Kerkhofpoësie word beskou as ’n relatief moderne literêre term en verwant aan 'Elegie' met die verskil dat ons hier nie so seer die afgestorwene se lof besing of betreur nie en ons eie leed verwoord in die rouproses nie. Kristeva meld dat sodra ons openhartig oor taboes kan praat, word letsels genees.
'n Groot gunsteling in hierdie genre is Elisabeth Eybers se grimmige spot met Kerkhofpoësie in “Wespark”. Hier het sy op die toon en met die woordkeuse van ’n verkoopsagent die voordele van ’n woonplek in die bekende Johannesburgse kerkhof opgesom:
Geagte leser, dié geleentheid
bied hom slegs eenkeer in ’n leeftyd:
geen waglys en geen woningnood
al is die aanvraag nog so groot.
U van en volle doopnaam pryk
op die versierde gewel – kyk,
met en kompliment kompleet:
die hele wêreld moet dit weet.
Hier is geen stoomfluit en geen haas;
onder die koelteboom lê klaas
soos waffer skofbaas uitgestrek,
kan selfs die afslaer asem skep.
In hierdie buurt is elke vrou
tevrede, elke man getrou,
het elke kind sy eie sandhoop,
vergeet die huwelikspaar van huurkoop …
https://www.afrikanergeskiedenis.co.za/elisabeth-eybers-1915-2007/