Author Topic: Die komiese hel van hallusinasies  (Read 14754 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #60 on: November 09, 2021, 02:09:46 AM »
WebMD Mediese Verwysing Nagegaan deur Michael W. Smith, besturende direkteur op 23 Maart 2021

Ander hoofoorsake van fantosmie sluit neurologiese afwykings soos skisofrenie en Alzheimer se siekte in. Beide hierdie afwykings het goed gedokumenteerde gevalle van hallusinasies, meestal visueel en ouditief.

Albei het egter ook gevalle van fantosmie, hoewel nie so gereeld nie. In albei gevalle is die voorkoms van reukwaan meer algemeen, veral in Alzheimer's, waar dit uiters moeilik is om die pasiënt te oortuig dat dit in werklikheid hallusinasies is en nie werklik nie.

Spesifiek in Alzheimer se siekte is bekend dat atrofie in die temporale lob voorkom. Soos blyk uit trauma en aanvalle, word fantosmie sterk geassosieer met hierdie area; lei tot die verskyning daarvan in sommige Alzheimer-pasiënte.

Pasiënte met Parkinson se siekte kan ook fantosmie ervaar, sowel as parosmie, maar hul voorkoms is minder algemeen as die spierbewing wat die pasiënte ervaar. https://en.wikipedia.org/wiki/Phantosmia

Dokters het oor die algemeen min kennis van sensoriese vervormings wat verband hou met smake en reuke. Pasiënte met 'n verwronge sout- of bitter smaak in die mond in die afwesigheid van kos of drank (fantagiesie) of 'n verwronge vrot of chemiese reuk in die neus in die afwesigheid van enige uitwendige reuk (fantosmie) sonder enige ander neurologiese simptome word gewoonlik nie verstaan nie deur hul plaaslike mediese dokter.

Terwyl phantageusia of fantosmie aanvanklik erken kan word as 'n manifestasie van 'n beslagleggingsversteuring (aura) of ander ernstige versteuring van die brein (bv. gewas, arterioveneuse misvorming, ens.), sodra 'n EEG en brein MRI normaal gevind word, is 'n sielkundige of psigiatriese diagnose word gewoonlik aan die pasiënt gegee.

Phantosmia en phantageusia is algemene gevolge onder pasiënte wat smaak- en reukfunksie verloor.

Hierdie simptome vereis erkenning van die anatomie en biochemie waaruit hulle ontstaan sodat pasiënte met hierdie simptome nie in 'n sielkundige afvalmandjie geplaas word nie.

Hierdie simptome moet krities geëvalueer word sodat as hulle 'n biochemiese breinafwyking toon, dit geïdentifiseer en behandel kan word.

(‘n Studie deur Dr. Lucian Levy, tans Hoof van Neuroradiologie, George Washington Universiteit Mediese Sentrum, Washington, DCA gedeelte van hierdie studie is voorheen gepubliseer: Levy, LM, Henkin, RI Brein GABA vlakke word verlaag in pasiënte met fantageusia en fantosmie gedemonstreer deur magnetiese resonansie spektroskopie. J. Comp. Ass. Tomog. 28:721-727, 20.)

Hierdie studie beklemtoon ook dat fantageusie en fantosmie nie noodwendig sielkundige manifestasies van stres of ouderdom is nie, maar biochemiese afwykings weerspieël wat net soos enige ander kliniese simptome soos hoofpyn of abdominale pyn, noukeurige evaluering vereis.

Gepaardgaande morbiditeit met Parkinson se siekte

In die geval van 'n 57-jarige vrou is ‘n sterk reuksensasies aangemeld, wat wissel van reuke van parfuum tot effens onaangename reuke soos die van "nat honde".

Die episodes wat ervaar word, sou tussen sekondes en ure duur en sou verskeie kere per dag plaasvind. Die pasiënt sou fantosmie-simptome rapporteer, maar sou bekende reuke korrek identifiseer en het beweer dat sy geen simptome van reukverlies het nie.

Sy het geen geskiedenis van epilepsie gehad nie, en haar elektro-enfalografiese resultate was normaal. Later, terwyl die simptome van fantosmie afgeneem het, het sy ernstige simptome van Parkinson-siekte ontwikkel. Terwyl die pasiënt vir haar bewing met pramipexool, amantadienhidrochloried, levodopa, karbidopa en entakapon behandel is, het die fantosmie-simptome heeltemal verdwyn.

