Author Topic: Tyd vir 'n storie ....  (Read 8065 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Tyd vir 'n storie ....
« Reply #15 on: April 27, 2016, 09:05:28 AM »
Besig om skemer te word diekant en weereens dankbaar ek het 'n draaitjie kom gooi... kry ek nog 'n hoofstuk te lese :hello2:

Offline adele

  • Hardebaard
  • Posts: 1932
  • Gender: Female
  • gryp na môre in klein-klein stukkies
Re: Tyd vir 'n storie ....
« Reply #16 on: April 27, 2016, 09:47:01 AM »
dankie vriendin, ek wou net 'n kort storie geskryf het ... toe dink ek drie hoofstukke sal doen, maar die hele storie hardloop toe met my weg en skryf homself verder ...  :icon_biggrin:   :icon_biggrin:  Toe beplan ek vir 5, maar nou moet ek regtig die laaste stuk griffel en SLOT onderaan tik. Hoop dit werk uit in min genoeg woorde    :toothy4: 
mooi aand, maak die herfstyd kosbaar vir julle xx
adéle  :grommit:

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Tyd vir 'n storie ....
« Reply #17 on: April 27, 2016, 11:51:58 PM »
My plek geboek vir die finale hoofstuk  :hello2: :notworthy:

Offline adele

  • Hardebaard
  • Posts: 1932
  • Gender: Female
  • gryp na môre in klein-klein stukkies
Re: Tyd vir 'n storie ....
« Reply #18 on: May 03, 2016, 05:37:27 PM »
Dit was toe só

8.Maria beplan om weg te gaan

Maria probeer oor haar lippe lek om te kan praat, maar sukkel. Sy verstaan nie wat aangaan nie. Sy voel iemand se hand om hare en beweeg haar vingers. Janneman dog eers hy verbeel hom, maar roep dan uit:

“Magriet?” Vinnig staan hy op. “Magrietjie, is jy wakker?”

Dr Gerald lees haar bloeddruk en alles op die monitors, maar knik heel tevrede.

“Mevrou … Maria, hoe voel jy?” Retoriese vraag, hy weet, maar dis hoe dokters altyd begin.

“Ek’s baie dors,” praat sy sag, “en my rug, my nek is vreeslik seer.”

Die suster kyk na Gerald. “Dokter?” Hy knik.

“Is goed, suster Elna, gee haar maar ’n klein bietjie water. En laat die drip vinniger inloop. Die skok moet eers uit haar gestel kom. En dien daardie pyngoed dadelik binne-aars toe.”

Valdimar het nog geen woord verder kon sê nie, toe slaap Maria. Gerald vat aan sy skouer.

“Sy gaan nou ’n ruk lank slaap en daarna sal ons eers kan vasstel hoe dit werklik gaan en wat gebeur het. Gaan jy nou polisiestasie toe en handel alles daar af.”

Valdimar sien Gerald se rede in, maar dis met ‘n swaar hart wat hy uitloop.Die tweeling is saam met Janneman en Anneke oppad en hy gaan eers buite vir hulle wag. Gerald se foon lui weer en hy stap vinnig ongevalle toe. Anneke wag reeds op ’n bedjie. Hy ondersoek haar vlugtig en reël dan vir opname.

“Dokter Gerald?” vra Anneke.

“Niks rede tot kommer nie, Anneke, maar ek wil net hê jy moet absoluut rustig wees.”

Hy wil haar nie verder ontstel nie, maar dink tog die skok het haar te veel ontstel. Hy gee streng opdragte aan die suster en hulle monitor haar en die baba se hartklop gereeld. Janneman bly by haar, maar wanneer sy vas slaap, stap hy tuin toe en gaan bid tot God om sy vrou en baba te beskerm en bewaar.

“Here, ons is so nietig en kan net vra, maar U Wil geskied. Amen.”

