Author Topic: Die komiese hel van hallusinasies  (Read 14741 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Naas

  • Hardebaard
  • Posts: 2283
  • Gender: Male
  • K.N.A.P. (Kan Naas Afrikaans Praat of wat?)
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #45 on: October 20, 2021, 04:36:28 AM »
(((O)))

 :icon_bigsmurf:
Ek is maar net een, maar ek ís een.

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #46 on: October 20, 2021, 05:26:56 AM »
Dankie PM vir die skakel wat jy gelos het: Hypnagogic hallucinations are imagined sensations that seem very real. They occur as a person is falling asleep, and are also referred to as sleep hallucinations.

Hierdie gedoentes sien ek wa wa wyd wakker. So wakker dat ek presies vir Outop kan beskryf wat ek sien. Die persklip-gebeure was vroeg gisteroggend. Dus helder oordag, buite die huis. Jy sal nie glo HOE ek al nagevors het oor hoekom en waarom hierdie dinge my pad gekruis het nie.

Die twee soorte hallusinasies wat die mees bekendste is, is beslis nie deel van wat met my gebeur nie. Dit is vrek moeilik vir ander om te verstaan. My vriendin glo vas ek 'droom' en dan probeer Outop verduidelik dat ek helder wakker is. Ek verkies 'heller' wakker want dit is werklik 'n lewende hel van onbekendheid waarin ek vasgevang is. Ek kan nie meer altyd glo wat ek sien nie en om dit vir ander te probeer verduidelik is hopeloos. :icon_biggrin:

Die enigste ander persone wat dieselfde tipe hallusinasies beleef as ek is 'Lewy Body Dementia' lyers. En die nuwe simptoom wat so twee weke gelede begin vererger het (tremors and rigidness) is kommerwekkend vir my aangesien dit deur ander LBD lyers ook ervaar word. En ja, LBD val onder Parkinsons sambreel. Ons het reeds die medici oorsee gekontak waar 'n bloedtoets nou ontwikkel is om LBD te diagnoseer in vroee stadium en my naam is op die lys sodat ek getoets kan word sodra die spesifieke bloedtoets in Australia beskikbaar is, hopenlik nie meer te lank nie.

Tot hierdie toets gedoen kan word, is wag en kyk al antwoord vir ons. My dokter is bewus van wat ek ervaar. Al wat nou oorbly is dophou soos dinge ontwikkel sonder om op hol te gaan en dit is toetentaal krities om so normaal moontlik te funksioneer, onder omstandighede buite my beheer.

Intussen dokumenteer ek weereens alles getrou, soos met Asemdief. Dalk lees iemand en bring leidrade na antwoorde. LIVING WITH THE UNKNOWN sal 'n gepaste titel wees vir hierdie hoofstuk in ons lewe. Glo my vry.

People with Lewy body dementia are more likely to experience hallucinations than those with Alzheimer's or vascular dementia, and in general, they experience them earlier in the disease process than people do with other types of dementia. For some people, these hallucinations may even be one of the first symptoms of Lewy body dementia they experience.

Up to 80% of people with Lewy body dementia experience visual hallucinations. These hallucinations are often recurrent and very detailed. Hallucinations of adults, children, or animals are common.


*As jy wonder hoekom skryf my dokter nie iets voor vir die hallusinasies nie? Daar is twee redes: Ek besef dat dit wat ek sien nie daar is nie en ons cope. So ek het die voorstel om 'n sielkundige te gaan spreek, van die hand gewys. Ek kon alles rustig met die dokter bespreek toe hy vra ek moet beskryf wat ervaar word. So het ek ook voorlopig enige medikasie geweier totdat ons verseker weet hoekom hierdie dinge gebeur. Soms moet mens advokaat speel vir jouself wanneer jy kennis maak met die tweede 'raar' skeet.

