Author Topic: Beesstert  (Read 4080 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Beesstert
« on: May 02, 2022, 02:47:34 PM »
Hierdie resep is my resep.  Ek gebruik baie speserye en kruie.  Een beesstert weeg so min of meer 1.5 kilogram.  As ons vier eters is koop ek klein beesskenkeltjies en sny dit op en voeg dit by. 
Die kruie en speserye is plus minus een gelyk teelepel van elk.  Jy kan dit egter aanpas as dit vir jou te veel is.
Dit wat jy nie het nie kan jy uitlaat. 
Daar is drie bestanddele wat ek graag gebruik wanneer ek ‘n potjie maak.  Soja, vissous en oestersous.  Wanneer my potjie gaar is, voeg ek soveel by na smaak.  Proe-proe.
Groente is elke ou se eie keuse.  Ek voeg uie, aartappels, wortels, sampioene, seldery,en robot pepers (dit is so ‘n halwe rooipeper, geelpeper en groenpeper) en chillies soveel as nodig.  Grasuie net voor opdiening bo-oor gestrooi.
 
Speserye en kruie:
Sout en peper na smaak  (Hou in gedagte dat die twee pakkies soppoeier ook sout in het.)
6 naeltjies (cloves)
Smoked paprika
2 bay leaves
Tiemie (Thyme)
Jeera of cumin
Kaneel (half teelepel of ‘n 5 cm stokkie)
5 kardemom sade
2 Staranys (staranice) (Hou dit heel en jy kan dit uithaal as jy wil, voor ete.)
 
Wat jy nog nodig het is:
4 tot 6 koppies beesaftreksel (beef broth) As jy die pot op die vuur maak sal jy seker 6 koppies nodig kry, maar as jy die vleis in die slow cooker maak, behoort 4 koppies genoeg te wees. 
Kwart koppie tomatiepasta
250 ml (1 koppie) rooiwyn.
2 Pakkies bruin soppoeier om die gereg dik te maak.  Indien jy nog verdikker nodig het kan jy ‘n bietjie maizena (cornstarch) in ‘n bietjie water oplos en dit inroer aan die einde van die kookproses. 
 
So maak mens:
Braai die osstert en ander vleis indien jy dit gebruik) bruin in olie, of botter. (Ek gebruik varkvet (lard) of klapperolie (coconut oil.)
Haal die vleis uit die pot en braai die uie .
 Voeg 6 huisies knoffel en plus minus 2 duim (5 cm) gemmer, fyn gekap, by. Jy kan ook 1 teelepel fyn gemmer byvoeg indien jy nie vars gemmer het nie.
Hier kan jy nou die rissies wat jy wil gebruik byvoeg. 
Nou voeg jy die speserye by en braai dit ‘n bietjie, so 2 minute.  Voeg 2 eetlepels sojasous (soy sauce) en
die kwart koppie tamatiepasta by.
Voeg die vleis terug in die pot en roer die beesaftreksel en die wyn by.
Op die vuur behoort dit so drie ure te wees voordat die vleis sag is. Dit moenie van die been afval nie maar dit moet sag wees wanneer jy ‘n vurk daarin steek. 
In ‘n drukkoker behoort dit plus minus ‘n uur te neem.
In die slow cooker kan jy dit oornag stadig laat prut. 
Wanneer die vleis sag is kan jy die groente wat jy graag wil gebruik byvoeg en dit kook totdat dit amper sag is.
Voeg nou die twee pakkies soppoeier by en laat nog 10 minute kook.
Ons maak ‘n potjie pap, of kapokaartappels (mash potatoes) of rys daarby.
« Last Edit: May 02, 2022, 02:50:43 PM by PM »
Om te weet is om te verstaan.