Author Topic: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)  (Read 289014 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #420 on: September 01, 2018, 01:09:57 AM »
Hier is 'n baie insiggewende podcast deur 'n kardioloog wat handel oor die feit dat ons self verantwoordelik is om die name/dosis ens van medikasie te ken sodat jy dit kan noem aan jou spesialiste/dokters/mediese span. Dit is veral belangrik as jy op bloedverdunners is wat 'n wesenlik gevaar van ernstige bloeding kan inhou as jy sou val en beseer word. 'n Mens dink nie altyd daaraan dat jy dalk jou bewussyn kan verloor in die beseringsproses en as jy dan nie 'n rekord van jou medikasie in jou beursie of handsak het, die noodhulpspan nie bewus is van die gevare wat jou toestand kan inhou nie. PH pasiente moet spesiale sorg ontvang met die toedien van narkose, binne aarse voeding, en interaksies van ander medikasie met jou voorgeskrewe medisyne.

http://drwarrickbishop.com/ep03-keeping-track-of-your-medications/
« Last Edit: September 01, 2018, 04:54:55 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #421 on: September 02, 2018, 12:40:23 AM »
Warfarin kan nekrose of gangreen veroorsaak.

Dit is nie algemeen bekend dat warfarin nekrose of gangreen (dood van vel of ander liggaamsdele) kan veroorsaak nie aangesien dit 'n uiters raar newe effek van warfarin is.

Alhoewel  dit 'n seldsame komplikasie is word medisie aangeraai om pasiënte te monitor vir die ontwikkeling van pers-toon-sindroom  (purple toe or blue toe syndrome) wat warfarin gebruik. Hierdie verandering kan ook voorkom a.g.v Raynaud's sindroom.

Selfsorg: Kontak jou dokter onmiddellik as daar enige kleurverandering op jou vel, tone/toonnaels, ulkusse of 'n ongewone probleem op enige area van jou vel of liggaam ervaar. Jy mag onmiddelike mediese sorg benodig om amputasie (verwydering) van die betrokke liggaamsdeel te voorkom.

Dit is dus uiters belangrik dat jy aandag skenk aan enige ernstige pyn wat skielik voorkom of kleur of temperatuur verander in enige area van jou liggaam nadat jy die medikasie begin neem het of enige dosis vermeerdering voorgeskryf is.

Meer leesstof:
http://patientblog.clotconnect.org/2011/03/29/purple-toe-syndrome/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4069753/

https://medlineplus.gov/druginfo/meds/a682277.html

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12741443

Vir meer inligting rakende Raynaud's sindroom:
https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/raynauds-disease/symptoms-causes/syc-20363571




« Last Edit: September 02, 2018, 02:53:43 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #422 on: September 02, 2018, 12:49:11 AM »
Atrial Fibrillation kan ook aanleiding gee tot 'Blou toon sindroom' (Blue toe syndrome)

Atriale fibrillasie (fibrillasie van die spiere van die atria van die hart) kan behandel word deur Warfarin-natrium, Coumadin, Flecainide-asetaat, Digoksien, Pradaxa.

Blou Toon Sindroom is 'n gebrek aan bloedvloei na die tone wat 'n blou verkleuring veroorsaak wat ook voorgekom het by persone met atriale fibrillasie / fladder, trombose, hoë bloeddruk, diep veneuse trombose, osteoporose pasiënte.

Sept 01 2018: Atrial fibrillation and Blue toe syndrome - from FDA reports
22 people who have Atrial Fibrillation and Blue Toe Syndrome are studied.


*Geslag van mense met Atriale Fibrillasie en Blou Toon sindroom:

Vroulik: 33.33%
Manlik: 66,67%

*Ouderdom van mense wat Atriale Fibrillasie het en Blou toon sindroom ervaar het:
 
 0-1: 0.0%
 2-9: 0.0%
 10-19: 0.0%
 20-29: 0.0%
 30-39: 0,0%
 40-49: 0,0%
 50-59: 0.0%
 60 +: 100%

*Mees algemene medikasie:

Coumadin: 11 mense, 50,00%
Warfarin Natrium: 7 mense, 31,82%
Clonidine: 4 mense, 18,18%
Robaxin: 3 mense, 13,64%
Sektrale: 3 mense, 13,64%
Glucophage: 3 mense, 13,64%
Aspirien: 3 mense, 13,64%
Pradaxa: 3 mense, 13,64%
Benicar: 3 mense, 13,64%
Detrol: 3 mense, 13,64%

BRON: https://www.ehealthme.com/cs/atrial-fibrillation/blue-toe-syndrome/


« Last Edit: September 03, 2018, 02:54:32 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #423 on: September 05, 2018, 11:05:35 PM »
Vir baie PH  pasiënte is 'n dubbel long- en hartoorplanting die laaste uitweg. Die volgende is lewensbelangrike inligting indien jy op die oorplantingslys is en voor-inplantings sirkulatoriese reddings-intervensies benodig. Die FDA het op 17 Augustus 'n waarskuwingsbrief gerig aan kardioloë oor die hoë sterftesyfer en beroertes geassosieer met  die 'Tydelike Totale Kunsmatige Hart (TAH-t) Companion 2-stelselsisteem' tydens 'n na-goedkeurings studie.

Meer spesifiek, sowat 60 persent van pasiënte oorleef ses maande na inplanting met die C2 stelselsisteem, in vergelyking met 74,2 persent van pasiënte wat die CSS Console ontvang het. Sterftesyfers was ook op drie maande hoër met die nuwe toestel (34,5 persent teenoor 22,5 persent).

Daarbenewens was die voorkoms van beroertes wat verband hou met die tweede sisteem meer as drie keer dié van die CSS-konsole op drie maande (26,5 persent teenoor 7,9 persent).

"Ons beveel aan dat u hierdie sterftes en beroertes sorgvuldig oorweeg tydens die TAH-t-na-goedkeuringstudie wanneer u behandelingsbesluite neem en die risiko's en voordele van die C2-stelselsisteem met pasiënte bespreek," het die brief, wat deur William onderteken is, bespreek. Maisel, MD, MPH, hoof mediese beampte van die FDA se Sentrum vir Toestelle en Radiologiese Gesondheid.

Volgens die brief het die agentskap voorheen data opgedateer oor 'n hoër sterftesyfer met die C2-bestuurder, veral onder pasiënte wat voor-inplantings sirkulatoriese reddingsintervensies benodig het.

Noudat die finale data uit is, beveel die FDA aan dat klinici die resultate van die studie oorweeg wanneer hulle behandelingsbesluite neem en hulle aanmoedig om negatiewe gebeure met die SynCardia TAH-t deur middel van die MedWatch-vrywillige verslagprogram aan te meld. Apparate wat vermoedelik geassosieer word met nadelige gebeurtenisse, moet ook teruggestuur word aan die vervaardiger vir analise.

Bron: https://www.cardiovascularbusiness.com/topics/heart-failure/fda-temporary-artificial-heart-linked-excess-mortality-stroke-risk


Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #424 on: September 16, 2018, 12:02:42 AM »
'Erkenning van kwesbaarheid tydens die hantering van kroniese siekte kan inderdaad 'n teken wees van dapperheid.'

Enige kroniese siekte gaan gepaard met vele verwarrende, kommerwekkende emosies wat soms onmoontlik lyk om te verwerk. Brittany Foster verwoord dit so pragtig in haar artikel. Sy skryf: "Vir die grootste deel van my lewe het "dapperheid" beteken dat ek braaf moes wees. Vir my het dit gelyk asof jy jou ware gevoelens moet wegsteek met 'n glimlag.

Daar is dae wanneer angs die oorhand kry, en daar is dae wanneer ek met hartseer oorval word. Depressief en hopeloos voel.

Ek het geveg teen die trane wanneer pyn ervaar was, en geleer om die fisiese gevoelens wat ek ervaar het bloot net te aanvaar totdat jy so oorweldig was en dit nie meer verder kon hanteer nie."

Brittany skryf verder: "Toe ek fisiese ongemak verduur sonder veel emosionele vertoon, het ek kommentaar gekry oor my "sterkte/braafheid" van dokters, verpleegsters, familielede en vriende. "Jy is so dapper," het hulle gesê.

