Author Topic: Lox, vertel vir my....  (Read 26469 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Lox

  • Regular Members
  • Melkbaard
  • Posts: 757
  • Gender: Male
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #30 on: November 13, 2011, 11:03:30 AM »
PM, ek stem saam met jou ek het ook geen probleem met wyn in boks nie, sommige wyne in bokse is baie lekkerder as sommige wyne in bottels.


ek drink agter lekker aan en hoe rooier hoe lekkerder.

Angelieka:
Elkeen kan seker wyn ( brousel) maak maar om lekker wyn te maak is nie sommer so maklik nie. As jy suiker en water en gis bymekaar ooi gaan jy ook 'n brousel kry, net so as jy druiwesap uit die druiwe vat ( of enige vars  vrugtesap) en gooi gis by gaan die goed gis en alkohol produseer.

Teorie studies vir wynmaak is redelik belangrik en dan ook praktiese ondervinding. Jy kan op maties of Elsenburg verder leer in wynbou en wingerdkunde. daar is baie goeie wynmakers sonder die teoretiese agtergrond maar teorie sal baie help. praktiese ondervinding tel meeste maar jy moet darem weet wat kan gebeure as jy so maak of nie so mak nie en dis goed as die wynmaker wingerd kunde ook het al boer hy nooit met wingerd nie sodat hy die taal van die boere ook kan praat en hulle mekaar kan verstaan oor 'n spesifieke topic as hulle dalk verskillende sieninge hê. net so is dit goed dat die boer ook effens wynmaak agtergrond het en weet hoe werk die kelder dat hy ook kan weet waarvan praat die wynmaker as hy van iets in die kelder praat.

my pa was wynmaker op vlottenburg daar het ek die basies van wynmaak in die kelder geleer. die metodes het redelik verbeter agv tegnologie maar die basies is nog dieselfde.

die groot ding van wynmaak is, jy moet 'n passie hê daarvoor en dit as lewenswyse sien en nie as 'n werk om geld te verdien nie. dieselfde geld vir boerdery. as jy dit vir geld wil doen kan jy maar los, doen dit oor dit lekker is en jy dit geniet.

daai na oes ding gaan jou moedeloos maak, na 100 tree gaan jy nog nie 1 kg in jou mandjie hê nie.

ek het vroeër jare van seisoen arbeid gebruik gemaak vir oes maar nie meer nie die blou masjien vreet maar.

ek gebruik wel seisoen arbeid in lente vir suier werk en soms om vuilgoed te skoffel. probeer maar so min as kan met mense werk. mense is probleme.
wees vriendelik met die boere, hulle sit kos op die tafel.

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #31 on: November 13, 2011, 03:10:13 PM »
Skuus as ek weer vra Lox.  Word daar nog wyn in houtvate verouder en en en...
Ek is mal oor die geur van wyn uit houtvate.
Om te weet is om te verstaan.

Offline Lox

  • Regular Members
  • Melkbaard
  • Posts: 757
  • Gender: Male
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #32 on: November 13, 2011, 05:50:31 PM »
ja daar word nog sommige wyne in vate verouder. nie alle wyne nie. en sommige wyne wat in vate was word versny me ander wat nie in vate was om die oordonderde hout geur effe in die bek te ruk. chardonaay word soms gehout. chardonay is ook 'n cultivar wat soms na dit gegis het vir so paar maande gelos en op die gismoer laat lê waar ander cultvars dadelik afgepomp sal word. die chardoany se gismoer dink ek gee daai botteragtige karakter, wat ek niks van hou nie.

soms word hout sawe of hout splinters in die wyn geplaas tydens gisting om hout karakter te bevorder. vate is vreeslik duur.
wees vriendelik met die boere, hulle sit kos op die tafel.

Offline Lox

  • Regular Members
  • Melkbaard
  • Posts: 757
  • Gender: Male
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #33 on: November 13, 2011, 06:29:55 PM »
so word die druiwe by die kelder afgelaai



die bak waarin dit afgelaai word



handoes




werkers kry koeldrank op i warm dag




vroeg oggend lig word tyd net na blok N geoes is. het 4 uur die oggend begin.



mooi dagbreek van die masjien af



dis die latte wat die druiwe afskud, loop weerskante van die druiwe en skud heen en weer.



die oggend het klomp boere in die nag begin en die ry staan toe al in die pad voor oopmaaktyd.



wees vriendelik met die boere, hulle sit kos op die tafel.

Offline Lox

  • Regular Members
  • Melkbaard
  • Posts: 757
  • Gender: Male
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #34 on: November 13, 2011, 06:46:13 PM »
die pyp in die sloot gesit en opgevul, toe het ons 'n brug.



en opgevul,







toe het ons 'n brug.




wees vriendelik met die boere, hulle sit kos op die tafel.

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #35 on: November 13, 2011, 07:39:24 PM »
Nou wil ek weet of die houtvate slegs eenkeer gebruik kan word en watter rooiwyn word nog in vate verouder. 

Ek dink ook vieruur in die oggend is die beste tyd om te werk.  Hier by ons begin die vogeltjies dan al fluit en dan geniet ek die heerlike koel lug.  Ongelukkig kan ek net die lug sien verkleur, geen mooi sonsopkoms of sonsondergang soos daar by die see nie.
Om te weet is om te verstaan.