En 2de rede glo ek behoort my vrees/weiering vir behandeling vir die 'sien van die onwerklike' dalk meer verstaanbaar te maak:

About half of people with Lewy body dementia are extremely sensitive to typical antipsychotic medications including Haldol and can experience severe and life-threatening reactions to them. Atypical antipsychotics may be less likely to provoke a serious reaction but caution is very important when considering the use of antipsychotic medications in Lewy body dementia.

 :icon_bigsmurf: Ek lyk of ek 110 is wanneer ek opstaan na lang 'n ruk van stilsit en die proses baie pynlik en vernederend voor ander. Ja, daar is ook behandeling vir dit maar weereens is die newe effekte daar:

It's also important to note that in some people with Lewy body dementia, Sinemet (carbidopa/levodopa)—a medication that may be prescribed to treat the movement challenges of the disease—can cause or worsen hallucinations in these people.
« Last Edit: October 20, 2021, 05:32:54 AM by Meraai vannie Baai »

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #47 on: October 20, 2021, 05:39:01 AM »
It is mind boggeling!  Ek lag hardop oor die sielkundige wat jy moet gaan sien!   :sign10:   Dalk kan sy jou hipnotiseer sodat die spinnekoppe kan verander in liewenheersbesies.   :icon_biggrin:
Alle grappies op 'n stokkie.  Ek stem 100 met jou saam dat 'n mens nie sommer net gryp na medikasie nie.  Dit kan werklik erger probleme veroorsaak as wat jy het.  Solank julle cope en die situasie onder die knie is, sien ek nie rede tot paniek nie. 
Ek admireer jou vir die moed wat jy aan die dag lê om jou situasie hier op die forum met ons te kom deel. 
Hulle sê nou wel dat gedeelde smart halwe smart is, maar hierdie is ongelukkig 'n situasie waar julle twee alleen moet sterk staan.  Ons kan net op die kantlyn staan en handeklap vir julle durf en daad. 
Weet dat ons almal lief is vir julle en dat julle altyd in ons gedagtes is.   :love7:

Om te weet is om te verstaan.

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #48 on: October 20, 2021, 05:41:57 AM »
Opregte waardering PM  :love7: Op die dokter se vraag hoekom ek drie jaar alleen geswoeg het oor die probleem, het ek hom reguit vertel dat dit nie 'n onderwerp is waaroor mens gemaklik gesels nie. En as my kinders nie gedreig het om my dokter toe te sleep sodat dit aangeteken kan word nie, sou ek nie nou hier gesit het nie  :toothy4: Alles word in alle gevalle noukeurig opgeteken waar ek veilig voel. Hier, net hier op die forum.

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #49 on: October 20, 2021, 05:43:53 AM »
((((( drukkies by dosyne))))   :notworthy:


Dit is ook nogal 'n plek waarheen ek vlug as die lewe drukkerig raak.   :icon_biggrin:
Om te weet is om te verstaan.

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #50 on: November 04, 2021, 03:45:35 AM »
Toe ek met die kursus ("Fundamentals of Neuroscience, part 3: The Brain") begin het, was my mikpunt om te soek na waar in die brein onstaan die probleem van hallusinasies wat nie ooreenstem met die meer algemeen bekende vorme nie. Die grootste leidraad was natuurlik die feit dat ek helder wakker is, dit kan beskryf terwyl ek dit sien en 'n nugter denke met normale redenasie vermoë.

Ironies genoeg kruis my pad in hierdie soektog weer met 'n oorbekende afkorting: PH. Maar hierdie keer beteken dit nie Pulmonary Hypertension nie! Ek het van die inligting vry vertaal.
:angel4:

Peduncular Hallucinosis / Pedunkulêre hallusinose (PH).

Pedunkulêre hallusinose (PH) is 'n ongewone neurologiese simptoom wat gekenmerk word deur helder, goedgevormde visuele hallusinasies.
Persone wat gediagnoseer is met Parkinson's disease, narcolepsy-cataplexy syndrome, delirium tremens, Lewy body dementia, and temporal lobe epilepsy is meer geneig tot komplekse visuele hallusinasies soos pedunkulêre hallusinose.

