Khaki kolle en ander kleurvolle betekenisseJare gelede toe die skrywersgemeenskap nog woes was, was daar rep en roer onder die gemoedere van die gemeente. Die rede? Kolletjie status op jou bydrae. Die groot vrees? 'n Khaki-kol.
En ek kruis sommer my oge en skryf ...behoede ons tog 'seblief.
So stil-stil verskyn daar vanuit die bloute iemand met 'n kleurvolle mandjie tussen die skrywersgeledere. Van ons skrywers het reeds die toekenning (?) ontvang en naarstiglik het ek gaan krap tussen my kunsaantekening oor kleur en die sielkundige betekenis.
Laat niemand ooit loop vertel die lewe op onse blad is vervelig.
Kruis en dwars gaan soek ek vir hierdie bydrae met stempeltjie status wat gemoedere kan omskep. Dit is mos wat kleur aan 'n mens kan doen sê die geleerdes en kunstenaars kan toor met die kragtige wapen van skakerings op die palet.
Selfs in die Bybelse tye was die koppeling van kleur aan gebeure, bekend. Die rooi van bloed wat kan reinig (wit). Gaan slaan gerus na oor die gebruik van kleur in die Bybel! Dit was vir my baie insiggewend.
Hier is dan kort uiteensetting van kleur vir die wis en onwis na my beskeie mening. Net ingeval jy met die eer van 'n kleurvolle besoek 'gemerk' worre!
WIT:
Simboliseer maagdelikheid. Eerlikheid. Nuwe begin en ontwikkeling. Simbool van liefde en sagmoedigheid
Bybelse gebruik - Oorwinning. Reinheid.
SWART:
Afwesigheid van kleur. Sofistikasie (swart nommertjie en swartdas etiket). Westerse simbool vir dood en rou. Waardigheid. Misterie.
Bybelse gebruik - sonde, siekte, dood en hartseer.
GRYS:
Neutraal. Sekuriteit gevoel van volwassenheid (gryse wysheid). Verantwoordelikheid. Stabiliserende effek langs helder kleure.
Bybelse gebruik - ouderdom en swakheid
ROOI:
Passie. Liefde. Lewe. Bloed. Energie. Hitte. Mag. Opgewondenheid. Agressie (ons sien rooi). Charismaties.
Bybelse gebruik - Kleur van kosbare materiaal. Bloed en lewe.
ORANJE:
Kreatiwiteit. Energie. Warmte. Aptytwekkend. Stimulerend. Entosiasme. Ambisie.
Bybelse gebruik - onregverdig en begeerte. Kleur van roes.
GOUD:
Simboliseer rydom. Wysheid. Goeie gesondheid. Sukses. Optimisme. Wilskrag. Innerlike krag.
Bybelse gebruik: God se Heerlikheid (Amber)
GEEL:
Passie. Liefde. Warmte. Intellektuele wysheid en energie. Idealisme. Vreugde. Wysheid in besluitnemings.
BLOU:
Simboliseer Maagd Maria. Inspirasie. Geestelikheid. Kleur van lug en see. Konserwatief. Kalmerend. Koel. Kennis.
Gesag ( blou manne in uniform)
Bybelse gebruik - hemelse kleur ook gebruik vir bedekkings/behangsels.
GROEN:
Vrugbaar. Simbool van geld. Sukses. Natuur. Harmonie. Eerlikheid. Jeug.Selfrespek.
Bybelse gebruik - Lewe. Natuurlike groei. Vrugbaar. Vars.
PERS:
Luuksheid. Wysheid en goeie oordeel. Misterie. Koninklike waardigheid. Inspirasie. Geestelike vervuldheid. Verbeeldingryk.
Mees gekose kleur onder kunstenaars!
Bybelse gebruik - Behangsels. Koningskap en rykdom
BRUIN:
Mengsel van rooi blou en geel - stabiliserende kleur. Agtergrond-kleur. Natuurlik. Volwassenheid. Plat op die aarde-kleur.
Verskans om in agtergrond te kan bly in kleredrag.
PIENK:
'Stilkleur' van liefde. Versorgend. Sagtheid. Word in sommige tronke gebruik om aggressie teen te werk. Ontspannende kleur.
Bybelse gebruiksvorm - Ivory - skoonheid te beskryf.
KHAKI:
???
Kleurvolle groetnis tot later. Vul gerus die lysie aan