Met die saamleef van PH is dit nodig om jouself te herinner dat dit nodig en goed is om te huil en te erken hoe jy werklik voel.

Die erkenning van simptome wat jy van oomblik tot oomblik ervaar, help om jou fisiese en geestelike gesondheid beter te hanteer.

Laat jouself toe om te huil tydens intense ongemak van pyn, benoudheid en al die ander fisiese simptome wat saam met jou siekte toestand gepaard gaan. Sodoende word dit meer hanteerbaar en kan jy dit 'een simptoom op 'n slag' beter beheer en verwerk.

Met die wegsteek van jou ongemak, vererger dit jou fisiese simptome en die angs oor pyn terwyl jy wonder wat gaan aan met jou tot die angstigheid in so mate toeneem dat jy oorweldig word deur emosies van hopeloosheid, woede, frustrasie en hartseer. Hierdie oorweldiging laat jou voel dat jy totale beheer oor gees en liggaam verloor.

Dit is nie net belangrik om die gevoelens oor jou fisiese simptome uit te druk nie, maar dit is ook ewe belangrik om te praat oor hoe jy geestelik voel. As gevoelens van woede teenoor jouself opbou, manifisteer dit ook ekstern en kan jy selfs kwaad word vir diegene wat jy liefhet en voor omgee en jouself blameer en kritiseer.

Dit is so belangrik om maniere te vind om hierdie verskillende emosies wat jy op 'n daaglikse basis ervaar, te hanteer en verwerk.

Dit is uiters moeilik om kwesbaar te wees en ander te laat weet hoe jy voel, maar dit is so noodsaaklik tydens die hantering van 'n kroniese siekte. Brittany noem dat sy dit nuttig vind om haar emosies tydens terapie te verwerk en om dit te bespreek met haar ondersteuningsgroep.

"Toe ek jonger was, het ek nooit besef dat om jou emosies openlik te deel en jouself toe te laat om jou hart oop te maak oor wat jy regtig fisies en geestelik beleef, so verfrissend kon wees nie."

Deur jou fisiese en geestelike probleme te verbloem omdat jy gedwonge voel om braaf voor te kom, is meer skadelik vir jou hele gestel.

Deur te deel oor dit wat jou pla is reinigend en laat jou toe om meer beheer oor jou liggaam te kry. Sommige dae kan jy die simptome verwerk met 'n glimlag. Ander dae is daar troos in die wete dat jy kan en mag huil wanneer dit nodig is en dat jy jou woede en gevoelens van nederlaag openlik kan erken en uitdruk.

Herkenning van fisiese simptome en enige verandering in jou geestesgesondheid maak dit makliker om voort te gaan in die stryd teen 'n kroniese siektetoestand soos PH.

Bron: https://pulmonaryhypertensionnews.com/2018/03/23/managing-ph-taught-me-vulnerability-is-courageous/
« Last Edit: September 16, 2018, 05:27:50 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #425 on: September 18, 2018, 08:11:10 AM »
Teenmiddels: Warfarin Vs. NOACs (Novel Oral AntiCoagulants)

Kommerwekkende inligting rakende Vit K, die teenmiddel vir Warfarin - min mense besef dat die toedien van 'n Vit K inspuiting tot ses ure en meer kan neem om effektief, ernstige bloeding te stop!

Meeste pasiente is onder die indruk dat Vit K 'n onmiddelike teenreaksie tydens bloeding gaan veroorsaak. Die realiteit is dat dit tyd neem vir die afhanklike faktore van Vit K om te produseer. So as iemand dus ernstige bloedingsprobleme met Warfarin het en hulle ontvang Vitamien K om die stollingstelsel te probeer herstel, moet die lewer daardie faktore eers produseer om die stelsel weer effektief te laat werk. Vitamien K se afhanklike mede-faktore kan ses ure of meer neem om te begin produseer.

In 'n noodgeval as jy bv. 'n been gebreek het, of as jy interne bloeding het of dringende chirurgie benodig,  en daar 'n vereiste is om dadelik die antikoagulasie te keer, veral in 'n situasie van ernstige bloeding, dan kan dokters vars gevriesde bloedoortappings gee plus  die produkte wat die faktore vir nodige stolling in die pasiënt insluit sodat bloeding gestop kan word en die koagulasiesisteem of stolstelsel terug na normaal kan keer.

