Soos belowe wil ek bietjie verder uitwei oor die elemente wat in die disse is wat op ons tafels verskyn, meestal sonder dat jy eers bewus is van dit. Kom ons loer na sommiges soos aangedui deur chef André.
1. Oorspronklikheid - met ander woorde die kreatiewe denkwyse wat jou beplanning vooraf gaan. Daardie 'andersheid'.
2. Verbeelding - Nuwe idees wat soms baie uitdagend kan wees.
3. Kunstigheid - met die hande te skep/vorm. Chef Chiang maak graag sy eie opdienborde, tafels, versierings ens.
4. Smaak - min dinge kom by die sensasie van smaak.
5. Karakter - André noem dat die kwaliteit van bestanddele soos karakters in 'n rolprent is. "The good and the bad."
6. Eenvoud - dit spreek vansself. Elke dis hoef nie 'vyfstergehalte' voorgesit word nie. "Rustic/elegant".
7. Emosie - hier ken ons almal die nostalgie wat jou oorval as jy pannekoek ruik of 'n geliefkoosde dis uit jou kinderdae.
8. Struktuur - die vorm/voorkoms van jou eindproduk.
Dan wy chef Chiang ook uit oor die arbeid van diegene wat die produkte gekweek het. Die versorging van die diere en die respek wat ons toon as vleiseters vir 'n lewe wat opgeoffer was as't ware.
Ek kon nie wag om deur ons kosfotos te dwaal, opsoek na elemente wat wegkruipertjie speel. Kon nie help om te dink aan die verskillende maniere waarop ons bestanddele voorberei, gaarmaakmetodes, opdiening en garnering nie. Die verskil wat 'n bord se vorm kan maak aan die eindproduk, die afwisselende kleure van wat op die borde geskep is en seker een van die belangrikste vir ons as immigrante is die memories wat sekere disse in ons wakker maak.
Natuurlik speel smaak die grootste rol want 'n onsmaaklike dis kan nie verdoesel word met 'n pietersielietakkie of 'n tamatierosie nie. Te veel sout met die eerste happie uit jou bord beinvloed jou smaak so dat jy verseker nie enige van die verskillende smake verder na regte sal kan geniet of waardeer nie.
Dit geld ook vir te veel peper op jou eier...
Verrassend vir my was een van die elemente wat Chef Chiang genoem het 'pure'. As voorbeeld het hy 'n dis gehad wat dieselfde kleur is as die bord! Wit op wit met 'n redelike groot oop spasie op die bord en dan vra hy die gehoor of dit 'purely pretensious or pretentially pure' is? 'n Spasie vir nadenke. Amper soos in ons 'witspasie gedigstruktuur' kon ek nie help om te dink nie.
Ek het na die tyd geloer na my eenvoudige ontbyt wat soos gewoonlik ook deels geskep was met oorskiet van die vorige aand. Nie regtig seker wat was oorspronklik, verbeeldingryk of kunstig nie. Kan darem getuig dit was smaakvol en die gaarmaakmetode het my dankbaar gelaat vir min skottelgoed.
Wat ek wel besef het is dat my wederhelf se fynoog vir detail, dadelik opgemerk het daar daar 'n sousie gekort het by my ontbyt toe ek alles met hom bespreek en die fotos gewys het.
Skaam moes ek aan myself erken: uitgevang Meraai! Jy het sommer sous uit die bottel oorgegooi na die tyd - dit was mos my 'rustic' element wou ek eers arrogant opmerk maar wyslik geswyg.
Om skottelgoed te spaar het ek die tuisgebakte broodjies in ons sandwichmaker gerooster, die spek en eier sommer ook daarin gaargemaak. Kortpad vir 'n lui kok was nergens op chef se lysie nie, so dalk moet ek liewer die lyntjie uitvee.
Ek was baie beindruk met die tekstuur van ons 'geen-knie-broodjie' nadat dit in die megheftertjie gerooster was. Amper soos vetkoek geproe!
Voor ek alles verslind het, wou ek as
director van my eie
movie eers nog 'n bietjie speel met die 'karakters' op my bord... moet darem ook noem dat al die slaaiblare en takkies uit my eie groentetuintjie kom wat eers 'n plonsgaatjie was toe water nog volop was.