Author Topic: Die werking van ‘n uitgewery  (Read 8406 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Stof

  • Regular Members
  • Suigeling
  • Posts: 112
  • Gender: Male
  • 'n Dankbare begenadigde
Die werking van ‘n uitgewery
« on: December 09, 2011, 11:18:28 PM »
Om ‘n boek uit te gee…  Dit moet of passie of masogisme wees.

Eers word die gedagte gebore.  Die skrywer/samesteller het dan dosyne wakker nagte waarin die denke net heeltyd om die ideaal draai.  Mettertyd word hierdie ideaal publiek, en word die gedagte met ander gedeel.  Die skrywer of samesteller:  Die eerste skakel.  In die uitgewerswese, is dit gewoonlik die skrywer/s se grootste taak.

Dan word die promosie van die idee gedoen.  Dae en nagte se kommunikasie geskied om die ander wat betrokke sou mog raak, die geleentheid te bied en die inligting met hulle te deel.  Dan gebeur dit dat 33.3% van die korrespondente nie mooi lees nie, en vrae begin vra wat reeds geantwoord is.  Vrae wat maar ewe weer beantwoord word, tot vervelens toe.  In die uitgewersbedryf, doen die promosiebeampte gewoonlik hierdie taak.

Die uitleg en karakter van die boek word nou bedink.  Hierdie gedagtes word vele kere heroorweeg en dan begin die gedagteproses van voor af.  In die uitgewersbedryf, doen ‘n kreatiewe span hierdie taak.

Nou is die besluit geneem om ‘n bepaalde karakter en identiteit aan die publikasie te gee.  Bydraers word gevra om hulle bydraes te voorsien.  In die uitgewersbedryf, doen die maatskappysekretaresse hierdie taak.

Die bydraes word ingestuur.  ‘n Klomp bandwydte, telefoonlugtyd en ink vir die drukkers vir proewe waar nodig, word nou gebruik.  In die uitgewersbedryf is daar ‘n logistiese bestuurder wat die voorsiening van hierdie dienste en produkte hanteer.

Uitleg en sincronisasie word nou gedoen.  Dit is belangrik dar die verskillende bydraes mekaar komplementeer.  Die uitleg word ‘n klomp kere verander, want sodra een aanpassing gedoen is, is dit dikwels nodig om op ander plekke daarvoor te kompenseer.  In die uitgewersbedryf, doen die inhoudsredakteur hierdie taak.

Sodra die basiese uitleg gedoen is die aantal bladsye bepaal is, word drukkerykostes bereken, of kwotasies daarvoor word aangevra.  Dit impliseer baie kilometers op die pad om die onderhandelings en verwante organisasie te doen.  In die uitgewersbedryf, is daar ‘n voertuigbestuurder wat hierdie werk doen, wie se vervoerbegroting deur die logistiese bestuur voorsien word.

Die inhoudsredakteur en die drukker het op hierdie punt ‘n reeks vergaderings oor die tegniese aspekte wat die versoening tussen uitleg en druk moontlik sal maak.  Sodra daar ooreenstemming oor die drukwerk is, word die finale meester aan die drukker voorsien en begin die drukwerk.

Enkele dae later is die goeie nuus daar:  Die oplaag is gedruk.  Nou moet dit afgehaal word by die drukker, in welke geval die voertuigbestuurder die takie doen en toesien dat die boeke by die hoofkantoor afgelaai word.

Is dit die einde?  Miskien met die skep en druk van die boek, ja, maar die verspreiding kom nou in.  Die boeke wat bestel is, moet versend word.  Gewoonlik is daar ‘n posklerk wat hierdie taak verrig.

Maar voordat die posklerk die versending doen, wag hy eesr op die groen lig rondom die betaling van die bestellings.  Dit, is die taak van ‘n rekenkundige span.

Die versending geskied nou uiteindelik.  Dit vereis samewerking tussen die die posklerk en die voertuigbestuurder.

Dit is, hoe die gemiddelde span by ‘n uitgewer saamgestel is, en hoe hulle mekaar nodig het om te funksioneer.

Die Afrikaanse Forum se digbundel is nou drukgereed.  Al die prosesse hierbo en vele ander verskuilde take verbonde hieraan, is reeds verrig.  Daar is egter een groot verskil:  Daar was nie hie hele span soos hierbo beskryf, wat die werk laat vloei het nie.  Dit was een mens wat al hierdie werk gedoen het.

Kom ons gee ‘n luide applous vir Piet Magriet wat dit reggekry het om ‘n meesterlike eindproduk daar te stel, sonder die hulp van ‘n ondersteuningspan wat gewoonlik in die uitgewersbedryf, die redakteur bystaan.

:stofluis:
« Last Edit: December 09, 2011, 11:39:49 PM by Stof »
Die middernagtelike gerammel van 'n rustelose koppie.  Twee breinselle bots en vreemde goed beland op papier.

