Willa hier is jou Octelle gedig waaraan jy nog skuur en skaaf. Ek plaas alles rondom die gedig se bespreking ook vir jou hier waar jy net kan afrol na onder en die vereiste riglyne sien matertjie en ook die veranderinge wat voorgestel was. Ah Willa: probeer die beste geweer
met meesters sal my koel die bull's eye tref
hier is 'n weer probeer :-)
poef-paf, tjoef-tjaf, op-af, op-af
volg die ritme van die hartblaf
vasgevang in 'n ys strik
verbang elkeen en verstik
crime seevier hierdie eeu
weg swem soos 'n seeleeu
volg die ritme van die hartblaf
© Ah,Willa!
JOU EERSTE VOORBEELD EN BESPREKINGS RONDOM DIT:Dis 'n lekker uitdagging!
My eerste probeerslag:
klop die ritme van die hart kas
vasgevang in 'n strik
weg swem soos 'n seeleeu
klop die ritme van die hart kas
© Ah,Willa!
Meraai vannie baai: Willa loer net weer na die vereiste rympatroon (die woordjie
hart kas wat jy gebruik het pas nie in by die aa-rymskema. Altwee hierdie woorde aan die einde van jou reël moet op dieselfde klanke eindig. As jy verkies om die
hart kas te behou kan jy dit as een woord inspan aangesien dit een begrip is (hartkas)
Dit is die groot uitdaging van strukture, dit dwing ons om soos nou, woorde te gaan soek wat voldoen aan die vereiste rym/lettergrepe. Dit is vir my so lekker om te sien hoe jy woel en werskaf met hierdie voorgelegde strenge riglyne
poef-paf, tjoef-tjaf, op-af, op-
afklop die ritme van die hart k
asvasgevang in 'n strik
weg swem soos 'n seeleeu
poef-paf, tjoef-tjaf, op-af, op-
afklop die ritme van die hart k
as*ek gaan vir jou 'n skakel gee na die retrogradewoordelys waar jy kan gaan kers opsteek vir woorde wat eindig met selfde klanke (het vir jou die 'af' ene solank uitgesoek):
http://www.oocities.org/retrogade_af/f.html*************************************
PM: In baie gevalle is dit maklik om die verskil tussen een woord of twee woorde uit te ken.
Een begrip beteken dit is een item of een ding.
Kyk na die woord, praat jy van twee goed? Is dit 'n hart en 'n kas, of is dit die kas waarin jou hart is?
Een ding is een woord, twee goed is twee woorde. In Engels sou jy twee woorde gebruik, maar in Afrikaans is hartkas slegs een woord, want dit is een begrip.
vasgevang in 'n strik - is slegs ses lettergrepe
weg swem soos 'n seeleeu
Hierdie twee versreëls is 'n mooi voorbeeld van dwangrym. Probeer jou gedagtes so orden dat jy die regte woorde kies vir wat dit is wat jy aan die leser wil oordra.
Probeer ook om nie Engelse woorde te gebruik as dit nie 'n spesifieke doel het nie. Misdaad sou beter in hierdie konteks pas.
Kyk na personifikasie. Hier het Raaitjie 'n menslike eienskap aan die wysers van die horlosie gegee.
stap die wysers van die klokke Wysers "tik", dit "stap" nie, persone stap. Dit is 'n mooi voorbeeld van personifikasie.
Raaitjie het ook die horlosie as 'n simbool vir "tyd" gebruik.
Ek stem saam, 'n mens kan sien dat jy werklik probeer om 'n sukses daarvan te maak. Hou so aan, ek kan nie wag om te sien waarmee jy vorendag gaan kom nie. Ek is seker dit gaan 'n treffer wees.