Offline Lox

  • Regular Members
  • Melkbaard
  • Posts: 757
  • Gender: Male
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #36 on: November 13, 2011, 07:55:52 PM »
houtvate kan paar keer gebruik word, maar hulle hout karakter neem af met die jare
so 3 keer dink ek vir wyn en dan gebruik hulle soms dieselfde vate vir por wat dalk 5 jaar in die vat lê.

vir brandewyn gebruik hulle nuwe vate en ek dink ook net 1 keer veral as dit 10 jaar of 20 jaar in vate lê. dalk word die 3 jaar brandewyn se vate 'n 2 de keer gebruik.

brandewyn verdamp teen sowat 1 liter per maand uit die vate en moet gereeld opgevul word. as jy hele dag in daai brandewyn stoor werk kan jy getrek raak van die dampe inasem en dis hoogs ontvlambaar. wanneer jy in daai stoor ingaan los jy jou rookgoed en vuurhoutjies en lighter en selfone en enige elektroniese goed buite die deur.

pinotage, shiraz, cabernet saugvinon, merlot, en nog paar ander rooiwyne word soms in vate gehou vir so jaar.

as jy gelukkig is mag jy uit die tenk skep maar dan moet jy die keldermeester ken.



as jy my ken en ons is genoeg bymekaar kan ons so 3 liter bottel oopmaak vir die aand



brandewyn vate hou sowat 250 na 300 liter elk.




rooiwyn vate.



ek is nie seker of brandewyn en rooiwyn vate selfde vate is nie maar dit kan verskil want ek het in Frankryk op 'n plaas gewees met eie kelder en 4 kuipers wat vate maak. selfde  wyn in die 4 manne se verskillende vate dan kom die smake en geure anders uit. elke vat kan sy eie karakter hê.

hier word ruby cabernet afgetip by die kelder.



dit is een van die min rooi cultivars wat rooi sap het, meeste se sap is wat en jy kan witwyn daarvan maak. die kleur en geur kom uit die doppe.

wees vriendelik met die boere, hulle sit kos op die tafel.

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #37 on: November 13, 2011, 08:13:14 PM »
Lox, ek lief al die inligting en ek lief jou vir al die tyd wat jy spandeer om die inligting oor te dra.  Baie dankie daarvoor en dankie vir die foto's. 

Ek sou darem wat wou gee om weer my glasie in daai tenk te doop!
Om te weet is om te verstaan.

Offline Lox

  • Regular Members
  • Melkbaard
  • Posts: 757
  • Gender: Male
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #38 on: November 13, 2011, 08:50:51 PM »
ons kan dit dalk eendag reël. daai tenk se wyn is nog nie gefilter of gestabiliseer nie maw so effens vaal wyn, en die geure is baie beter want die stabilisasie en filter laat van die geure ook verlore gaan. nou gaan jy vra hoekom dna filter. dis om die wyn blink te kry, alle onsuiwerhede uit te haal en ook die wynsteen wat die afsaksel in die bottel maak.

die filter is 0,02 mikron, baie fyn as jy dink 1 mikron is 1 miljoenste van 1 millimeter
wees vriendelik met die boere, hulle sit kos op die tafel.

Meraai vannie Baai

  • Guest
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #39 on: November 14, 2011, 01:44:35 AM »
Trippppel WOW vir al hierdie inligting Stoffetjie!!!  :hello2: :notworthy: Ek en Outop gaan rustig weer deur alles gaan. Dis verseker  :icon_biggrin:

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #40 on: November 14, 2011, 07:29:09 AM »
Daai afsaksel het ek al 'n paar keer in 'n goeie ou bottel rooiwyn gesien.  Ek is mal daaroor as die ander hul neuse daarvoor optrek, dan kan ek die hele bottel vir myself kry.   :icon_biggrin:

Raaitjie, as iemand daar naby Lox is en hulle maak nie van die aanbod om saam met hom deur die plaas en die kelders te gaan, gebruik nie, dan weet hulle nie wat hulle mis nie. 
Om te weet is om te verstaan.

Meraai vannie Baai

  • Guest
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #41 on: November 15, 2011, 12:39:53 AM »
Ons het so twee weke gelede deur 'n kelder gegaan hier by ons, maar die ouens kan gaan kersopsteek by Lox!!! Ek het voorheen slaafs al Stoffel se inligting by die ou forum verslind en het dus vooraf 'n idee gehad van wat om te verwag. Teleurgesteld gewees met die eweknie diekant LOL!

Offline Angelica

  • Regular Members
  • Hardebaard
  • Posts: 1674
  • Gender: Female
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #42 on: November 15, 2011, 07:22:09 PM »
Sou nooit kon raai dat my een vragie aan Lox soveel inligting bevat nie.
Dankie Lox.  Ek sal weer deur alles lees en dan sal ek meer onthou daarvan.
elle

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #43 on: November 15, 2011, 09:45:06 PM »
Dankie aan jou Angelica, dit was 'n treffer vraag met 'n "super topic". 
Kyk nou net hoe laat 'n handjievol die brug bewe!
Om te weet is om te verstaan.

Offline Lox

  • Regular Members
  • Melkbaard
  • Posts: 757
  • Gender: Male
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #44 on: November 16, 2011, 08:33:54 PM »
ek sal julle laat toets skryf wanneer julle kom plaas besoek doen.
wees vriendelik met die boere, hulle sit kos op die tafel.