Vrydag aand 20 oor 5 begin dit reën. Daai wat hulle sê van daai ou vroue met knop kieries reën en katte en honde reën en wolkbreuk reën en harde reën en wat ook al se reën....sommer als gelyk. By die venster uit lyk dit soos emmers water wat van die dak gegooi word. SOmmige mens eseg hulle het 25 mm in 30 minute gehad, ander seg van 50 mm in 1 uur en ander vertel van 75 mm in 4 ure. In elk geval dit was baie. Ons het hier op die plaas deur die nag 70 mm gehad. DIt was suid oos reent wat ons nie ken nie. Toe ons in 1981 25 mm reën uit di esuid oos kry seg my oom as dit so erg uit suid oos reen is daar verspoelings hier na die ooste kant toe. Seg ek vir die vrou hoe harder dit uit die suid oos reen hoe nader is die verspoelings.
In slanghoek, 15 km wes van ons het by Opstal 160 mm gereen deur die nag, seker in so 10 ure se tyd. Agter in Slanghoek lyk die pad toe so.
Stroompie uit die berg
mooi landskap.
Die wingerde lyk pragtig mooi.
Ek kom toe by die huis en eet ontbyt en sê vir die vrou kom ons gaan kyk anderkant Rawsonville, ek hoor daar was nog meer water.
Kom by by Louwshoek se pad en sien dit en my brein willie lekker glo wat my oë sien nie.
Toe stop die een vrou daar en seg haar man is teen die grond, die wingerd wat hy verlede jaar en vanjaar geplant het is weg, die pale en draad en stokke en grond lê so 7 na 8 km stroom af by pokkkraal. Sy seg hulle het 180 mm gehad laas nag. Di eplase daar lê tussen die berge en teen die rivier. Die water uit di eberge hardloop vinnig af en is groot opvang gebied wat die water op 'n hoop druk.
Ons kan sien daar het vreeslik baie water geloop deur die nag maar dis reeds afgeloop.
Ry toe met Louwshoek se pad en sien daar onder in die wingerd teen die rivier Aling se bakkie staan. Ry toe in daar na hom toe en my oë rek al meer en my kop wil nie glo wat ek sien nie.
Die bruin daar voor is of eerder was wingerd gewees.
van naderby
en nog nader
Die pad tussen die rivier en wingerd. Die rivie rloop nou op die foto soos hy gewoonlik in die winter loop na goeie reën.
Die pad is stukkend gespoel, hoe kan trekkers met spuitpompe nou daar in die wingerd ingaan. Die week moet daar gespuit word. Van die rye se voorpunte is omgespoel en die stokke lë plat.
Die grond is modderig. Waar kry mens weer bo grond om die gate toe te maak en te herstel
Toe ek die skade sien het ek dieslfde gevoel gekry wat ek verlede jaar gekry het toe ons huis afgebrand het, gevoel van verslae. Dis erg, baie erg. Toe besef ek dat ons huisbrnad eintlik 'n kalfie was teen wat die manne teen die rivier ondervind, die assuransie het dit vir ons reggemaak en byna als betaal. Hier moet di emanne self regmaak en self betaal en baie van daai stokke is in hulle maai, sal nei weer kan ordentlik produseer nie. Dis erg, baie erger as wat mens dink. Groot dele van die plase se infrastruktuur is daarmee heen. Bepsroeiings hooflyne wat skade gekry het. Anderkant die rivier het 2 manne groot stukke wingerd en al 2 van hulle se brug oor die rivier is weg, nou kan hulle nie eers met die trekkers en gereedskap daar kom om te begin opruim nie.
Dit lyk op die foto na klein stukkie maar dis so groot mens kan nie als op een foto vasvang nie.
hier waar die klippe lê is eintlik 'n pad gewees
Dan raak ek mos sommer die moer in vir die regering as hulle so aanmekaar karring en krap en moeilik maak vir die landbouers, so asof die landbouers nie genoeg probleme het nie.
Ons het toe verder teen die rivie rop gery.
Die is die een booster pomp vir Worcester se water. Die rivie rloop daar onder waar hy gwoonlik in die reën seisoen loop maar die water het so hoog opgestoot dat die pomphuis se muur plate gebuig het. Dis seker tussen 3 tot 5 meter hoër as die normale watervlak.
Dit wat tussen die groen verkeerd lyk is waar die wter deur die blok wingerd is.
Hans dam is die waterfiskaal by die steteynskloofdam. Hy het die oggend uit die hospitaal gekom na sy been onder die knie afgesit is. 'n Vriend het hom uit di ekaap gebring want di epad na sy huis is verspoel en die handjie trekker is besig om die ergste gate toe te gooi. Daar het bokant sy huis 'n pyp uit di edam gebreek en die water is so 1 meter deur sy huis. Die een werker moes die voordeur met koefoet oopbreek omdat di ewater so strek gedruk het binne in. Hans se rvou was alleen tuis. Sy kon toe darem verder in die buite rondawel slaap. Hier het hulle vasgesit en besef hulle gaan sukkel om deur te kom. Toe hlep ons hulle uittrek.
Die waterpyp na worcster is op 3 plekke gebreek van water wat dwars bo oor die pyp uit die berg gespoel het.
Dit was pad
Dwarsberg se kamp terreine is verspoel. Die kampers is half 11 uit hulle tente gaan haal om in die saal te slaap. 30 minute later het di erivier die kamp plekke weggespoel met tente en al.
Bosluistepel se onthal area en kamp plek. Hulle het klomp funksies in die weke wat kom maar die rivier laat hulle nie toe om oorkant te gaan nie.
Die rivier is gewoonlik 50 meter wyd, nou is hy 200 meter wyd
Die tenk het weggedryf
Sjoe dis erger as erg