Author Topic: Lox, vertel vir my....  (Read 26474 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #15 on: November 11, 2011, 05:19:32 AM »
Dankie vir die mooi beskrywing en die foto's Lox.  Dit is vandag die 11de dag van die 11de maand 2011.

Ek mis vir Y, hy is die ou wat altyd die interessante goetertjies kom vertel het.
« Last Edit: November 11, 2011, 05:21:31 AM by PM »
Om te weet is om te verstaan.

Offline Trapsoetjie

  • Regular Members
  • Penkop
  • Posts: 657
  • Taranee, onse Beertjie.
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #16 on: November 11, 2011, 08:45:25 AM »
Ja sjoe dit was 'n toer daai...Pragtig, mooi ek praat nou nog met die mense as ek hulle so deur 'n wyn proe vat en ons ry dalk verby Lox se plek o o  dit was lekker.  :wave:
 :angel12:

Offline Angelica

  • Regular Members
  • Hardebaard
  • Posts: 1674
  • Gender: Female
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #17 on: November 11, 2011, 07:18:37 PM »
Geweldig baie dankie dat jy die tyd geneem het om te vertel en nog foto's ook te bring.
Om te dink dat daardie groen knoppietjies volgende jaar, of die jaar daarna, my lekker gaan laat hoogtrap.

Ek sien die boere hier om die Heuwels is besig met bespuiting van een of ander aard.  Word dit algemeen gedoen as die wingerd bot ?
Die mis en / of sagte reen wat ons nou kry is seker baie goed vir die wingerd.

Wanneer word ge-oes ?
Wat gebeur met die wingerde nadat julle ge-oes het ?
Bly dit so - verkleur in die mooiste Herfs drag - om te rus in die Winter ?
elle

Offline Angelica

  • Regular Members
  • Hardebaard
  • Posts: 1674
  • Gender: Female
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #18 on: November 11, 2011, 07:22:03 PM »
En nou iets van 'n heel ander aard :
Doen julle troues - catering ens ?
Het julle oornag geriewe ?
Die kinders soek nou hard na 'n venue en daar is net nie meer so baie beskikbaar in April / Mei.

elle

Offline Lox

  • Regular Members
  • Melkbaard
  • Posts: 757
  • Gender: Male
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #19 on: November 11, 2011, 09:46:32 PM »
Plesier

Ons spuit elke 2 weke teen witroes en donsskimmel. Ek sit ook 'n spuit teen botritis vrot op die chenin blanc op maandag en dan van Dinsdag af weer die gewone spuit teen swamme l witroes en donsskimmel.

Die mistigheid en mis reen is nie goed vir die wingerd nie, dis baie bevorderlik vir donsskimmel. dons skimmel kan die oes vernietig in paar dae se tyd as jy nie spuit nie.

oestyd by ons is feb en maart, soms effe gouer some effens later.

ek en buurman het saam oesmasjien en ons gebruik hom baie.

na oes kry die wingerd stikstof bemesting en na oes spuit teen witroes en donsskimmel.
 dan wag ons dat die blare val om te snoei. 99% van die jaar se groei word weg geknip.
die blare wat so mooi kleur mak is virusse wat die oorsaak is, die regte ding sal wees dat die blare net bruin word en afval maar die stokke is maar relik vol virusse. dit maak dat die chlorofil nie so goed werk soos dit moet.

ons self doen nie troue dinge nie maar hier is paar plekke wat dit doen.
hoe groot ( aantal mense) beplan hulle en wat is die koste wat betaal kan word, jy kan maar per private message ook sê.

dan kan ek jou dalk plekke se name gee as ek weet in watter prysklas julle dink en ook kontak persone.


wees vriendelik met die boere, hulle sit kos op die tafel.

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #20 on: November 12, 2011, 05:50:33 AM »
Dit is vir my heerlik om saam te lees.  Die vrae en dan die antwoorde, kielie my tone.  Dankie julle twiekies.

Om te weet is om te verstaan.

Offline Angelica

  • Regular Members
  • Hardebaard
  • Posts: 1674
  • Gender: Female
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #21 on: November 12, 2011, 12:44:17 PM »
Net so lekker vir my ook, PM.
Lox,  oesmasjien.. vertel bietjie.
Ek het gedog die druiwe word gepluk-oes. Soos deur mense-hande.  Ek besef nou dit sou 'n tydrowende proses wees.  :munky2:

 
elle

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #22 on: November 12, 2011, 01:55:13 PM »
Lox, dit lyk vir my asof jy daai oesmasjienfoto's weer sal moet gaan opdiep en kom wys.   :icon_biggrin:
Om te weet is om te verstaan.

Offline Lox

  • Regular Members
  • Melkbaard
  • Posts: 757
  • Gender: Male
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #23 on: November 12, 2011, 03:32:16 PM »
Sjoe nou luister ek darem lekker ons jongdae se musiek op LM. Hulle speel treffers wat ek al van vergeet het, soos barbados wat op die oomblik speel.

In elk geval laat ek gou kyk wta ek van oesmasjien raakloop

Angelieka ja vroeër jare is alle druiwe met die hand geoes en (on)gelukkig het die werkers en wetgewing maar veral die werkers gemaak dat slim mense masjiene druiwe oesmasjiene bedink het en dit suksesvol gebou het.

Ek en buurman het saam masjien gekoop en ons dink nie ons wil weer sonder so iets boer nie. ons pas hom goed op en laat hom elke jaar versien en net ek en hy ry die ding.

kom laat ek sien wat ek kry in my argief.

een mens wat baie goed pluk kan so 1,25 na 1,5 ton druiwe per dag oes en uitdra na die sleepwa. die masjien oes so 10 na 15 ton per uur.

in al 2 gevalle hang dit af van die cultivar en hoe swaar die drag is hoeveel geoes kan word. sommige cultvars oes makliker en sommige dra meer.

