Author Topic: Assie - Slim/verstaan  (Read 5480 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Naas

  • Moderator
  • Hardebaard
  • Posts: 2283
  • Gender: Male
  • K.N.A.P. (Kan Naas Afrikaans Praat of wat?)
Assie - Slim/verstaan
« on: March 28, 2012, 12:09:32 PM »
“Jaa!” Sug Oupa terwyl hy die warmte van sy koppie moer afblaas. “Die Duiwel is maar net slim omdat hy al oud is en nie omdat hy die Duiwel is nie.”
Gister kom Oom Piet Setpil hier aangekuier. Dis nou pa se broer wat hoof van die Ko-operasie op Willowmore geword het omdat hy ‘n graad in gatkruip het.
Sy jongste seun, Jan Voorslag, is by hom. Die het verlede jaar Metriek geslaag. Sy twee beste jare op skool was die twee in graad 4. Daarna het Oom Piet homself vir die skoolraad beskikbaar gestel en Jan het elke jaar ‘n paar gatvelle in die vorige graad gelos maar hy het darem nie weer ‘n graad herhaal nie.
Ons, ek en Oupa, gaan wys hulle die plaas.
Oupa is nou nie ‘n klaboer nie, maar hy is tog bietjie bekommer omdat ons nou so sukkel met die nuwe stoetbul wat nie kan ruik nie. Hy noem toe ook vir hulle dat ons vanjaar bietjie sukkel met die min kallers wat gebore is. Jan spring toe ook dadelik in en stel voor dat dit sal beter gaan as ons die grensdraad tussen die bulkamp en die koeie verwyder. Oupa byt amper sy pypsteel af maar hy sê niks.
Soos ons verder loop raak Oupa al stiller en Jan Voorslag se lippe al losser:  Hier sou hy pampoen geplant het… Die skape moet nie daar wy nie want… Die leivore is te diep. Die hoenderhokke moet meer dakplate kry…
Ek is later seker die mannetjie het verbale diarrhea en mentale konstipasie maar sy lip-epilepsie kry nie einde nie.
En so boer Jan Voorslag ons toe nou daai dag amper van ons plaas af.
Met die terugstap huis toe hou Oupa sommer reguit verby na hulle handeviervoetbakkie toe en nooi hulle nie eers vir koffie nie.
Voor hulle ry wil Oom Piet Setpil weet of Oupa nie ‘n plaasvoorman soek nie want Jan Voorslag soek werk.
Oupa steek sy pyp rustig op. “Weet jy Piet, ek het nou mooi geluister vir Jannie vandag. Ek dink nie hy sal ‘n goeie voorman wees nie. Jy moet hom maar daar by jou in die ko-operasie werk gee waar hy die boere van slegte raad kan voorsien want sy bek het nie brieke nie.”
Soos ons die vier by vier stofwolk agterna kyk sê Oupa. “Jong Assie, die skoolgoed leer die kinners ook slim maar as hulle met hul klaar is, verstaan die spulletjie nog maar steeds boggerol.”
Ek is maar net een, maar ek ís een.

Offline Trapsoetjie

  • Regular Members
  • Penkop
  • Posts: 657
  • Taranee, onse Beertjie.
Re: Assie - Slim/verstaan
« Reply #1 on: March 28, 2012, 12:28:14 PM »
Gelukkig het Oupa 'n pypsteel om aanvas te byt.... :toothy4: Want, op sy bek geval, is hy wragtig nie. Mooi so!

Ek kan nie wag vir jou boek nie Naas.

 :angel12:

Meraai vannie Baai

  • Guest
Re: Assie - Slim/verstaan
« Reply #2 on: March 28, 2012, 11:15:07 PM »
Ek verlustig my!!  :notworthy: :icon_salut: :book1: Jy mag maar skryf oupa Naas!
« Last Edit: March 29, 2012, 08:23:55 AM by Naas »

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Assie - Slim/verstaan
« Reply #3 on: March 29, 2012, 08:37:38 AM »
Dankie vir 'n mooi bydrae Naas.  Ek lief jou stories!
Sal ook graag weet hoe ver is jy met die onderhandelings vir jou boek.
Om te weet is om te verstaan.

Offline Naas

  • Moderator
  • Hardebaard
  • Posts: 2283
  • Gender: Male
  • K.N.A.P. (Kan Naas Afrikaans Praat of wat?)
Re: Assie - Slim/verstaan
« Reply #4 on: March 29, 2012, 10:36:13 AM »
Ek wag vir Breyten. Het my Laaste e-pos aan jou geCC



 :icon_bigsmurf:
Ek is maar net een, maar ek ís een.

Offline Angelica

  • Regular Members
  • Hardebaard
  • Posts: 1674
  • Gender: Female
Re: Assie - Slim/verstaan
« Reply #5 on: March 29, 2012, 06:10:14 PM »
Ek wil ook weer 'n Oupa he met baie stories. So lekker gewees, Naas.
My oupa het in die Knysna- en Tsitsikama-bosse hout 'gewerk'. 
Heerlike stories oor olifante en luiperds (veral in Tsitsi) en logge boomstamme en osse en patats en natreen en byle en dinge.. en dan word hulle net betaal wat hulle groceries voor gekry het om huistoe te neem aan die einde van die maand.  Skokkend.  Maar so is hulle gedwing om aan te hou met hout kap.
Heerlike stories.
Hoekom ek nooit enige van hierdie neergeskryf het nie, maak my sielsongelukkig.
elle

Offline Fransi

  • Regular Members
  • Melkbaard
  • Posts: 1274
Re: Assie - Slim/verstaan
« Reply #6 on: March 30, 2012, 06:56:09 AM »
Dit is altyd lekker om by jou skryfhoekie te kom lees.

Offline Naas

  • Moderator
  • Hardebaard
  • Posts: 2283
  • Gender: Male
  • K.N.A.P. (Kan Naas Afrikaans Praat of wat?)
Re: Assie - Slim/verstaan
« Reply #7 on: March 30, 2012, 08:31:46 AM »
Maar Engeltjie, jy kan mos 'n storie hekel. Vat die onthou en kleur dit met jou eie kruite in. Feite mors in elk geval net met 'n goeie storie se ritme.





 :icon_bigsmurf:
Ek is maar net een, maar ek ís een.

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Assie - Slim/verstaan
« Reply #8 on: March 31, 2012, 02:57:00 PM »
Goed gesê Naas.  Elsabé se kruite kan mooi inkleur.  Ek wag, en moenie van Boel vergeet nie.
Om te weet is om te verstaan.