Geskiedenis:
Die eerste gedokumenteerde geval van pedunkulêre hallusinose was deur die Franse neuroloog en neuropsigiater Jean Lhermitte, wat 'n 72-jarige vrou se visuele hallusinasies beskryf het. Die hallusinasies het tydens normale bewuste toestand plaasgevind en die pasiënt se neurologiese tekens is geassosieer met dié wat kenmerkend is van 'n letsel op die middelbrein en pons.

Von Bogaert, Lhermitte se kollega, het hierdie tipe hallusinasie "peduncular" genoem met verwysing na die ligging van breinletsels. In 1925 was Von Bogaert die eerste om die patofisiologie van pedunkulêre hallusinose deur middel van 'n lykskouing van 'n pasiënt te beskryf.

AGTERGROND:
Pedunkulêre hallusinose (PH) verwys hoofsaaklik na visuele hallusinasies wat voorkom in die omgewing van 'n middelbrein- of thalamiese letsel. In die 90 jaar wat verloop het sedert Lhermitte se aanvanklike beskrywing, is die fenomenologie van hierdie versteuring in meer as honderd gepubliseerde gevalle aangeteken.

Die presiese anatomie van PH bly egter relatief swak nagevors. Nuwe-aanvang hallusinasies in 'n pasiënt met geen vorige psigiatriese geskiedenis wat veral presenteer met kommer vir beroerte, moet dokters aanspoor om pedunkulêre hallusinose as diagnose, sterk te oorweeg.

https://journals.lww.com/continuum/pages/videogallery.aspx?autoPlay=false&videoId=215

Die video wys 'n 66-jarige man met skielike aanvang van helder visuele hallusinasies terwyl hy wakker was na bariatriese chirurgie. Behalwe dat hy die hallusinasies beskryf het, was hy helder wakker, oplettend en ten volle georiënteerd sonder enige verwarring.
 
Hy het beskryf hoe hy byvoorbeeld gesinchroniseerde swemmers in sy hospitaalkamer sien, slange wat tot by die bed kruip, getalle wat van die klok af smelt en rook by die verpleegstasie. DW-MRI het 'n beroerte gedemonstreer, wat ooreenstem met 'n diagnose van pedunkulêre hallusinose.

Visuele hallusinasies word veroorsaak deur verbygaande, verhoogde aktiwiteit in die visuele korteks. In die geval van visuele hallusinasies ontstaan die belangrikste vraag om die letsel in die brein te lokaliseer.

Daar is twee hooftipes visuele hallusinasies, gevorm en ongevorm.
Ongevormde hallusinasies bestaan uit vlekke van kleur, geometriese vorms, flikkerende ligte of ander swak gedefinieerde beelde.

Gevormde hallusinasies, aan die ander kant, bestaan uit goed gedefinieerde voorwerpe, mense, diere of enigiets anders.

Dit is maklik om uit te vind watter tipe deur 'n pasiënt ervaar word, bloot uit hul beskrywing. 'n Oksipitale lob-fokus produseer ligte of kleure, terwyl temporale lob-fokus lei tot komplekse gevormde beelde.

Die oorsake van gevormde visuele hallusinasies sluit in:
1) okulêre patologie soos makulêre degenerasie, katarak
2) pedunkulêre oorsprong
3) cholinergies van aard soos gesien in Parkinsonisme/LBD.

Ons pasiënt het kenmerkend 'n pontine letsel gehad saam met visuele hallusinasie, wat die kenmerk van pedunkulêre hallusinose is.

Verskille van ander visuele hallusinasies
Ander visuele hallusinasies is geneig om te spruit uit sielkundige versteurings. Terwyl 'n persoon met 'n sielkundige versteuring dink dat hul hallusinasies werklik is, weet mense met pedunkulêre hallusinose gewoonlik dat die visuele hallusinasies wat hulle sien nie werklik is nie.
Pedunkulêre hallusinasies is onafhanklik van aanvalle, anders as sommige ander visuele hallusinasies.

