uitmekaar vloek en skel en tot in die hel in verwens.
Wie gaan eendag langs een van hulle op die randsteen neersak en vir hom of haar vra of hy/sy weet dat Jesus hulle net so lief het as vir ons? Vriende, het jy al in jou binneste die versugting gevoel om vir so iemand jammer te voel, te wens dis moontlik om hom/haar aan te raak en te sê Jesus wil jou gesond maak?
Kom ons sluit ons oë. Here, ons Here, hoeveel keer het ons al skuldig gevoel omdat U iemand op ons pad gebring het, maar dan het ons weggedraai en aan die anderkant verbygestap. Vergewe ons o God, dat ons nie elke kans gebruik om u Evangelie, ja, die verlossing waarvoor Christus tot die dood toe gely het, wat ons eersdaags weer gaan gedenk, aan iemand arm en lelik vertel het nie. Dat ons nie eers tot U vir hulle bid nie. Wees ons genadig in ons geestes-arme menswees. Amen amen Here.
Mag julle ook die vrede van God, wat alle verstand te bowe gaan, in hierdie komende tyd ervaar, terwyl ons die dae aftel na die voorreg om weer Paasfees te vier.
Vrede en vreugde vir julle. Totsiens.
adéle theron