In die geval van 'n 52-jarige vrou, het die eerste simptome van fantosmie wat aangemeld is  verskyn as 'n verhoogde reuksintuig. Sy het geglo dat sy die vermoë het om reuke voor ander mense op te spoor, en met beter akkuraatheid.

Sy het later die tipiese simptome van fantosmie begin ervaar en sou dinge ruik wat sy kon herken in die afwesigheid van enige reukproduserende molekules. Die gerapporteerde reuke was van parfuum, kerse en vrugte, maar die vrou kon nie akkuraat identifiseer watter tipe parfuum of vrugte sy ruik nie.

Haar fantosmie-episodes sou skielik plaasvind en sou van minute tot 'n halfuur duur. 'n Rinologiese ondersoek het teruggekom met normale resultate. Toe haar fantosmie-simptome begin verdwyn het, het sy begin kla oor lompheid, traagheid en probleme met haar linkerhand wat tussen bewing en rigiditeit sou afwissel.

'n Neurologiese ondersoek het simptome van Parkinson se siekte aan die lig gebring.

BRON: https://en.wikipedia.org/wiki/Phantosmia#Related_disorders
« Last Edit: November 09, 2021, 02:33:40 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Antjie Patat

  • Matroos
  • Suigeling
  • Posts: 176
  • Gender: Female
  • Passievol Afrikaans!
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #61 on: November 09, 2021, 06:51:39 AM »
Meraaitjie!!
Soos gewoonlik HANG ek aan jou lippe, met jou navorsing en wat jy deurgaan...
Ek sit toe skielik so regop soos n wit kers wat nog nie vlam gevat het nie...! Wat seg jy daar? En ek lees oor....
Reuk sensasie en waanreuke?
Die rede waarom ek regop sit, is omdat dit nou al dekades n 'irritasie' met sommige van my familie is, dat ek so skerp kan ruik... en dat ek soms goeters ruik wat hulle gladnie kan ruik nie, en ek kan skerp hoor ook...my twee waaier attenas aan weerskante van my kop, kan hooooor hoor.....
Nou sit ek regop....
Ek ruik in my huisie met toe deure en vensters, sigaret rook...en my bure rook.... so glo ek dis die wind... maar as ander mense hier is en ek praat daarvan, dan ruik hulle dit nie.
Ek ry agter n kar waarin n persoon rook, en die reuk van die sigarette maak my amper verstik so erg ervaar ek dit. En dan is my venster of toe of op n skrefie oop.
Soms maak ek iemand stil en seg..hoor gou, daar loop iemand of iets.... en dan is hulle moergeit omgedop omdat niemand anders hoor, en daar is die storie onderbreek....
Ek neem aan mens moet klomp ander simptome ook he, maar ek so groot oog lees... en ek wonder of ons land se skerp dokters ooit kon uitkom waar jou navorsing al loop?

Aggg hoe kronkel loop jou pad nie my liefste Raaitjie! Watter onbekende draaie is daar nie, en hoeveel keer moet jy nie moedeloos to ons Maker roep nie? Moet nooit ooit twyfel aan die spore wat jy trap nie Raaitjie! Jy raak hope mense, deur elke asemteug, letter en handewerk. Jy moet net eenvoudig besef dat jy baie spesiaal gekies is deur ons Vader, om so n belangrike roeping op hierdie aarde te he.
Love youz sommer n dem lot
xxx



Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #62 on: November 09, 2021, 07:22:10 AM »
Ek huil nie meer maklik nie maar jou woorde hier verdof die skerm voor my. Antjie Patat, al wat ek jou kan aanraai is teken so getrou as moontlik ALLES aan wat jy ervaar (wat niemand anders ervaar) en SOEK/GRAWE tot jy 'n soortgelyke geval kry. Vergelyk en volg soveel leidrade as moontlik wat antwoorde op die onsekerheid van jou eie ervaring kan bring.

Vanmiddag is ek van vooraf dankbaar dat ek ook hierdie deel van my pad kom deel het want jy het skielik besef dat dit wat jy beleef kan dui op iets anders as net aanvaar 'ek is maar so'. Van more af wil ek uitreik na persone wat Lewy Body Dementia het om die voorkoms van gehoor- hallusinasies te dokumenteer.