Toe dr Gerald laataand weer by Anneke inloer, is alles rustig. Sy kommer skuif weg en met ’n glimlag kan hy hulle gerusstel dat daar nie rede tot kommer is nie. Daardie nag skyn die maan helder oor die hospitaal en die dorp.

Die oggend na die ongeluk kom dr Gerald langs haar bed staan.

“Maria, ek is baie bekommerd oor jou rug. As jy nie gou jou bene kan beweeg nie, gaan ek jou stad toe stuur. Vertel my eers wat die ski-ongeluk aan jou rug gedoen het toe jou been so sleg gebreek het.”

So goed sy kan onthou, vertel sy van die drukking op haar werwels en hoe sy met fisioterapie weer begin loop het en alles wat sy eintlik nooit verstaan het nie. Hy vra verder uit en stadigaan besef sy, sy sal dalk nooit weer kan loop nie. Die slag teen die perd het haar spiere so styf laat ruk, dat die kneusings weer seergekry het.

Gedurende daardie volgende paar dae loer Valdimar elke dag twee of drie keer in; sy glimlag ruk haar hart. Tog kan sy die kommer in sy oë nie miskyk nie. Dan neem sy ’n besluit: Sy sal ouma Bessie se huisie verkoop en weer wegtrek. Valdimar mag nie met ’n kreupele opgeskeep sit nie. Sy sien nie kans om naby te wees wanneer hy eendag wakkerskrik en besef sy is net ’n remskoen aan sy sy nie.

Maar sy moet haar planne uitstel. Die oggend toe sy ontslaan word, kom Valdimar haar oplaai. Die kommer oor hoe sy oor die weg gaan kom, lê in haar binneste. Sy kan ook nie verstaan hoekom haar ouers nie wil kom kuier nie. En sy vertrou die dokter se bevinding dat die nuwe drukking op haar senuwees in die volgende maande sal opklaar en sy weer sal loop, glad nie.

Gou het sy besef hulle ry nie na haar huisie toe nie.

“Valdimar, waarheen gaan ons? Ek moet regtig so gou moontlik tuis kom sodat ek kan begin aanpas.”

“Als reg, Magriet, maar jy gaan eers ’n paar dae plaas toe kom. Daar is hulp en vars lug.”

Sy was ontsteld en het gestry en probeer keer met alle verskonings in die boek, maar Valdimar het net aangery. Op die plaas het ’n yslike verrassing gewag: haar ouers was daar. Die prentjie was so volmaak dat sy toegegee het. Maar haar besluit is geneem en sy sal dit net ’n rukkie uitstel.

©adéle theron

adéle  :grommit:

Offline adele

  • Hardebaard
  • Posts: 1932
  • Gender: Female
  • gryp na môre in klein-klein stukkies
Re: Tyd vir 'n storie ....
« Reply #19 on: May 03, 2016, 05:39:07 PM »
ek moes dit weer opdeel, die storie het weer te ver gaan draai ... maar hier is die laaste hoofstuk ook. LEKKER LEES!
« Last Edit: May 15, 2016, 07:47:46 PM by adele »
adéle  :grommit:

Offline adele

  • Hardebaard
  • Posts: 1932
  • Gender: Female
  • gryp na môre in klein-klein stukkies
Re: Tyd vir 'n storie ....
« Reply #20 on: May 03, 2016, 05:45:09 PM »
Dit was toe só

9.Maria dans amper weer.

’n Week of wat later sit sy en haar ouers alleen in die tuin. Sy het gou aan die rolstoel gewoond geraak, al pyn haar skouers wanneer sy die wiele rol. Sy weier egter dat haar pa haar stoot.

“Regtig Pappie, ek moet hierdie ding self gewoond raak, maar as julle nog iets vir my wil doen, verkoop dan ouma Bessie se huis … so gou moontlik, asseblief.”

“Is jy nou laf? Julle het juis nou ’n goeie dorpshuis nodig.”

“Julle?” vra sy.

“Ja, julle,” antwoord Frans, “of moet Valdimar vir julle ’n ander plek kry?”

