Author Topic: Kopknik tydens Biduur...  (Read 4118 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Angelica

  • Regular Members
  • Hardebaard
  • Posts: 1674
  • Gender: Female
Kopknik tydens Biduur...
« on: September 08, 2013, 07:22:53 PM »
Hulle sê hoe ouer jy word, hoe meer praat jy en vertel jy uit die verlede.  Nou toe, maak maar jou eie afleidings..
Ek hoor nou die kerkklok lui vir Sondagaand biduur en onthou skielik die tye toentertyd toe ek nog in die koshuis was en ons MOES kerk toe gaan vir aanddiens op ‘n Sondagaand of Woensdagaand.  En as jy die naweek in die koshuis moes bly, dan het jy ook Sondag-oggend die diens bygewoon.  
Die kerk was in dieselfde straat as die koshuis en die skool en die biblioteek en die kerksaal en die pastoerie…  Ja, dis reg, dit was een lang straat met die grootste akkerboom op die hoek van die straat by die kerk waaronder kerkgangers hulle karre parkeer het.  
Vir kerk en biduur moes ons opdress in òf wit vir die Somer òf navy vir die Winter met sykouse, as jy een van die gelukkiges was wat dit gehad het, anders het jy lang bobby socks gedra.  En jy moet ‘n hoed ophê.  Met die eerste teken dat ons nie voor die kerkraad sou verskyn en onder sensuur geplaas sou word vir die nie dra van hoede en sykouse, het ek myne laat ‘wegraak’.  
Ons moes in ‘n lang ry eers voor die koshuishekke inval en dan, met die hoofseun en –meisie aan die voorpunt, af ge-march kerk toe.  Dit was maar ‘n gestamp en stoot en briefies onderlangs uitdeel al die pad.  Ons het heel voor in lang rye die banke vol gepak, meisies voor onder die Dominee se neus en die seuns agter ons.  Dan het die res van die karige bywoners gesit.  Was dit per toeval dat ons hoede altyd skeef gesit het op ons koppe of onder die bank beland het?  Krieke het ook op wonderbaarlike wyse hul verskyning gemaak, selfs op jou skoot tydens die preek.  
Oom Voges was hoof ouderling, later nie meer ‘n ‘pos’ beklee nie.  Te oor die sperdatum, dink ek.  Die singery kon nog gaan, want dit het jou wakker gehou, maar as dit kom met ‘geleentheid vir kort gebede’, het Klaas Vakie oorgeneem..  Eers het die hoofmeisie gebid, dan die paar tannies wat dit wel tot by die kerk gemaak het, dan ‘n onnie of twee en dan het Oom Voges dit by Adam in Genesis gaan vasvat en met die laaste sewekop-draak in Openbaring ge-eindig.  By daardie tyd het jy hier en daar ‘n gesnork hoor opklink uit die seuns se banke.  
Dit was so stil.  Nie eens die honde in die buurt het geblaf nie.  Jy’t net die goggas teen die lampskerms hoor vasvlieg.   Ek is nou nog oortuig daarvan dat selfs Dominee ‘n uiltjie geknip het op die stoel agter die preekstoel.  Oom Voges het nie end gehad nie.  Hy het hom daar bo gaan haal en hom teen die mure van die kerk gegooi.  Dit het terug gebons en later gemeng met die volgende hoofstuk uit sy gebed.  Dit was eindeloos.  Tot daar waar almal later met oop oë gesit en saggies bid het dat ‘n muur asseblief tog net inmekaar moet val.  Dominee moes maar later tydens ‘n asemtuig-vat van Oom Voges sê ‘Amen’ nog voor Oom Voges se ‘ Om Jesus wille, Aaamen. Ja.’

©Elsabe

« Last Edit: September 08, 2013, 07:26:03 PM by Angelica »
elle

Offline Fransi

  • Regular Members
  • Melkbaard
  • Posts: 1274
Re: Kopknik tydens Biduur...
« Reply #1 on: September 09, 2013, 07:36:31 AM »
 :icon_biggrin:

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Kopknik tydens Biduur...
« Reply #2 on: September 11, 2013, 09:01:23 AM »
Pragtig vertel, ek lief jou "staaltjies uit die ou dae" Els.  Daardie koshuisdae kan werklik 'n opvolg hê.  Het julle ook "middernagfees" gehad?
Om te weet is om te verstaan.