Gevalle studie:
Alhoewel slaapversteuring algemeen voorkom in pedunkulêre hallusinose, is dit nie noodsaaklik nie.  In ons geval het die pasiënt dag en nag visuele hallusinasies ervaar en geen slaapsiklus-disfunksie getoon nie.

Vaskulêre letsels is aangemeld as die mees algemene oorsaak van pedunkulêre hallusinose, met die talamus, middelbrein en breinstam wat die meeste aangetas is. Soortgelyk aan baie gerapporteerde gevalle het ons pasiënt pedunkulêre hallusinose ontwikkel as gevolg van 'n infarksie.
Die pasiënt se letsel was egter net tot die regter basale ganglia beperk met geen direkte betrokkenheid van die talamus of middelbrein nie.


Alhoewel CT 'n leidraad kan gee oor die teenwoordigheid van 'n abnormaliteit in die aangetaste streke, is MRI die modaliteit van keuse om pasiënte met vermoedelike pedunkulêre hallusinose te assesseer.

*So duur die soektog na inligting wat betrekking kan hê op my eie ervaringe met hierdie probleem voort.

BRONNE:
Potcast BMJ talk medicine:
https://jnnp.bmj.com/content/91/5/512

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4171807/

https://n.neurology.org/content/80/7_Supplement/S18.004

https://en.wikipedia.org/wiki/Peduncular_hallucinosis

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
« Last Edit: November 04, 2021, 11:56:40 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Antjie Patat

  • Matroos
  • Suigeling
  • Posts: 176
  • Gender: Female
  • Passievol Afrikaans!
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #51 on: November 04, 2021, 06:11:08 AM »
Raai.... ek is stom...
Hoe sal ons ooit weet as mense soos jy ons nie bewus maak nie.
My keel trek seer toe, want die besef van wat jy moet deurmaak, ruk my hartjie uit, breek dit stukkend.
Dankie vir die deel... asb hou aan deel.
My hele wese dink diep aan jou daagliks
xxxx

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #52 on: November 04, 2021, 06:37:24 AM »
Opgee is nog nie in my woordeskat nie ou Antjie. Maar ek hou van antwoorde as daar vrae is. En as die onbeantwoorde vra jou helderheid van verstand in die toekoms gaan befonkfaai, graaf ek van hier tot by Daantjie in die kallerhok en weer terug, net om seker te maak die pampoenpitte word nie gegaps en op ander plekke tussen distels en dorings gesaai nie. Dankie vir al die liefde en omgee  :angel4: :toothy4: :hello:

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #53 on: November 04, 2021, 11:32:35 AM »
Trippel wow vir al die inligting Prof Raaitjie.  Jy bly 'n sterretjie aan my horison. 
Ek kan tog so gefrustreerd raak met gesonde mense wat geen bekommernisse het nie, maar wat tog so gereeld loop en mor en tor oor alles.  Kyk net waardeur gaan jy en jy doen steeds jou navorsing en kom deel dit met die wêreld hier op die internet. 
Ons forum sou baie armer gewees het sonder jou.  Baie baie dankie vir jou onbaatsugtige bydraes.  Ek waardeer jou en ek lief jou.   :love7:


Ek sien hier kom nog 'n wenner onderwerp uit Raaitjie se pen!   :notworthy:
Om te weet is om te verstaan.

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #54 on: November 05, 2021, 01:20:05 AM »
(((((PM)))))  :love7: :notworthy: Het gaan soek maar kon nerens aantekeninge vind in Afrikaans oor die spesifieke voorkoms van hallusinasies nie.

Ek gisteraand vir die eerste keer 'n gevalle studie ontdek waarin die persoon ook 'n helikopter 'gesien' het en die toneel kon beskryf asof hy in die helikopter was. Vir my was dit ook verblydend en 'n groot verligting dat hy die beelde amusant gevind het. Nog 'n ooreenstemming met my eie ervaringe was dat die tonele verdwyn toe hy sy oë toegemaak het. En dan natuurlik die feit dat ons albei beroerte gehad het.