Offline Angelica

  • Regular Members
  • Hardebaard
  • Posts: 1674
  • Gender: Female
Re: Die werking van ‘n uitgewery
« Reply #1 on: December 10, 2011, 07:25:38 AM »
Dankie Stof en 'n Luide Toejuiging aan PM klink van my kant af op.
Sjoe, en dit alles dat elk van ons ons eie skriffels in boekvorm kan lees.
As jy nie passie het en deursettingsvermoee  nie, is hierdie 'n reuse taak wat kan sneuwel.
elle

Offline Naas

  • Hardebaard
  • Posts: 2283
  • Gender: Male
  • K.N.A.P. (Kan Naas Afrikaans Praat of wat?)
Re: Die werking van ‘n uitgewery
« Reply #2 on: December 10, 2011, 08:22:05 AM »
:hello2: :hello2: :hello2: :hello2: :hello2: :hello2: :hello2: :hello2: :hello2:

:read2: :read2: :read2: :read2: :read2: :read2: :read2:
:hello2: :icon_cheers: :hello2: :icon_cheers: :hello2: :icon_cheers: :hello2: :icon_cheers: :hello2:



 :icon_bigsmurf:
Ek is maar net een, maar ek ís een.

Offline Angelica

  • Regular Members
  • Hardebaard
  • Posts: 1674
  • Gender: Female
Re: Die werking van ‘n uitgewery
« Reply #3 on: December 10, 2011, 08:30:37 AM »
Op duimpie.. ek like.
elle

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Die werking van ‘n uitgewery
« Reply #4 on: December 10, 2011, 11:39:10 AM »
Dankie Stof en dankie ook vir die hulp en bystand wat ek van jou gekry het.  Stof het dikwels aan die begin saam met my rondgejaag om uitgewers, drukkers, binders ens uit te snuffel wat die regte produk kon bewerkstellig.  Dankie ook vir die ISBN nommer Stoffie. 

Soos julle weet het dit nie gewerk nie en die proses moes weer van voor af begin. 
Dankie swaer, Tersius Steenkamp, wat my op die regte spoor gesit het om 'n drukker te kry wat ons nie 'n arm en 'n been gevra het om pragtige drukwerk te doen nie.  'n Boek wat geen ander drukker vir minder as R850.00 sou druk nie, het ons teen 'n baie spesiale prys gekry.  Ons het R401,35 per boek betaal en die bindwerk doen hy vir ons gratis.   'n Boek wat julle aan die einde van die dag aangekoop het teen R220.00 per boek.   :hello2:

Die laaste bultjie moet nog oor.  Ek wag vir die buiteblad wat deur 'n ander maatskappy gedruk word.  Hulle het belowe dat ons dit teen Maandag kan kry. 

Sodra ek dit by die boekdrukker uitkry, kan hy ernstig daarmee begin.  Hy het intussen onderneem om die "binnegoed" te druk, so ek hoop van harte dat ek teen Vrydag 'n boek in my hand kan hou. 

Vir die eerste keer in my lewe het ek nie my sperdatum gehaal nie.  Ek wou bitter graag die boek teen middel November afgelewer het.  Daar is 'n paar ander dingetjies wat nie is soos wat ek dit beplan het nie, maar gelukkig is daar 'n boek twee.  Ek werk al reeds hard daaraan en hoop van harte dat julle so gelukkig is met boek een, dat julle weer sal wil deelneem. 

Dankie aan julle almal wat deel is van hierdie droom van my.  'n Droom wat binnekort verwesenlik sal wees.  Ek het baie slapelose nagte gehad, maar verseker was die vreugde en plesier wat julle werk vir my gebied het, meer as die moeite werd.  Alles wat ek geleer het, wow, dit was beslis 'n mylpaal in my lewe.  As dit nie vir julle was nie,  was daar nie 'n boek nie.
Baie hartlik dankie!




Om te weet is om te verstaan.

Offline Lox

  • Regular Members
  • Melkbaard
  • Posts: 757
  • Gender: Male
Re: Die werking van ‘n uitgewery
« Reply #5 on: December 10, 2011, 09:26:15 PM »
Baie dankie vir jou se werk PM
wees vriendelik met die boere, hulle sit kos op die tafel.

Meraai vannie Baai

  • Guest
Re: Die werking van ‘n uitgewery
« Reply #6 on: December 12, 2011, 12:19:24 AM »
 :icon_salut: :notworthy: :book1: :read: :toothy4:

Offline Fransi

  • Regular Members
  • Melkbaard
  • Posts: 1274
Re: Die werking van ‘n uitgewery
« Reply #7 on: December 12, 2011, 09:34:58 AM »
 :hello2:  :icon_cheers:  :hello2:  :icon_cheers:

Offline Trapsoetjie

  • Regular Members
  • Penkop
  • Posts: 657
  • Taranee, onse Beertjie.
Re: Die werking van ‘n uitgewery
« Reply #8 on: December 12, 2011, 10:14:15 AM »
 :hello2: :hello2: :hello2: :hello2: :hello2: :hello2: :hello2: :hello2: :hello2: :hello2: :hello2: :hello2: :hello2:
                                                                                                                            :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy:
 :toothy4: :toothy4: :toothy4: :toothy4: :toothy4: :toothy4: :toothy4: :toothy4: :toothy4: :toothy4: :toothy4: :toothy4:
 :angel12:

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Die werking van ‘n uitgewery
« Reply #9 on: December 12, 2011, 08:54:15 PM »
Ek het al vandag snot en trane getjank, maar toe ek hier by hierdie werfie verbykom, toe kon julle my seker tot in die Kaap hoor snot en trane. 

