Wel, eintlik gebruik ons lank nie meer modems nie. 'n Modem is eintlik 'n "modulator and demodulator" wat beteken dat dit moduleer 'n digitale sien op 'n analoog sein en aan die ander kant demoduleer dit weer die sein van die analoog na digitaal. Die gewone telefoon lyne wat ons al die jare in ons huise het is analoog en 'n rekenaar gebruik digitaal. Dus vertaal die modem die rekenaar se blleps na die telefoon se suis en andresom.
Deesdae het ons ADSL, WiFi, 3G wireless, 4G wireless, WiMax, Fibre Optic en allerhande dinge. Dit is alles digitaal, dus het ons nie meer nodig om te modulate en demodulate tussen digitaal en analoog nie.
Die kontapsie wat ons aan die ADSL lyn koppel is eintlik 'n router of CPE (Client Premises Equipment), maar meeste mense werwys nog na dit as 'n modem, want dit lyk net soos 'n modem en doen baie dieselde werk (koppel jou rekenaar aan 'n ander netwerk).skoot
Die 3G 'stokkie' wat by die USB inprop is ook maar net 'n ander tipe CPE wat in 'n ander verpakking kom sodat jy dit lekker in jou skootrekenaar kan inprop en gebruik terwyl jy rondbeweeg. Mens kry ook ADSL 'modems' wat jy by die USB inprop, maar die beweging is bietjie beperk, weens die kabel wat by die ding ingeprop is. Net so kry men sook 'n 3G 'modem' wat in 'n klien kassie ingebou is en dit koppel aan een of meer rekenaars met 'n netwek kabel, net soos die gewone ADSL 'modem'.
Selfde met WiFi (Neotel en I-Burst) en die ander. mens kry dit in verskillende verpakkings (stokkie en boxie).
Dus is die eintlike verskil die transport medium en netwerk wat gebruik word. 8-ta, Vodacom, CellC en MTN het die 3G radio netwerke en hulle CPE's is gewoonlik 'n USB stokkie, want die 3G netwerk laat jou toe om rond te beweeg tussen die radio torings, dus maak dit sin om 'n CPE te he waarmee jy kan rondry.
NeoTel en I-Burst gebruik gewone digitale radio (WiFi) wat nie die voordeel het dat mens kan donbeweek tussen torings nie. Jy kan wel rondbeweeg in die dekkings area van een toring. (Let wel dat Neotel en I-Burst ook 3G pakette aanbied sover ek weet. Nie seker of hulle net Vodacom/MTN, etc se diens herverkoop nie).
Dus, as mens wil kies watter een om te gebruik, moet mens gaan kyk na wat is beskikbaar in jou area en wat is jou behoeftes.
In die platteland mag ADSL dalk die beste wees, aangesien dit die mees wyd verspreide tegnologie is, en daarna is dit 3G. Mens moet maar uitvind watter verskaffers dien jou area en of jy nodig het om rond te ry met dit of nie. Baie mense het so 'n mengelmoes van 3G pakette in die areas waar die dekking swak is. Jy kan ook vir jou 'n versterkte antenna vir 3G kry is die dekking swak is.
Maar dit kom maar alles neer op watter dienste word die beste ondersteun in jou area. Ongelukkig het die platteland minder keuses as die stadsjapies.
Ek het van een tegnologie vergeet : satelliet. Dit is gewoonlik oral beskikbaar, maar kan duur wees en het natuurlik 'n groot "latency" nie goed vir speletjies speel of audio/video kommunikasie nie.
Ek hoop ek het nou nie mense meer deurmekaar gamaak nie. :-)