 :icon_biggrin:

Kan nie vir julle verduidelik die verligting wat oor my gespoel het na ek die verslag gelees het nie. So so moeilik om te verduidelik hoe eg hierdie onwerklike tonele vir my is en terselfdertyd die heldere besef dat dit nie werklik bestaan nie, al sien ek dit! Die sagste hemelse musiek wat net ek kan hoor, is beslis 'n Kruk in al die onwerklikhede en die menslike kommer en onsekerheid wat gepaardgaan met die voorkoms van hallusinasies.

Net vir ingeval iemand hierdie bydrae die eerste keer lees en die eerste plasing gemis het, gaan ek net vinnig aanhaal wat hierdie soort PH is:
Pedunkulêre hallusinose (PH) is komplekse, permanente, skilderagtige, visuele hallusinasies wat deur pasiënte wat wakker is, ervaar word.

Pasiënte vind die hallusinose dikwels verstommend amusant, maar bly skepties en is bewus dat dit nie werklik is nie. Klassiek kom PH voor na 'n middelbreinletsel. 

PH is hoofsaaklik beskryf na aanleiding van pontine, serebellêre en thalamiese beroertes maar nie na kortikale letsels nie.
Een voorgestelde meganisme vir die verduideliking van PH is die verlies van kortikale beheer deur die breinstam, hetsy deur wysiging van die thalamiese poortmeganismes na visuele/ouditiewe korteks of deur abnormale versterking van die thalamus-insette na sensoriese kortekse.

GEVALLE STUDIE:

'n 87-jarige pasiënt, is in die Neurologie-kliniek opgeneem (vyf dae na 'n operasie aan sy knie) weens aanhoudende hallusinose, gekenmerk deur panoramiese tonele van helikopters en 'n groot rivier met 'n skare baaiers.

Daar word gerapporteer dat die beelde teen die muur van die kamer gesien word, wat meer as 150 grade visuele hoek bereik. Hulle was kleurvol, verander volgens die visielyn, en begelei met liturgiese liedere.

Aanvanklik was die hallusinose gemeng met positiewe nabeelde. Soms het die pasiënt die indruk gerapporteer dat hy in een van die helikopters was, en die toneel hieronder vanaf 100-200 meter hoogte waargeneem. Hy kon die verskillende takke van die rivier sien (“soos die Ganges-rivierdelta”)

Die pasiënt se tekeninge van die visuele toneel het hy by twee verskillende geleenthede beskryf. Let op die reproduksie van sommige spesifieke besonderhede soos die ligging van die see (aangedui in beide beelde deur die woord "MER" in Frans). Die pasiënt het ook in die twee tekeninge aanduiding gegee van die rigtings (S vir suid, N vir noord en ES vir oos).

Die hallusinose het verskyn toe die pasiënt na die leë muur gekyk het, en het verdwyn toe hy oë toegemaak het. Gedurende twee weke het die pasiënt, wat nietemin skepties gebly het, hierdie hallusinose voortdurend ervaar. Hy het 'n relatiewe belangstelling in sy hallusinose getoon en dit amusant gevind.

Andersins was die emosionele reaksie gering, met geen gedragsafwykings nie. Die neurologiese ondersoek was normaal, behalwe 'n effens verminderde gesigskerpte van 60% in die linkeroog en 40% in die regteroog en 'n linker Babinsky-teken.

BRON: https://clinical-psychiatry.imedpub.com/peduncularlike-hallucinosis-in-the-absence-of-midbrain-or-thalamic-damage.php?aid=8672


Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #55 on: November 05, 2021, 03:24:17 AM »
'n Mens kan nie glo dat sulke gevalle bestaan nie. Ek glo dit tog.  Ek sien dit dan! 
Om te weet is om te verstaan.