Ouens, ek was baie hansgat vandag.  Ek het voor die drukkerye van die buiteblad gaan staan en geseg, ek weier om ergens heen te gaan voordat ek nie my buiteblad kry nie.   :icon_biggrin:
Hulle wou my wegstuur met:  Ons sal vir jou laat weet wanneer dit gereed is!  en ek het gaseg, no way hosay, die eienaar het belowe, nie later as vandag nie!

Na vele "gesoek" en "geharra wharra" het hulle ons buiteblad opgespoor.  Eensaam en verlore in die verste hoek.  Klaar gedruk maar nog ver van "ge-invoice" en gesny of verpak!
Toe seg ek, ek sit net hier en wag totdat alles klaar is. Dan vat ek my "cover" en vertrek. 

Twee ure later is ons daar weg, "cover" in die hand!  Ons het dit na die oom drukker geneem en toe ek daar instap, lê Gawelina se "spore" verstrooi oor die hele plek!
Nou wat nou?  Dit is dan net die helfte van die boek?  Moenie komkommer nie, die "file" was te groot, ons moes dit opdeel!

Ouens, dit was die eerste keer in die hele proses wat hierdie boek vir my 'n realiteit geword het.  Ek wens julle was daar om te sien hoe al hierdie drukwerk die hele plek vol gelê het, ... en ek het geweet, dit is ons werk!  Ek het so 'n geweldige behoefte gehad om julle almal daar te hê en om julle elkeen te omhels. 

Ek het geskaterlag toe die drukker vra of ek asseblief elke dag 'n paar boeke kan kom haal, want hulle het net nie plek vir alles nie. 

My grootste wens was dat julle daar kon wees om hierdie oomblik met my te deel. 

Ek wens uit my hart uit, dat elkeen van julle sal besef hoe 'n groot aandeel julle in my lewe het.  Hoe sê 'n  mens dankie?  Woorde is net nie genoeg nie. 
Om te weet is om te verstaan.

Offline Fransi

  • Regular Members
  • Melkbaard
  • Posts: 1274
Re: Die werking van ‘n uitgewery
« Reply #10 on: December 13, 2011, 10:19:53 AM »
 :hello:

Ek is so bly die proses is al so ver! Baie geluk en baie baie dankie.

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Die werking van ‘n uitgewery
« Reply #11 on: December 13, 2011, 09:15:07 PM »
Ai Fransi, ek is baie dankbaar vir jou en 'n paar ander ouens wat ewig op die kantlyn gestaan en "cheer" het.  Was dit nie vir julle nie sou ek verseker lankal moed verloor het. 
Ek hou styf duime vas dat ek julle nie sal teleurstel nie.  Ek weet dat almal bloedgeld betaal het om 'n goeie produk te kry.  Hoop ek het in my doel geslaag.
Uit my hart uit hoop ek dat elke persoon sy eerlike mening sal gee.  Ek sal nooit nie aanstoot neem nie.  Ons werk tot 'n volgende boek en as ek daarop kan verbeter sal dit net tot groter sukses lei. 
Mag ek net weereens baie dankie sê vir julle vertroue in my en julle ondersteuning.  Hoop van harte dat ek niemand teleurstel nie.  My grootste vrees is dat iemand nie gelukkig is nie en niks daaroor wil sê nie.   Praat asseblief met my.  Om te weet is om te verstaan!
Om te weet is om te verstaan.

Offline Fransi

  • Regular Members
  • Melkbaard
  • Posts: 1274
Re: Die werking van ‘n uitgewery
« Reply #12 on: December 14, 2011, 07:46:30 AM »
 :hello:

Ek kan nie dink dat daar teleurstelling sal wees nie. Net baie waardering, bewondering en dankbaarheid.

Meraai vannie Baai

  • Guest
Re: Die werking van ‘n uitgewery
« Reply #13 on: December 22, 2011, 02:08:57 AM »
Voorwaar 'n prestasie mater!!! Dit was 'n merske projek met baie klippe in jou pad maar soos ons voorsate het jy bewys ons kan kaalvoet oor die berge.   :book1: :toothy4: :icon_salut:

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Die werking van ‘n uitgewery
« Reply #14 on: December 23, 2011, 05:13:23 PM »
Dit is beslis Raaitjie.  Het 'n paar nerf-af tone om te bewys.   :icon_biggrin:
Om te weet is om te verstaan.