You may not realize it, but every time you share your story, you're taking the hand of someone who thought they were the only one experiencing the unknown.
 :notworthy: :icon_salut:

NB: Antjie Patat - Love youz sommer n dem lot too
 :love7:
« Last Edit: November 09, 2021, 07:35:25 AM by Meraai vannie Baai »

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #63 on: November 09, 2021, 08:21:25 PM »
Julle twee omvou my hart en ek is so dankbaar vir die uitreik. 
Al die jare het ek dieselfde probleem van dinge hoor en goete ruik wat ander nie kan nie.
My groot probleem is diesel, petrol, gasse, rook en kosreuke. 
My moedertjie het altyd gesê, as jy jou dis ruik is dit gaar.  Ek was nog nooit verkeerd nie.  Kook maar mielies, of 'n heerlike broodjie in die oond.  As ek dit ruik weet ek dit kan maar uitkom.
Soms sukkel ek om te hoor in 'n geselskap, veral as daar musiek op die agtergrond speel.  Moet tog nou net nie onder die avoboom sit en van my skinder nie.  Ek hoor elke woord vanaf uit die huis. 
Ek dink tog net ons is uniek!  'n Uitsondering op die lys!   :icon_biggrin:   Ek lief julle.
Om te weet is om te verstaan.

Offline Antjie Patat

  • Matroos
  • Suigeling
  • Posts: 176
  • Gender: Female
  • Passievol Afrikaans!
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #64 on: November 09, 2021, 11:41:16 PM »
ek fluister....maar daai avo's sing vir my om die klompe te kom haal...

Ek was tot laat in vergadering, en ons praat van een man se straat adres, en ek dink toe ek moet deel, want ook dit sal moontlik binnekort verander.
Sy adres is in Klipvisstingel straat nommer 4
Ons het ook die volgende strate:
 Kabeljoukade, Krewelkring, Kurperkurwe, Marlynhoek, Makulubos, Katonkel, Jacopewer, Knorhaanbaai, Perlemoen, Loodsvislyn, Naaldvis, Palingdraai, Kolstertkring, Seeperdjie straat., Vaarlandsweg, Ysterhout, Apiesdoring, Witstinkhout, Geelhout straat, Hardekool, Wonderboom, Kapokbos, Kannakronkel, Suikerbos sirkel, Keiserskroon, Blouvalkbos, Bosmusiekant en nog so paar... Hulle glip so lekker oor my tong....


Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #65 on: November 09, 2021, 11:47:59 PM »
((((((PM en Antjie Patat))))))  :love7: Liefffff die name Antjie. Dankie baie baie vir deel!

Solank as wat ek kan onthou het ek ook dinge geruik wat niemand anders kon nie. Soos julle kan ek ook ruik as 'n broodjie, mieliepap ens. gaar is en dit is deel van my 'samestelling' maar wanneer dit handuit begin raak en jy in die middel van die nag wakker skrik met oorweldigende reuke wat niemand anders ook ruik nie en jy voel jy gaan versmoor en naar word, moet jy besef daar is nou 'n ander probleem.

Ek het nooit voorheen geweet dat wanneer iets wat sout is vir my soet proe en anders om met tye het dit 'n verband met die ervaring van spookreuke.

En die soeke na waarom ek hierdie langdurige, aaklige reuke ervaar het my laat besluit om die 'Fundamentals of Neuroscience, Part 3: The Brain.' kursus wat Harvard aanbied, te doen aangesien hulle al die sintuie behandel sowel as gevalle studies. Ongelooflik interressant en leersaam! Kan dit ten sterkste aanbeveel.

Vir ingeval iemand dalk belangstel om die kursus te doen, hier is 'n kort samestelling:

Lesson 1: Vision
Lesson 2: Audition
Lesson 3: Smell, Taste, and the Remaining Senses
Lesson 4: Movement and Action
Lesson 5: Subcortical Brain Areas
Final Exam

Grading
You will be graded on your performance on the questions in this course, including practice problems and the final exam. Practice problems are spread throughout the course and the final exam is found at the end.

Practice problems are worth 40%
The final exam is worth 60%


Die voorkoms van oorweldigende, verhoogde reuksintuig word hiperosmie genoem. Dit kan permanent deel van jou lewe wees of net gebeur voor jy 'n migraine kry en baie mense getuig ook dat dit voor 'n epileptiese aanval gebeur.  Wanneer jy bewus is vooraf van 'n aanval wat gaan volg word dit 'Simple partial Seizures' genoem. Pasiente getuig dat hulle knoffelagtige reuk ervaar asook 'n metaal smaak in die mond kry.