“Nee, Pappie, nee wag,” keer sy. “Daar gaan nie ’n ‘julle’ wees nie. Ek gaan so gou moontlik weg. Ek kan nie hier bly nie.”

Op sy vraag of sy dan nou al haar varkies verloor het, vertel sy hoe sy voel. Voor hulle kan antwoord, swaai sy haar rolstoel om en beweeg huistoe. Frans kyk na Lien wie se oë nou vol trane is.

“Dit kon ek gedink het,” sê Lien. “Wat gaan nou gebeur?”

“Niks, lief Lien. Ons gaan huis toe sodat hulle hul dinge kan uitsorteer. Valdimar sal maar net geduldig moet wees.”

“Nou kom ons gaan dorp toe en vat haar saam. Dan kan Valdimar daar vir haar gaan kuier sodat sy nie voel hy is hier onder verpligting om na haar te kyk nie.” 

“Ek is nie seker of jy reg is nie, maar dit kan dalk werk. Hoe ook al, ons gaan terug huis toe. Valdimar moet haar self oortuig. Niks wat iemand anders sê, gaan haar van plan laat verander nie.”

Valdimar verstaan nie wat in Maria se kop aangaan nie.

“Valdi, dankie vir alles, julle hulp en vriendskap beteken vir my baie, maar ek moet eers alleen wees en my eie lewe uitsorteer.”

“Nou maar goed. Maar ons gaan binnekort gesels,” beloof hy haar.

Sy knik instemmend want haar trane is te naby om verder te stry.

Valdimar kom amper elke dag kuier, maar voor donker ry hy huis toe. Anders bring hy die tweeling saans saam. Hulle kruip diep in Maria se hart in, maar sy hou dit vir haarself. Intussen bedink sy planne vir haar toekoms, maar niks wil uitwerk nie. Al gaan sy ook waarheen, sy moet weer musieklesse gee want sy moet ook lewe.

Een aand tydens ete op die plaas kom Gretel met die skokvraag.

“Wanneer gaan Pappa en tannie Maria trou?”

Valdimar kyk haar stil aan. Hy het nie eintlik ’n antwoord nie. Dan sê hy:

“Ek weet nie Ek het haar reeds gevra, maar sy het net gesê sy kan nie nou trou nie en geweier om dit verder te bespreek.”

“Maar Pappa, vertel jy haar darem elke dag hoe lief jy haar het?” Gretel is nie tevrede nie.

“Ja, en soen Pappa haar darem? Ek sien nie veel daarvan wanneer ons daar is nie,” gooi Gisela ook haar pennie in die dam in.

Valdimar bly stil. Hoe kan hy hulle vertel dat sy hom belet het om haar vas te hou, anders sal sy weier om hulle weer te ontvang. Maar hulle wag vir sy antwoord.

“Sy wil niks weet nie, julle. En buitendien waar kom julle nou aan sulke gedagtes?”

Gisela besluit dis nou of nooit.

“Dis omdat sy nie kan loop nie en sy is bang Pappa gaan later nie meer daarvan hou nie.”

“Gisela! Waar kom jy daaraan?” Hy is skoon ontsteld.

“Natuurlik, Pappa,” sê Gretel. “Kan Pappa nie sien hoe hartseer sy soms na jou kyk nie? Ek dink sy gaan weggaan want Santie het gesê hulle het nog net hierdie kwartaal musiekles by haar.”

Valdimar staan vinnig op. Hy is hoogs ontsteld.

Die volgende oggend bel hy haar vroeg.

“Magriet, trek aan. Ek sien jou oor ’n uur.”

“Is jy nou laf? Ek het te veel om te doen voor jy hier kan aankom.”

“Dan kom help ek jou om dit te doen,” sê hy ernstig.

Maria trek aan. Sy is vies, maar skud dit gou van haar af. Elke oggend werk sy deur ’n reeks oefeninge en het die vorige dag skielik besef dat sy haar tone kan roer. Nou wil sy dr Gerald se raad gaan vra. Die klop aan haar deur is dringend en sy gaan maak dadelik oop.