Om die proses van antikoagulasie te stop is die eenvoudigste manier om die medikasie te weerhou. Met verloop van tyd produseer die liggaam die faktore wat betrokke is in die koagulasie-proses, en die stelsel keer terug na normaal.  Dit kan 'n kwessie van dae wees vir die meeste van die agente.

Vir meer inligting rakende verskillende bloedverdunnermiddels besoek onderstaande skakel van die praktiserende kardioloog, Dr Warrick Bishop.

BRON: http://drwarrickbishop.com/ep11-reversing-anticoagulants-warfarin-vs-noacs/

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #426 on: September 18, 2018, 10:53:34 AM »
Dankie vir die inligting.  Nou weet ek ook.   :bootyshake:
Om te weet is om te verstaan.

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #427 on: September 19, 2018, 12:43:55 AM »
Voorreg van deel altyd myne PM. Ek vind dokter Bishop se podcasts baie insiggewend. Vir die ouens wat op bloedverdunners geplaas word weens gesondheidsrisiko's is daar altyd die gevaar van bloeding. Nie net tydens ongelukke of beserings weens duiseligheid en val nie maar wel ook spontane bloeding wat kan plaasvind in die brein en ingewande.

Gereelde toetse om seker te maak dat daar geen gewasse (lesions) in die dermsisteem is nie, kan inwendige bloeding betyds voorkom word. Dit is ook belangrik dat pasiente wat op Warfarin geplaas word, gereeld hulle INR toetse ondergaan om seker te maak dat dit bloedstollingstyd binne bepaalde perke is vir wat ook al die rede vir gebruik is.

Bloedverdunners is deel van sommige PH behandelings soos wannneer daar gevaar is/was van beroertes of hartritmeversteurings waar die bloedtoevloei nie altyd voldoene voorsien word aan die res van die liggaam nie, soos in die geval van atrial fibrillation. In hierdie gevalle sal daar dan ook 'n beta blocker voorgeskryf word en een van die newe effekte is duiseligheid wat weereens die gevaar van beserings tydens val, verhoog.

In die meeste gevalle van A-fib sal 'n pasaangeër nie die oplossing wees of enige verskil maak nie aangesien dit gebruik word in gevalle waar die hartritme te stadig is. Met atrial fibrillation klop die hart te vinnig (vibreer). Wanneer dit wel 'n verskil sal maak is wanneer daar chirurgiese ingrepe is om die seine van die een deel van die hart af te sny in leke taal. 

Vir meer inligting:
http://drwarrickbishop.com/ep44-clots-and-drugs/
http://drwarrickbishop.com/ep28-unexpected-positive-effects-on-anticoagulation/
« Last Edit: September 19, 2018, 12:56:51 AM by Meraai vannie Baai »

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #428 on: September 19, 2018, 12:51:13 PM »
Dit is altyd vir my baie interessant om te lees en te leer.  Wanneer mense in 'n geselskap hierdie onderwerpe aanroer dan weet jy ten minste waarvan hulle praat. 
Om te weet is om te verstaan.

Offline Anastasia

  • Regular Members
  • Snuiter
  • Posts: 423
  • Gender: Female
  • My taal is Liefde
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #429 on: September 19, 2018, 08:37:53 PM »
Mater, ek was gister by kardioloog.  Dinge lyk maar nie goed nie.  Gaan Dinsdag vir angiogram.  Dit lyk asof ek 'n hartaanval gehad het, maar, ek being me, dit nie geweet, verder gedrafstap deur die lewe.  Maar die angiogram sal alle raaisels ontbloot.  En dan maar sien watter verdere prosedures en pad nodig is.  Ook maar alles uitvloeisels van die lupus.
Ek huppel en dans deur die lewe met drie bene!

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #430 on: September 19, 2018, 11:08:47 PM »
So bitter jammer om dit te hoor matertjie. Sterkte met die pad vorentoe. Jy is 'n wonderlike voorbeeld van deursettingsvermoë vir ons almal. Ek is hier as jy enige vrae het. Sal bid dat die lupus nie 'n vakbondskap met die asemdief aangegaan het soos wat hulle vermoed nie.