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #56 on: November 05, 2021, 04:13:38 AM »
En ek leef dit  :`ip2:  :icon_bigsmurf:

glashelder kom vlieg
die goudgeel helikopter
geluidloos van Wes na Oos
oor 'n padkaart
van vreemde stede
op die gangmuur

*Beleef & Geskryf in 2018 deur die uwe  :angel4:

Ek is so ongelooflik dankbaar dat ek dit aangeteken het. As 'n mens sou kyk na die datum op die komper waar ek vir die eerste keer op die skakel wat vandag geplaas is, ingegaan het sal dit die bewys wees dat ek hierdie dinge ervaar het laaaaaaaank voor vandag se bevestiging dat nog 'n persoon dieselfde hallusinasie beleef en aangeteken het.
 :notworthy: :book1:
« Last Edit: November 14, 2021, 02:16:32 AM by Meraai vannie Baai »

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #57 on: November 05, 2021, 04:18:23 AM »
Dit is goed as dit komies is.  Ne angstig nie. 
Om te weet is om te verstaan.

Offline Antjie Patat

  • Matroos
  • Suigeling
  • Posts: 176
  • Gender: Female
  • Passievol Afrikaans!
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #58 on: November 05, 2021, 01:27:31 PM »
 Stomheid.... ware stomheid...dit suig my in, ek vermoed dit suig jou toeskouers in Raaitjie... Ons beleef dit op n unieke anderse manier.
Deur jou woorde...

Jou soeke na antwoorde is net so ongelooflik, en die betekenis en nalatenskap vir medici onberekenbaar.

Ek soek nog my kakebeen op die vloer....

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Die komiese hel van hallusinasies
« Reply #59 on: November 09, 2021, 02:03:49 AM »
Liefste ou Antjie Patat ek glo nie jy sal ooit weet in watter mate jou liefde en ondersteuning my dra op hierdie onbekende pad nie.  :love7:

Soms wonder ek HOEKOM deel ek hierdie erg persoonlike ervaringe? Voordat ek besluit het om hierdie gebeure in my lewe ook te deel, het ek die volgende raakgelees:

You may not realize it, but every time you share your story, you're taking the hand of someone who thought they were the only one experiencing the unknown.

En ek het besef dit is nodig dat hierdie deel ook aangeteken moet word. So, ek doet voort:

Nog nare simptome wat my die afgelope paar jaar treiter is die ervaring van reuke en smake wat niemand anders kan ruik of proe nie. Ek kan nie onthou of ek iewers aangeteken het oor hierdie voorkoms sodat daar 'n tydsduur is nie. My smaak is soms so aangetas dat ek Outop trommeltjie dik voer met 'proe of dit soet of sout is sebliefie my liefie'. Hy het nog nooit gekla nie  :icon_biggrin:

Soms is die reuke wat ek ervaar so aaklig dat ek 'n Van Gogh op myself wil trek met my neus. Die afgelope kampnaweek was die 'spookreuke' van so aard dat ek in trane uitgebars het van moedeloosheid. Onheilig gewens dat die Liewe Heertjie liewers net spinnekoppe en helikoptors my pad laat kruis het. Een soort onwerklikheid is genoeg.

Ek moet hier net meld dat reeds van my kinderjare af was die ouvrou geseend met 'n ekstra sterk reuksintuig waaroor ek baie gespot was. Net na die reuk/smaak verwrongendheid kop uit gesteek het, het ek vermoed dat die oorsprong dalk a.g.v die ligte beroertes was. Eers toe ek navorsing begin doen oor die visuele hallusinasies besef dat daar ook smaak-, gehoor- en reukhallusinasies is!

Vanoggend lees ek weer Naas se gediggie wat hy spesiaal vir ons geskep het. Min wetend HOE hierdie omstandige my lewe in die toekoms sou bedons :) 'n Beter ironiese beskrywing kan ek nie gee nie!