Offline AB

  • Regular Members
  • Hardebaard
  • Posts: 1930
Re: Kopknik tydens Biduur...
« Reply #3 on: September 11, 2013, 11:33:16 AM »
mmmmm ja daai tyd was ek permanent vaak van min slaap en die kerk en studie saal was die 2 plekke waar dit die moeilikste was om wakker te bly.

Offline Angelica

  • Regular Members
  • Hardebaard
  • Posts: 1674
  • Gender: Female
Re: Kopknik tydens Biduur...
« Reply #4 on: September 11, 2013, 06:11:52 PM »
O ja...!!!
Met waatlemoene.  En toiletpapier.
EN ons het uit die koshuis geglip... 
Wag, laat ek gaan skryf.
elle

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Kopknik tydens Biduur...
« Reply #5 on: September 11, 2013, 09:18:14 PM »
Ek sit net hier en wag!  Ek kan nie wag nie!   :love7:
Om te weet is om te verstaan.

Offline Anicia

  • Suigeling
  • Posts: 95
Re: Kopknik tydens Biduur...
« Reply #6 on: October 03, 2013, 02:23:25 PM »
Was dit nou ek en daai gogga het op my skoot gespring, het ek bly giggel tot die kerkbank skud. Lekker gelees aan jou storie... :icon_thumright:

Offline Angelica

  • Regular Members
  • Hardebaard
  • Posts: 1674
  • Gender: Female
Re: Kopknik tydens Biduur...
« Reply #7 on: October 04, 2013, 06:15:52 AM »
Dankie Anicia...
elle

Offline Naas

  • Hardebaard
  • Posts: 2283
  • Gender: Male
  • K.N.A.P. (Kan Naas Afrikaans Praat of wat?)
Re: Kopknik tydens Biduur...
« Reply #8 on: October 04, 2013, 09:36:38 AM »
Daai dag het die kerk vroeg uitgekom... nog voor die tweede psalm.
Vier rye van voor af in die regterkantste banke, het oom Dowe Gert vir hom 'n gehoorstuk laat insit wat met die dominee se mikrofoon verbind was. Die gehoorstuk het soos 'n nommer asseblief se telefoonhandvatsel sonder die mondstuk gelyk. So het oom Dowe Gert dan nou ook kon hoor wat die Ds daar op die prekstoel kwytraak en die mense rondom hom het dit in stereo gehoor. (dis nou as die kerk vol was want andersins het niemand rondom hom gesit nie.)
Die oggend is Ds besig met die dissipels wat op die onstuimige meer in 'n bootjie dobber terwyl die donderweer om hulle rammel.
Die volgende oomblik toe voel dit soos daardie "sencearound" in die Ster Kinekor se teaters. Die donder rol en rammel deur die kerk dat die banke dril.
Die episenter...
Oom Dowe Gert se bank.
Oom Dowe Gert het gepoep.
Die kerk raak doodstil...
'n Paar babas gaan aan de huile.
Oom Gert besef iets is verkeerd en kyk verward rondom hom.
Die volgende oomblik stamp hy aan sy vrou en fluister kliphard: "Was dit dan hard?"
Almal lag en tussen sy rukkende skouers deur gee Ds. die slotsang op.
Ek moes maar self by die huis gaan navorsing doen oor die dissipels se lot. Gelukkig het hulle darem die weer oorleef.

Dit is 'n ware verhaal deur die ogies van 'n 14 jarige Naas.  


 :icon_bigsmurf:
« Last Edit: October 05, 2013, 07:29:24 AM by Naas »
Ek is maar net een, maar ek ís een.

Offline adele

  • Hardebaard
  • Posts: 1932
  • Gender: Female
  • gryp na môre in klein-klein stukkies
Re: Kopknik tydens Biduur...
« Reply #9 on: October 04, 2013, 03:03:56 PM »
vir iets kan ek giggel en aanhou tot my maag amper seer gelag is ... oe alla   :toothy4: 

 :grommit: 
adéle  :grommit:

Offline Angelica

  • Regular Members
  • Hardebaard
  • Posts: 1674
  • Gender: Female
Re: Kopknik tydens Biduur...
« Reply #10 on: October 04, 2013, 06:20:09 PM »
 :icon_biggrin:
elle

Offline Fransi

  • Regular Members
  • Melkbaard
  • Posts: 1274
Re: Kopknik tydens Biduur...
« Reply #11 on: October 05, 2013, 07:06:30 AM »
 :icon_biggrin:

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Kopknik tydens Biduur...
« Reply #12 on: October 06, 2013, 10:11:58 AM »
Ai tog, lekker lag ek nou.  Dankie Naas.   :icon_biggrin:
Om te weet is om te verstaan.