Reisplanne en PHEen van die eerste besluite wat ons as gesin gemaak het na die asemdief-diagnose was dat dit aanpassings gaan neem, MAAR ons gaan nie afsien van ons liefde vir toer en kamp nie. PH beteken nie dat jy 'n gevangene in jou huis hoef te wees nie. Ek was wel aangeraai om vir eers 'n vliegrit en hoogtes te vermy sover moontlik aangesien lugdruk die suurstofvlak in jou bloed drasties verminder en ek op daardie stadium gedurende die eerste jaar na diagnose nog nie suurstofaanvulling gebruik het nie.
Hier is 'n lys van dinge wat jy in aanmerking moet neem en voorsorg tref.1. Voor jy jou vliegtuigkaartjie bespreek, kry 'n brief by jou dokter waarin die nodigheid van jou medikasie gespesifiseer word. Dit geld veral ook vir suurstofmasjiene.
Net sekere fabrikate word toegelaat op vliegtuie. Kontak hulle en maak seker jou geleende asems sal saam jou op reis kan gaan.
2. Let daarop dat selfs
al is jy nog nie afhanklik van suurstofaanvullings nie, jy wel probleme kan ondervind met asemhaling tydens die vlug en dus vir die duur van vlug wel 'n aanvulling gaan nodig he! Bespreek die lengte van jou vlug met jou PH spesialis.
3. Maak seker dat waarheen jou bestemming ook al gaan wees, jy
'n kontaknommer het van 'n dokter met kennis van PH vir noodgevalle. Om te reis/vlieg is uitputtend.
4. Strek jou bene gereeld tydens lang vlugte. Staan op en loop klein entjies op en af.
Bloedklonte is vir enige persoon 'n lewensbedreiging!5. Neem
eksta medikasie saam met jou ingeval daar vertragings opduik tydens aansluitvlugte.
6.
Reel vooraf met die lughawe indien jy medikasie met 'n interne pomp ontvang en 24/7 van suurstof afhanklik is sodat die personeel op grondvlak bewus is van
vereistes en wat toelaatbaar is.As ons gaan toer sorg ek dat al my medikasie by my is en dra 'n hangertjie met inligting oor mediese probleme en 'n kontaknommer van my dokter. Die boekie waarin warfarindosisse aangedui is en kontaknommers vir ons kinders agterop, is altyd in my handsak.
Stop elke twee ure en strek jou bene tydens lang ritte.
Ons neem ook 'n sterk genoeg generator saam ingeval daar nie kragtoevoer gaan wees om die geleende asems aan die werk te hou. My suurstofmasjien het twee batterye en daarmee kan ek vier ure gemaklik asemhaal terwyl ons stap langs die strand of net ontspan in die natuur.
Daar is 'n spesiale punt waar die batterye kan laai terwyl ons reis en ek suurstof neem. Tydens swaar verkeer vererger suurstofnood.
In karavaanparke vra ons vir 'n sleutel vir die groter badkamer wat gewoonlik vir rolstoele toeganklik is. Dit vergemaklik die proses van uit- en aantrek terwyl jy aan die masjien gekoppel is. Jy besef eers HOE uitputtend die proses is tot jy asemnood ondervind
Moet nie toelaat dat die asemdief jou lewe steel terwyl jy nog leef nie! Elke sekond is kosbaar en jy is dit aan jouself verskuldig om sover moontlik die lewe ten volle te geniet met 'n
nuwe normaal