Meraai vannie baai Ek aanvaar geen verantwoordelikheid vir vergryping of misbruik van onderstaande rate ens. LOL!
Koekemakranka
Goed vir die kranke
Vleibrand
Voël Fisant…
Hierdie is blykbaar een van die rympies wat die oumense gebruik het om die boererate meer toe(gif)geeflik te maak vir die pasient. Die Hollandse setlaars het geglo dat die vrugte voordelig vir jou maag was. Hulle het koekemakranka-vrugte by brandewyn gevoeg en dit gebruik as lekker medisyne wat hulle “koekemakrankabrandewyn” genoem het.
Piet Magriet
Witgatwortel,
"gaat" my maat
is boereraat,
hulle het dit weer
by die Khoi geleer.
Dit is waar "broodboom" sy naam vandaan gekry het. Hulle het die vrug daarvan gemaal vir meel.
Koekemakranka en patattaranka? Ek sal moet gaan soekka my dolla. Ek sal van daai medisyne hou!
Naas
"Wanneer kasterolie praat
is daar storms my maat.
In die emmer,
ja, in die emmer."
©
Naas: My ouma se resep
Droe bestandele:
Boegoe
Anys
katbos
wildeals
*Dassiepis
Alles saam fyngemaak en getrek as kruietee.
Of dit gewerk het weet ek nie maar dit het ons gesond gehou, want ons was banger daarvoor as vir kasterolie.
*Dis 'n kruiebossie wat op die koppies groei waar die dassies bly.
NOG ENE VAN NAAS:
My ou vetplantjie het nou net huis toe gekom. Hier is haar Hoesmedisyne en ek WEET dit werk.
Ugh... Ughu ughu ughu.
1 pot heuning (350ml)
Glisserien (100ml)
Lennon se borsdruppels (100ml)
Suurlemoensap na smaak om die soet smaak minder te maak
Sien julle, my hoes is weg!
O ja! Julle kan die heuning by my bestel vir R5 'n pot. Ek kan egter eers oor sewe maande aflewer want ek het net een by. Sorry
~~~~~~~~~~~~~~~~
Mevrou Varkie (Lorraine)het hierdie kostelike rate raakgelees:
BAKGAT BOERERATE
*Doring - As 'n doring in jou voet steek en dit breek af, krap 'n bietjie geel was uit jou oor en sit op die doring, Draai toe met 'n lap en die volgende dag sal die was die doring uitgetrek het.
*Dowighyd - 'n Mens sny 'n hasi oop en druk die water uit di blaas in 'n flessi en dan 2 maal per dag 2 druppels in die oor te doen, en 'n pluisi fan di hasiwater in di oor steek en gedurig nat maak.
*Dronkenskap (genees van) - Gooi ongemerk 'n bietjie perdesweet in die drank.
*Ekseem: Sit elke dag twee rooibosteesakkies in die badwater.
*Ferstopping (Constipation)Rou uie fyngesny, en met semels deurmakaar in 'n pan lou gemaak en op di buik gesit.'n Onfeilbaar middel: maak pille fan kasteroli en heuning, sit in fondament, maak di pil soos 'n rooi boontji.
*Fyt - Maak 'n pap vam knoffel of perdemis en sit op vinger.
*Gewig verloor - Trek wilgerboomtoppe se blare soos tee, drink 'n koppievol drie keer per dag.
As jy fan 'n giftige ding gebyt is Geef di lyder in: soet melk, olie, wilde dagga gekook, wyn en rou yers deur makaar geklits, goud gefyl en ingegé, menswater (urine) met asyn, boegoe brandewyn, 'n ou deurgerookte pypkop fyn gemaak ingegé.
*Hande/voeteroom Gebruik goeie ou speensalf, verkrygbaar by enige ko-operasie. Baie goedkoper en beter as vandag se fensie duur rome.
*Vir 'n "sonstreep" in die hare. In plaas van die gebruik van jel en haarsprei, gebruik op 'n warm dag suurlemoensap op nat hare, en laat dit droog. Na 'n paar gebruike en buite in die son sal jy "natuurlike" sonstrepe he wat HOU en HOU!