Hormoonveranderinge kan ook bydrae tot die voorkoms. Die probleem moet blykbaar verder ondersoek word indien dit kom en gaan aangesien dit dalk 'n teken van 'n onderliggende mediese probleem kan wees soos die volgende:
 
Neurologiese toestande. Aanvalle wat uit die middel van jou temporale lob kom -- die deel van jou brein wat herinneringe stoor -- kan jou 'n valse gevoel van sterk reuke gee. Dit word as 'n olfaktoriese hallusinasie beskou.  ‌

Outo-immuun siektes. Daar is 'n verband tussen outo-immuunafwykings en veranderinge aan jou reuksintuig.

Omgewings- en oorerflike faktore kan jou reukreseptore beïnvloed.

As jy hiperosmie het, kan jou smaak ook aangetas word. Jou smaak en reuk word deur jou reukstelsel verbind. Die verhoogde reuksintuig kan ook geure meer intens maak.

Jou olfaktoriese area, geleë in jou neus, is waar reuk beweeg voordat dit in jou keel af gaan. Dit is hoekom jou reuk en smaak albei beïnvloed word. Wanneer jy sterk geure ruik wat 'n smaak in jou keel skep, kan jy naar begin voel. As jy oorweldig voel deur reuke en smaak as gevolg van hiperosmie, kan dit jou daaglikse lewe beïnvloed. Jy kan ophou om sekere kosse te eet of sekere dinge vermy wat 'n sterk reuk vir jou het.

Hiperosmie kan moeilik kan wees om te diagnoseer. Die meeste gevalle maak daarop staat dat jy rapporteer wat jy ervaar, maar dit hou nie altyd verband met 'n onderliggende fisiese oorsaak nie. Soms is mense nie eers bewus dat hierdie verhoogde reuksintuig 'n naam het nie.

Wat sommige vroue stel voor dat jy aantekeninge maak van wanneer hierdie reuke/smake ervaar word om te probeer vergelyk of dit tydens hormoonverandering in jou liggaam gebeur en dus verband hou. 'n Ander stel voor dat jy 'n blik met koffiebone voor jou neus hou om die nare reuke te verdring. Ek plaas 'n homp vicks op Outop se sakdoek en smeer dit ook aan die canules van die geleende asems om die oorweldigende reuke te probeer verbloem.

Net 'n vinnige terugblik oor die onderskeie voorkomste van hallusinasies:

Ouditiewe hallusinasies: Dit is wanneer iemand iets hoor wat nie daar is nie, soos 'n stem of radio.

Visuele hallusinasies: Dit veroorsaak dat iemand iets sien wat nie werklik is nie.

Olfaktoriese hallusinasies: Dit kan voorkom wanneer 'n persoon iets ruik wat nie daar is nie.

Gustatoriese hallusinasies: Dit veroorsaak dat iemand iets proe wat hulle nie geëet het nie.

Taktiele hallusinasies: Dit kom voor wanneer 'n persoon voel asof iets of iemand aan hulle geraak het.

Somatiese hallusinasies: Hierdie hallusinasies kan die hele liggaam beïnvloed, wat onwerklike sensasies veroorsaak soos dié van goggas wat op/onder die vel kruip.

Sommige pasiente met Lewy Body Dementia (LBD) ervaar wel verskeie van hierdie vorme maar visuele hallusinasies kom die meeste voor en 'n kombinasie is nie algemeen nie. Visuele hallusinasies is 'n sterk aanduiding van die aanvang van LBD en geneeshere word  ten sterkste aangeraai om dit nooit net toe te skryf aan 'n sielkundige afwyking nie.

Ander tipe demensies soos onder andere Alzheimer's, beskadig ook die streke in die brein wat betrokke is by sensoriese verwerkinge. In hierdie gevalle van demensie word hallusinasies (ouditiewe en visueel) eers ervaar in die laat stadiums van die siekte.

BRONNE:
https://www.webmd.com/brain/what-is-hyperosmia
https://www.medicalnewstoday.com/articles/327014#types
https://www.epilepsy.com/node/739975.....good
« Last Edit: November 09, 2021, 11:53:29 PM by Meraai vannie Baai »

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #66 on: November 10, 2021, 04:01:40 AM »
Dit is soooo interressant, ek geniet elke uitleg. 


