Handige wenke wat die lewe vir my makliker maak op die oomblik:*Heel eerste moet 'n mens let op wat jou liggaam vir jou vertel. Rus wanneer jy moet, sonder om skuldig te voel. Daar is nou 'n nuwe 'normaal' in jou lewe. More is nog 'n dag.
*Ek het geleer as ek alles in 'slowmotion' doen vorder ek fluks
As ek besig dae of gaste gehad het vir die naweek, kan ek verwag om vir twee dae daarna 'af' te voel. Voorheen het dit my baie onstel. Nou weet ek dat daar goeie en slegte dae is.
*Beweging terwyl jy suurstof gebruik, word makliker wanneer jy weet watter kragproppe is die gemaklikste om te gebruik sodat die
asempypies jou nie kortwiek en jy jouself des dinges toe verknoop in die proses nie LOL. Ons het ook 'n masjien gekoop wat die lug suiwer en die ultravioletlig vernietig die 'onsienbare goggas' in die lug wat onnodige infeksies kan veroorsaak.
*Wanneer ek 'n vinnige handeling uitvoer wanneer die brandpyn op die bors erg is, is hoesbuie soms my voorland wat behalwe seer, ook baie uitputtend is en dan benoudheid vererger. Ek kan voel hoe die 'wurgproses' in my bors toeneem wanneer ek my hande byvoorbeeld bo my kop uitsteek om koppies uit die rak te haal. Skuif alles na 'n laer meer gemakliker hoogte.
*Kleingoed word die minimum opgetel en rondgedra aangesien pasiente aangeraai word om nie swaar voorwerpe te hanteer met verhoogde pulmonale drukking nie. Ons plaas 'n matras op die grond waar ek gemaklik kan sit en ons kaboutertjies nog steeds geniet. Dit maak die ruil van doeke en bottelgee ook soveel makliker.
*Stadiger opstaan/buk verhoed dat die duiseligheid jou oorval en jy jouself ernstig kan beseer. Omdat PH pasiente gewoonlik op bloedverdunners geplaas word, kan 'n klein besering gevaarlik wees weens die stadiger stollingsproses.
*Dit is 'n nuttige wenk om 'n SOS kenteken te dra wat in geval van noodsituasies jou toestand kan uitwys en jy die korrekte behandeling kry. Plaas ook 'n volledige lys van jou medikasie erens waar dit maklik gesien kan word as jy nie self in staat is om die inligting te kan verskaf in geval van 'n probleem nie.
*Voorwerpe in die huis wat die meeste gebruik word, word na die laaie/kaste geskuif waar jy met die minste inspanning nog oop- en toe kan maak. Ek het gevind dat die toestootproses pynliker is as die ooptrek.
*Gebruik 'n stoel wat maklik kan skuif in die kombuis (bv 'n barstoel met wieletjies) vir die tye wat jy moeg voel en nog takies het om af te handel. Daar is baie sleurwerkies wat sit-sit verrig kan word.
*Ons wasdraad het Outop nader aan die huis geskuif en korter geplant. Daar is ook plek gemaak waar daar 'n verhoogde platform is om die wasgoedmandjie op neer te sit vir die ophang en afhaal prosesse.
*Trappie by die wasmasjien gesit sodat ek gemakliker wasgoed in en uit kan sit/haal.
*Met eksperimenteer het ons agtergekom 'n soutvrye dieet kan nog steeds smaaklik wees. Gebruik sitrussappe by jou disse en ander soorte speserye in die plek van tafelsout. Die verminderde soutinname help swelling voorkom.
*Neem in ag hoeveel vloeistof jy per dag inneem. Dit sluit vrugtesap ens in. Probeer om nie meer as 1.5 liter in te neem nie. Ekstra vog wat uitgeskei moet word, verhoog die hart (wat reeds onder verhoogde druk moet funksioneer), se taak. Die hart is 'n spier en soos enige spier, word dit met oefening vergroot.
*Monitor jou gewig daagliks. 'n Skielike onverklaarbare toename kan beteken dat jou liggaam vog terughou en jy medikasie nodig het.
*Erge hitte/koue kan simptome vererger. Wees voorbereid. Wanneer ons in die bos kamp waar daar nie kragtoevoer is nie, neem ons 'n waaier wat met batterykrag werk, saam. Ek neem ook koel storte wanneer ek voel die hitte raak te erg. In die winter neem ons 'n gasverwarmer saam met ons.
*Vermy hoogtes waar die lug te dun is en asemhaling bemoeilik. Beplan vooruit vir suurstof indien nodig en ook 'n middel wat die are verwyd. Volg die spesialis se aanwysings noukeurig!
PS: Wees dankbaar vir al die hulp - moenie verwag dat dit gedoen sal wees soos wat jy dit altyd gedoen het nie. Gee erkenning en geniet die lewe. Elke sekond is kosbaar.