Million drums speel nou....lekker ou LM


so lyk 'n ordentlike tros hanepoot



en paar trosse bymekaar



masjien



die masjien loop wydsbeen bo oor die rye



daai wit latte wat jy sien wat so horisontaal is skud die druiwe af teen 400 na 430 slae per minuut en ons ry van 1 tot 3 km per uur, die varisie afhangende van die terrein en cultivar en drag.

die korrels val in bakkies wat in die rondte van onder na bo beweeg soos 'n stootskraper se kettings en wanneer dit bo kom gooi val die druiwe uit in die bakke wat in die sleepwa leeg gemaak word wanneer nodig.

hier word een van die geel vingers waaraan die latte is vervang want hy het gebreek.



jy kan die bakkies se punte sien heel agter. punte lyk so zig zag







druiwe wat in die bak val



kontroles



hys vol ry maar




vroeg oggend begin, met die masjien begin ek baie oggende 4 uur. is lekker om so in die koelte en donkerte te oes.

al nadeel dit raas vreeslik soos die ding werk.




hand oes, daar agter loop een man met 'n mandjie





en dan word sy kaartjie geknip as bewys hy het gegooi.





ek hoop dit help wat ek wys om beter te verstaan


wees vriendelik met die boere, hulle sit kos op die tafel.

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #24 on: November 12, 2011, 05:08:58 PM »
Dankie Lox, jy is dierbaar soos altyd.

Dit lyk vir my of van die druiwe blare ook afgeskud word.  Hoe word dit uitgesif?
Om te weet is om te verstaan.

Offline Lox

  • Regular Members
  • Melkbaard
  • Posts: 757
  • Gender: Male
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #25 on: November 12, 2011, 10:17:11 PM »
ja blare word ook afgeskud maar heel bo is 2 sulke ronde dromme, dis waaiers wat die blare uitsuig.
wees vriendelik met die boere, hulle sit kos op die tafel.

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #26 on: November 13, 2011, 06:52:08 AM »
Is daar 'n proses waar die groen druiwe van die ryp druiwe geklas word, of is alles gelyk ryp?
Om te weet is om te verstaan.

Offline Lox

  • Regular Members
  • Melkbaard
  • Posts: 757
  • Gender: Male
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #27 on: November 13, 2011, 07:17:47 AM »
die druiwe is als gelyk ryp, daar is op sommige cultivars na druiwe. die voor druiwe word op die hoof loot gedra en die na druiwe op sylote. sommige cultivars het min tot geen na druiwe nie. iets soos ruby cabernet het baie sylote en na druiwe, die ruby sin pluk ons af met die hand so 6 na 8 weke voor oestyd dat dit nie die rypword belemmer nie. die ander cultivars sin is so min dat dit nie juis saakmaak nie en die meeste na druiwe wat op die punte van die lote sit word nie afgeskud nie want die latte raak nie daar nie.

in Frankryk het ek gesien dat druiwe met die hand geklas word na dit geoes is, sommige wat selfs die korrels uitsoek. of dit rêrig verskil maak weet ek nie. die wyn snobs sal seg ja, maar ek glo die toets moet wees op 'n linde proe en waar mense saam kuier en die bottels nie etikette op het nie en dan kyk watter wyne verkies word om te drink.

mense se smaak verander gou gou as daar etiket op is en ook as daar geweet word hoeveel sterre en toekennings dit gekry het teenoor die wyn drink tussen paar ander wyne sonder etiket op.

die beste wyn is die een waarvan jy die meeste hou. die swak of sleg wyn val net nie in jou smaak nie.
wees vriendelik met die boere, hulle sit kos op die tafel.

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #28 on: November 13, 2011, 08:47:41 AM »
My motto is:  swak wyn in beter as geen wyn nie.  'n Mens kry mos nie sleg wyn nie.  :icon_biggrin:  Dit is 'n ander saak as dit suur geword het om een of ander rede.  Daai "stinkvoet" reukie!

Ek stem saam oor die smaakverskil.  My skoonseun het 'n gros bottels rooiwyn persent gekry van 'n goeie vriend wat sy huis hier in SA verkoop het.  Hy kom hier aan met 'n 19 something Nederburg cab.  Vol stof.  My dogter kry amper 'n oorval toe sy sien hoe vol stof die bottel is. 
Sy verstaan nie van "karakter" nie. *lag*  Ongelukkig het die vorige eienaar ook nie die bottels gedraai nie, maar ons het dit nogtans baie geniet. 

Vir my is 'n goeie wyn in 'n dosie net so reg.

« Last Edit: November 13, 2011, 08:53:46 AM by PM »
Om te weet is om te verstaan.

Offline Angelica

  • Regular Members
  • Hardebaard
  • Posts: 1674
  • Gender: Female
Re: Lox, vertel vir my....
« Reply #29 on: November 13, 2011, 08:58:44 AM »
Dit lyk my wynmaak sit nie sommer in enige ou se broek nie. 
Behalwe nou wat jy by pa en oupa en die buurman en sommer van self afkyk leer, het jy enige verdere studies nodig in wingerd, wyn en die wynmaak-proses?

Nou sien, dis daardie na-oes-oes wat ek self 'n mandjie op die rug wil dra en druiwe pluk.  Ek is net bevrees ek sal na die eerste honderd tree nie meer die gewig kan dra nie.
Maak jy van seisoenwerkers gebruik?
elle