 :love7: :notworthy:

Voor my eie diagnose 6 jaar gelede het ek basies dieselfde pad gestap as jy. Dok het ook vermoed dit was 'n hartaanval en my opgeneem. Die EKG was abnormaal en suurstofvlakke in bloed te laag. Die drukking in longare het hulle misgis met 'n longonsteking  :crybaby2: Daarna het 'n lang lang reeks toetse gevolg en uiteindelik het ons kennis gemaak met die twee letters in die alfabet wat 'n mens beslis nie langsmekaar wil sien op jou mediese verslae nie 'PH'.

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #431 on: September 20, 2018, 01:08:05 PM »
Ek is jammer om te hoor jy is olik.  Het gewonder hoekom jy so stil is Anastasia.  Ek hou styf duime vas dat dit nie ernstig is nie en dat jy gou weer op die been sal wees. 
Ek het geen kennis van Lupis nie.  Kan jy asseblief 'n bietjie inligting verskaf.  As jy wil maak ek vir jou 'n afdeling oop. 
Om te weet is om te verstaan.

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #432 on: September 21, 2018, 04:25:36 AM »
My hele menswees gaan uit na ons brawe matertjie. 

Vanoggend wil ek graag gesels met ons lesers wat nuut gediagnoseer is met 'n kroniese siekte wat PH veroorsaak het soos o.a  autoimmune toestande. Met ander woorde siektes waar jou liggaam se eie beskermingsmeganisme (immune stelsel) skielik teen homself begin veg.

In baie eenvoudige leke taal kan ons die immunestelsel beskou as 'vegters-eenhede (helper selle)' van die liggaam wat ons beskerm teen infeksies, virusse ens. Van hierdie vegterselle identifiseer die 'vyand' soos 'n weermag en merk hulle sodat die 'lugmag en vloot' kan toe tree tot die geveg.

Hierdie proses kan vereenvoudig word in 'n seesaw effek.

Tydens identifisering van die vyand (kieme, virusse, bakterie ens.) is van die vegterselle byvoorbeeld bo, en ander onder. Die proses geskied met fyn balansering in ons liggaam. Sou daar iewers iets verkeerd gaan en die proses word ongebalanseerd en stol in 'n posisie omdat die 'geveg' te lank duur kan autoimmune siektes die liggaam tref soos byvoorbeeld lupus, RA, MS.

Daar is 'n pragtige vergelyking vir hierdie toestande: Jou immunestelsel is soos die wereld se beste bokser wat in die eerste rondte 'n bietjie goed opgevoeter word deur die opponent.

In die tweede rondte word hy geblinddoek en die ref, beoordelaars en borge word ook toegelaat in die bokskryt. Nou kan die kampioen glad nie sien wie is wie nie! So hy gaan dus voort en slaan verwoerd na vriend en vyand.

Tydens hierdie blinde geveg in ons liggaam kan dit ook nie onderskei tussen goed en kwaad nie en val die liggaam homself aan.  Sommige van hierdie autoimmune toestande, soos 'n sekere vorm van Lupus, kan dan ongelukkig ook aanleiding gee tot PH.

Vir meer inligting:

https://pulmonaryhypertensionnews.com/2017/04/13/pulmonary-hypertension-related-diseases/
https://www.medicalnewstoday.com/info/lupus

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #433 on: September 21, 2018, 09:40:00 AM »
Vir ons nuutgediagnoseerde leser of as jy inligting soek vir 'n vriend(in), familielid of versorger van 'n PH lyer is:


Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #434 on: September 21, 2018, 12:18:50 PM »
My groot wens is dat die ander mediese onderwerpe ook soveel aandag kry soos hierdie een Raaitjie.  Jy weet hoe ek voel.  Hierdie onderwerp en die hulp wat dit aan PH lyers bied, die liefde en aandag wat jy hier inpak, maak hierdie forum deur en deur die moeite werd.  Alles te danke aan jou.  Ek knak   MY  knieg vir jou en is werklik baie dankbaar. 
Kyk hoeveel keer is hierdie onderwerp gelees, en dit is nog ver van klaar af. 
Om te weet is om te verstaan.