... ipsigosomaties; pisigosomaties; sigosomaties; pssigossomatiess; pcigocomatiec; pccigoccomatiecc; pseigoseomatiese; pesigoesomatiees; pshigoshomaties. Dit beteken alles dieselfde ding!  Net die spelling verskil! :icon_biggrin:


Antjie Patat, dit klink naby meer en see. 
« Last Edit: November 10, 2021, 08:00:15 AM by PM »
Om te weet is om te verstaan.

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #67 on: November 10, 2021, 07:00:51 AM »
PM: ... ipsigosomaties; pisigosomaties; sigosomaties; pssigossomatiess; pcigocomatiec; pccigoccomatiecc; pseigoseomatiese; pesigoesomatiees; pshigoshomaties. Dit beteken alles dieselfde ding!  Net die spelling verskil!


:crybaby2: Psigosomaties -  :icon_scratch:

PM, ek het lank lank gewonder hoekom jy hierdie kommentaar geplaas het ...  net die lees van die woorde het my laat besef hoekom mense eerder wegsteek as hulle sonder enige 'mental problems' skielik hallusinasies begin ervaar. Die vrees vir hierdie etiket, vasgevang in al die woorde wat jy hier geplaas het, sal ek nooit kan verewig in woorde nie.



« Last Edit: May 25, 2022, 11:36:18 PM by Meraai vannie Baai »

Offline Antjie Patat

  • Matroos
  • Suigeling
  • Posts: 176
  • Gender: Female
  • Passievol Afrikaans!
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #68 on: November 10, 2021, 07:22:08 AM »
PM, ek stem...my oë dors na hierdie inligting...
Raaitjie, ek is totaal vasgenael...

Ek is so ingeleef, en snak na asem toe ek hierdie lees:
Somatiese hallusinasies: Hierdie hallusinasies kan die hele liggaam beïnvloed, wat onwerklike sensasies veroorsaak soos dié van goggas wat op/onder die vel kruip

Ek klap en vryf gedurig oor my bene die goggas wat my wil opvreet, en sien nooit n enkele een nie.... nooit.

Ek sit nou voor in hierdie klas, en lees my oge skuins hoor!
En weer ruk my hart as ek aan Robin en jou dink...

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #69 on: November 10, 2021, 08:02:33 AM »
Antjie Patat, ek dink jy het vlooie!   :angel12:   
Gelukkig het ek nie goggas wat oor my krioel nie.  Ek sal gek word.
Om te weet is om te verstaan.

Offline Naas

  • Hardebaard
  • Posts: 2283
  • Gender: Male
  • K.N.A.P. (Kan Naas Afrikaans Praat of wat?)
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #70 on: November 10, 2021, 09:20:00 AM »
Flooie... Jig...
Moetie komkommer nie Antjie. Ek sukkel ook met daai kriewelvel.

 :icon_bigsmurf:
Ek is maar net een, maar ek ís een.

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #71 on: November 10, 2021, 09:51:28 AM »
Spesiale drukkie vir almal wat kriewel  :love7: Ons het DIE beste ondersteuning. Ons het mekaar! Hier kan ons huil en lag, ons vrese deel en mekaar se kruisies help dra met humor wat skrik vir niks, nie eers vir spookbeelde en kriewelgoete nie  :icon_biggrin:

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #72 on: November 10, 2021, 04:44:52 PM »
Was maar net 'n grappie Antjie Patat.  Hoop jy sien dit so.   :love7:


Die ouens hier op die forum ken my en hulle vat my nie kop toe nie.   :pottytrain2:   Skuus, druk aanhoudend die verkeerde een.  :icon_biggrin:   :bootyshake:
Om te weet is om te verstaan.

Offline Antjie Patat

  • Matroos
  • Suigeling
  • Posts: 176
  • Gender: Female
  • Passievol Afrikaans!
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #73 on: November 10, 2021, 11:06:59 PM »
PM.... hahahahahahaha natuurlik....ek het voor in die ry gestaan toe lag uitgedeel is.... :sign10: :love7:

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #74 on: November 10, 2021, 11:46:30 PM »
Weet van vooraf hoekom ek die forum so lief - ek hoor hoe lekker skaterlag Antjie hier en my oog vang die titel van ons onderwerp... ons het 'n unieke sin vir humor deur dik en dun, botter of wors van die lewe se pantoffelregering, skeisake is nie hier 'n opsie nie want dit lei na die lang dun boompies en 'n sesvoetgat. Ek het engtevrees, so ek klou vir lewe en dood.