Sjoe nou luister ek darem lekker ons jongdae se musiek op LM. Hulle speel treffers wat ek al van vergeet het, soos barbados wat op die oomblik speel.
In elk geval laat ek gou kyk wta ek van oesmasjien raakloop
Angelieka ja vroeër jare is alle druiwe met die hand geoes en (on)gelukkig het die werkers en wetgewing maar veral die werkers gemaak dat slim mense masjiene druiwe oesmasjiene bedink het en dit suksesvol gebou het.
Ek en buurman het saam masjien gekoop en ons dink nie ons wil weer sonder so iets boer nie. ons pas hom goed op en laat hom elke jaar versien en net ek en hy ry die ding.
kom laat ek sien wat ek kry in my argief.
een mens wat baie goed pluk kan so 1,25 na 1,5 ton druiwe per dag oes en uitdra na die sleepwa. die masjien oes so 10 na 15 ton per uur.
in al 2 gevalle hang dit af van die cultivar en hoe swaar die drag is hoeveel geoes kan word. sommige cultvars oes makliker en sommige dra meer.
Million drums speel nou....lekker ou LM
so lyk 'n ordentlike tros hanepoot
en paar trosse bymekaar
masjien
die masjien loop wydsbeen bo oor die rye
daai wit latte wat jy sien wat so horisontaal is skud die druiwe af teen 400 na 430 slae per minuut en ons ry van 1 tot 3 km per uur, die varisie afhangende van die terrein en cultivar en drag.
die korrels val in bakkies wat in die rondte van onder na bo beweeg soos 'n stootskraper se kettings en wanneer dit bo kom gooi val die druiwe uit in die bakke wat in die sleepwa leeg gemaak word wanneer nodig.
hier word een van die geel vingers waaraan die latte is vervang want hy het gebreek.
jy kan die bakkies se punte sien heel agter. punte lyk so zig zag
druiwe wat in die bak val
kontroles
hys vol ry maar
vroeg oggend begin, met die masjien begin ek baie oggende 4 uur. is lekker om so in die koelte en donkerte te oes.
al nadeel dit raas vreeslik soos die ding werk.
hand oes, daar agter loop een man met 'n mandjie
en dan word sy kaartjie geknip as bewys hy het gegooi.
ek hoop dit help wat ek wys om beter te verstaan