“Wat is dit? Wat het gebeur?” vra sy toe sy sy ernstige gesig beskou.

“Is jy van plan om weg te gaan?”

“Waar … waar hoor jy dit?”

“Dan is dit waar? Een van jou musiekleerlinge vertel so.”

Maria knik. Harseer sê sy:

“Ek moet Valdi. Al loop ek dalk eendag weer, sal hierdie been my altyd terughou.”

Valdimar se oë begin vonkel. Hy het nou genoeg gewag en stoot haar stoel kombuis toe. By die tafel buk hy en steek sy arms onder hare in. Voor sy besef wat hy doen, tel hy haar op en sit haar op die tafel neer. Toe soen hy haar saggies op haar lippe. Hy vou sy hande om haar gesig en soen haar weer, hierdie keer lank en teer. Dan sê-vra hy haar:

“My liefste Magrietjie, wanneer trou ons? Ek gaan nie langer wag nie, maar sal jou twee maande gee.”

Sy kry haar asem terug en staar hom net aan.

“Vergeet van stry en baklei. Ons gaan die toekoms saamstap soos ons al jare gelede moes gedoen het,” sê hy saggies. “Ek gaan jou preekstoel toe dra, as dit nie anders kan nie.”
Maria begin lag. Haar vreugde borrel oor. Sy besef sy het tuisgekom en gaan nie meer stry nie. maar dat sy dalk self preekstoel toe sal kan loop, gaan sy hom nie vertel nie.

“Ja, dis reg, ek sal oor twee maande met jou trou.”

SLOT

©adéle theron
adéle  :grommit:

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Tyd vir 'n storie ....
« Reply #21 on: May 04, 2016, 08:11:14 PM »
Ek het die draad verloor.  Gee my kans om eers weer alles te lees voordat ek my se seg seg!  Dit kan net pragtig wees soos altyd. 
Om te weet is om te verstaan.

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Tyd vir 'n storie ....
« Reply #22 on: May 15, 2016, 11:35:31 AM »
Dankie baie baie vir die pragtige slotverhaal  :notworthy: :hello2:

Offline adele

  • Hardebaard
  • Posts: 1932
  • Gender: Female
  • gryp na môre in klein-klein stukkies
Re: Tyd vir 'n storie ....
« Reply #23 on: May 15, 2016, 07:48:28 PM »
 :love7:    :love7:   dankie Raaitjie
adéle  :grommit:

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Tyd vir 'n storie ....
« Reply #24 on: June 25, 2016, 08:45:32 AM »
Hier was ek nou weer.  'n Pragtige storie Adele.  Dit is weer tyd vir nog 'n storie.  :love7:
Om te weet is om te verstaan.

Offline adele

  • Hardebaard
  • Posts: 1932
  • Gender: Female
  • gryp na môre in klein-klein stukkies
Re: Tyd vir 'n storie ....
« Reply #25 on: August 01, 2016, 05:31:34 PM »
haai lief Petra, dankie vir jou saamlees. Jip, storieskryf is noal lekker as mens weet dit word gelees, maar meer nog as die storie iewers wil begin en ditself dan verder skryf. Ek kan nou eenmaal nie 'n raamweerk beplan nie. Het dit probeer en selfs ge-kursus, maar nie eers daar klaargemaak nie want ek haak nog vas by daardie voorafbeplanning.  :icon_study:
adéle  :grommit:

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Tyd vir 'n storie ....
« Reply #26 on: August 03, 2016, 07:56:25 PM »
Ek stem!  Sodra die eerste sin sy pad gevind het volg die res van iewers waar ek nie weet nie.  Dit is net 'n mag wat homself gevestig het en daar ontstaan 'n storie! 

Ek geniet altyd jou stories.  Die woord "storie" is vir my 'n magiese konsep en ek het 'n heilige respek vir die woord. 
Om te weet is om te verstaan.