Laat ek julle bederf met nog 'n paar van my fototjies.
Jupiter, met sy GRS (Great Red Spot) na ons kant toe:
Messier 61 of die "Spiral Galaxy" 52 mil ligjare weg. (beskrywing van hoe die foto geneem is verder ondertoe)
....iets wat glad nie sigbaar is met die oog of deur my klein 6 duim teleskoop nie.
Messier 61 is 'n "Spiral Galaxy" in VIRGO. Hy is 52 Miljoen ligjare weg van ons af en ook deel van die bekende Virgo Cluster waar baie Galaxies in 'n groep bymekaar sit. M61 is die grootste "spiraal" sisteem. in die Viro groep.
1 Bly op die voorwerp: Hierdie voorwerp is baie klein en baie ver. Ek kan hom nie met die oog deur my teleskoop sien nie. Ek het gebruik gemaak van die volle 1500mm van my teleskoop teen f10 (focal ratio). Ek het my Canon EOS 760D agter op die teleskoop geplaas en 'n foto geneem van 25 sec teen ISO 3200. Ek kon die spiraal net net sien in die een hoek (gelukkig!) van die foto en het toe die teleskoop bietjie geskuif en weer geneem. Ek het dit so 10 keer gedoen totdat die spiraal in die middel was.
Volgende kalibreer ek my teleskoop se "tripod" (mount) met 'n 2de klein teleskoop wat bo op die groter een sit. Hierdie kleiner 160mm f4 outjie het my klein sensor planeet kamera agterop en is gekoppel aan sagteware "PHD guiding". Wat hierdie 2de sisteem basies doen is om "in te lock" op 'n ster en dan seine na die "tripod" (mount) stuur om seker te maak my teleskoop bly 100% op die voorwerp wat ek wil afneem. Dit is omdat my tripod nie 100% kompenseer vir die aarde rotasie nie, en op 1500mm kan die kleinste afwyking beteken dat sterre stertjies kry.
2. Neem van foto: Ek koppel 'n "intervalometer" aan my kamera. Hy was gestel om 24 foto's te neem elkeen 120 sec lank. Ek het gereken dit is die kortste tyd benodig om enige bruikbare data te kry. 30 x 480 sec word voorgestel, maar met soveel ligbesoedeling in die stad kan ek nie die kamera sluiter so lank oophou nie, en sal te veel van die onnatuurlike lig op die sensor val.
Omdat die DSLR kamera redelik baie geraas ook genereer tydens sulke lang foto sessies, moet ek data bymekaar maak om die geraas uit te haal. Om dit te doen het ek ook 20 x 120sec foto's geneem met die dop op my teleskoop. Daarna 20 donker foto's ook met die dop maar teen 1/4000 sec. Dit help dan om geraas te identifiseer en te verwyder.
Heel laaste haal ek die dop af en plaas 'n egalige wit lig oppervlakte voor die teleskoop en het ek 16 x 1/25 sec foto's geneem. Hierdie witlig foto's wys "vignetting" uit. Dit is wanner 'n foto donker aan die buite kant is en 'n wit kol in die middel maak. Al hierdie ekstra data word gebruik om die ongewenste geraas en foute in die optiese sisteem te verwyder.
VERWERKING VAN DATA: Al die foto's, so 80 altesaam was toe ingevoer en verwerk deur sagteware met die naam DeepSkyStacker. Dit kyk na al die data, bereken die geraas wat verwyder moet word ens en "stack" dan alles bo op mekaar om die finale foto te gee. Die eindproduk is 'n Tiff file van so 150Mb wat dan in Photoshop ingevoer word om die data wat weggesteek is uit te bring.
Altesaam 56 minute se foto data + 50min kalibrasie data en omtrent 4 ure se totale werk:En so lyk my eerste poging met M61.