Vir Ta' Raaitjie (Spesiaal)
« on: August 02, 2012, 08:43:26 AM »


There was a man from Australia
he painted his bum like a Dahlia.
The coulors were bright
Very beautiful sight,
But the smell was a hel of a failure.
© Naas
  :icon_bigsmurf:

OLFAKTORIESE HALLUSINASIES

As jy voortdurend iets ruik wat niemand om jou blykbaar kan ruik nie, kan jy 'n toestand hê wat fantosmie genoem word. Dit is 'n term wat gebruik word om olfaktoriese hallusinasies te beskryf - dit beteken dat die organe wat verband hou met jou reuksintuig reuke waarneem wat nie regtig daar is nie.

Wat veroorsaak olfaktoriese hallusinasies (fantosmie)?
Antwoord van Jerry W. Swanson, M.D.

’n Reukhallusinasie (fantosmie) laat jou reuke ervaar wat nie regtig in jou omgewing voorkom nie. Die reuke wat in fantosmie ervaar word, verskil van persoon tot persoon en kan onwelriekend of aangenaam wees. Hulle kan in een of albei neusgate voorkom. Dit lyk asof hierdie spookreuk (waanreuk) altyd teenwoordig is of dit kan kom en gaan.

Fantosmie kan veroorsaak word deur hoofbesering of ernstige boonste respiratoriese infeksie. Dit kan ook veroorsaak word deur temporale lob aanvalle, ontsteekte sinusse, breingewasse en Parkinson se siekte en Covid 19.

Raadpleeg jou dokter as jy die simptome van fantosmie ervaar, sodat jou dokter enige ernstige onderliggende afwykings wat die reuk kan veroorsaak, kan uitsluit. Hulle kan 'n deeglike fisiese ondersoek doen en uitvra oor jou mediese geskiedenis om seker te maak jy het nie 'n ander onderliggende oorsaak, soos 'n breingewas nie.

Parosmia is nog 'n reukversteuring wat soortgelyk is aan fantosmie.

Maar in parosmia word 'n reuk wat in jou omgewing voorkom, verwring. Parosmie kan voorkom a.g.v skade aan die reukstelsel, soos na 'n ernstige respiratoriese infeksie.

In hierdie toestand bespeur jou neus reuke wat verskil van wat werklik daar is. Jy kan 'n piesang sien, maar ruik verrottende vleis. Parosmie kom gewoonlik voor wanneer 'n boonste respiratoriese infeksie weefsels in jou neus en neusholte beskadig.

As jy fantosmie het, kan die reuke wissel van reuke wat jou amper siek maak tot werklik aangename geure. Maar die meeste mense met fantosmie is geneig om slegte reuke te ervaar.  Die reuke is beskryf as "verbrand", "vuil", "vrot", "riool" of "chemies." Jy ruik dit dalk uit een of albei van jou neusgate. Maar dit is nie konstant nie. Die reuke kom en gaan gewoonlik.

Behandelingsopsies

Om reukafwykings soos fantosmie te behandel, gaan jy onderskeie soorte dokters/spesialiste moet besoek, veral as die toestand die gevolg is van skade aan reukorgane en ook hoofbesering. Jou behandelingspan kan die volgende insluit:

Primêre sorg dokter
Otolaryngoloog, 'n dokter wat spesialiseer in oor-, neus- en keelprobleme
Neuroloog, 'n dokter wat spesialiseer in toestande wat verband hou met brein en senuweestelsel’
Allergie spesialis

As jy fantosmie gekry het ná 'n virusinfeksie soos COVID-19 of 'n kopbesering, is daar geen behandeling nie. Maar beskadigde senuwees in jou neus en neusholte het wel die vermoë om terug te groei. Dit is moontlik dat jou reuksintuig gedeeltelik of volledig terugkom sonder behandeling.

BRONNE:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26586374/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15538143/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24961619/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12200340/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22099622/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19584799/
https://www.webmd.com/brain/what-is-phantosmia

« Last Edit: November 09, 2021, 07:33:23 AM by Meraai vannie Baai »