*Heeshyd - As iemand hees is, neem 'n telepel rou heuning, 'n lepel gestampte tésuiker, 'n telepel gestampte gemmer, dri lepels boegoe brandewyn, dit deurmakaar gemeng en dikwils gebruik.
*Hik - Rook hoendervere.
Beroerte:
Di sike mag dagga laat rook, en as hy ni self kan rook ni, dan kan 'n ander di rook in zijn mond inblaas tot syn tong los gaan, dan kan hy self rook.
Vir bloedklonte:
'n KLEIN bietjie cinnamon in warm water elke dag werk wonders. Cinnamon is soos die natuur se disprin. Dit verdun die bloed.
Vir hoë bloeddruk:
Die asyn sous van gebottelde beet werk wonders! So lepel elke dag
Maag (Swakke)
1 bottel jenewer, 1 lepel rubarber daarin, drie maal per dag te drink, na di ete.
Draag 'n sakki wilde als op di maag : is dit droog, neem dan weer farse, hou daarmé an tot dat naderhand al wat jy eet of drink bitter smaak, dan sal di maag wel hersteld wees
Maagseer wat bloei.
Neem 30 Viooltjieblare (Violets) - die soort wat in die tuin groei, nie African Violets nie, kook op in 'n pint (450ml) water vir 30 minute. Dreineer en laat afkoel - hou in yskas, en drink 2 eetlepelsvol elke oggend.
Psoriase en ekseem
Neem ‘n klein botteltjie petroleumjellie (Vaseline), gooi vier koevertjies Grandpa-pynpoeier daarby en meng goed. Dra sommer die botteltjie by jou en smeer aan die geaffekteerde plekke elke keer as jy daaraan dink.
Vir ekseem help ‘n koppie varkvet met een eetlepel blomswael gemeng. Smeer gereeld aan die plekke wat deur ekseem geaffekteer is. Blomswael is verkrygbaar by die apteek.
Voete wat brand en bene wat pyn
Neem 500ml brandspiritus, krummel vier blokkies kamfer daarin. Kamfer is verkrygbaar van die apteek. Skud die mengsel goed en wend dan met ‘n stukkie watte aan die voete of bene aan. Vir die voete begin bokant die enkel en vryf AF nooit op en af nie, die oumense glo dan vryf jy die siekte deurmekaar! Dieselfde geld vir die bene, begin bokant die knie en vryf af.
Jig (‘gout’) en gewrigsontsteking (‘arthritis’)
Neem een liter water, sny een kilogram knoffel op en voeg dit by die water. Die knoffel moet liefs gesny word met ‘n messie en nie deur ‘n knoffelpers (‘garlic crusher’) verwerk word nie. Kook die mengsel vir 30 minute op ‘n matige hitte en haal dan van die stoof af. Gooi 250 gram heuning en een liter suikerriet spiritus (‘cane spirit’) in die warm water.
Dit is belangrik dat die ‘cane’ in die warm water gegooi word sodat die alkohol kan verdamp. Laat die mengsel afkoel en gooi dit dan deur ‘n siffie in ‘n glasbottel en hou die bottel in die yskas. Neem ‘n kelkie (Engelse ‘tot’) drie keer per dag. Gebruik die bottel totdat dit klaar is, wag sewe dae en maak dan nog ‘n bottel aan. Alhoewel u heelwat beter mag voel ná sowat drie bottels, moet mens ses tot agt bottels van hierdie mengsel gebruik vir regtig goeie resultate.
Slegte bloedsomloop
Neem een teelepel rooipeper, gooi dit onder in die skoen, trek ‘n sokkie aan die voet en loop dan die hele dag met die rooipeper onder in die skoen. Dis belangrik om nie met kaal voete op die rooipeper te loop nie.
Hoë bloeddruk Rooipeper kan ook gebruik word vir hoë bloeddruk. Dis belangrik om kennis te neem dat mense met die O-bloedgroep rooipeper met welslae kan gebruik en dat mense van ander bloedgroepe versigtig moet wees. ‘n Mespunt rooipeper, drie keer per dag ná etes, kan geneem word om hoë bloeddruk aan te spreek.