Author Topic: Kankerbehandelings - wat jou nie altyd vertel word nie  (Read 43065 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Kankerbehandelings - wat jou nie altyd vertel word nie
« Reply #90 on: July 02, 2018, 03:17:03 PM »
Uit my hart uit hoop ek dit is goeie nuus.  Die gewag maak 'n mens mal!  Ek het verlede week daar in die hospitaal iemand ontmoet wat pragtig gereageer het op die chemo.  Kaalkop en al lag hy van oor tot oor.  Ek dink toe dadelik aan jou sus en hoop van harte dat al die pyn en lyding die moeite werd is. 
Om te weet is om te verstaan.

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Kankerbehandelings - wat jou nie altyd vertel word nie
« Reply #91 on: July 02, 2018, 10:40:54 PM »
Verblydend om te hoor inderdaad PM en ons kan net vertrou dat my sus ook eendag so wyd gaan glimlag en kan getuig dat die hel van haar behandeling die moeite werd was.

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Kankerbehandelings - wat jou nie altyd vertel word nie
« Reply #92 on: July 04, 2018, 02:27:59 AM »
My sus se grootste ongemak en pyn op die oomblik is seer gewrigte.   Sy sal moet gaan nuwe koppies koop vertel sy spottend vir my. Die ou hande wil nie meer saam werk nie. Ongelukkig het die dokters en spesialiste haar nie voorberei op al die newe effekte wat jou kan tref selfs maande/jare na jou ingrypende behandelinge nie  :crybaby2: :dontknow:

So vandag wil ek dan 'n bietjie meer lig werp op een van hierdie newe effekte naamlik Lymphedema

Lymphedema is 'n waarskynlike newe-effek van borskanker-operasie en bestralingsterapie wat in sommige mense gedurende die maande of selfs jare na die einde van die behandeling voorkom. Die aantal limfkliere wat verwyder is, hou verband met verhoogde risiko.

Lymph is 'n dun, helder vloeistof wat deur die hele liggaam versprei word om afval, bakterieë en ander stowwe uit weefsels te verwyder. Oedeem is die opbou van oortollige vloeistof. So ontstaan ​​limfedeem wanneer te veel in enige area van die liggaam versamel word.

Lymphedema kom algemeen voor in die deel van die liggaam wat deur limfknope vir die spesifieke area gedreineer word. As jy limfknope onder jou arm (okselvormige limfknope) verwyder het, is dit moontlik dat jy limfedeem in jou bors, rug of arm op dieselfde kant kan ontwikkel. Die toestand begin gewoonlik aan die verste deel van die ledemaat soos die hand of enkel, maar jy moet alle risiko's monitor.

Omdat die simptome geleidelik/stelselmatig plaasvind en soms sporadies verskyn en weer verdwyn is dit moeilik om te diagnoseer en die pasient besef nie dat dit met tyd gaan vererger nie.  Vroeë behandeling is belangrik om die simptome te verminder en die uitkoms te verbeter.

Baie toestande het dieselfde simptome en sommige simptome is baie subtiel, sodat dit maklik deur die dokters of terapeute sonder blootstelling of ervaring, verkeerd diagnoseer of geignoreer kan word wanneer lymphedema-pasiënte behandel word.

Simptome van limfedeem kan sporadies wees en kan die volgende insluit:

* Pyn, tinteling, ongemak, of verhoogde warmte ervaar in die hand-, arm-, bors-, bors- of onderarm areas'
*  Volheid of swaar gevoel in die hand, arm, bors, bors of onderarm.
* Stywe/stram of verminderde buigsaamheid in nabygeleë gewrigte, soos die skouer, hand of pols.
* Skietende pyn sensasie asook 'pins and needles'.
* Tenderheid in die elmboog.
* Ligte opgehewendheid of swelling in jou arm, hand, bors of bors, met 'n tydelike indentasie van die vel wanneer jy dit met jou vinger
   druk.
* Are in die hand is moeiliker om te sien, en / of die kneukels lyk minder sigbaar, of eens gerimpelde vel lyk jonger of gladder, sigbare
   'puffiness' van die vel.
* 'n Baadjie of hempmou wat voorheen gepas het, is skielik te nou en moeiliker om aan te trek.
* Jou bra voel te styf en laat merke op jou lyf.
* Jy merk op dat die twee kante van rug in grootte verskil (asimmetries).
* Moeilik om horlosies, ringe of armbande aan te sit of af te haal.
* Veltekstuurveranderinge of voorkoms, soos digtheid, rooiheid of verharding.
* Uitslag, jeuk, rooiheid, pyn of warmte van die vel.
* Koors of griepagtige simptome.

As jy enige van hierdie simptome ervaar het of  lymphedema vermoed en nog nie gediagnoseer was, kontak asseblief 'n terapeut of jou onkoloog.

Bronne:
https://www.breastcancer.org/treatment/lymphedema

https://www.riancorp.com/patients/lymphedema-signs-symptoms/#utm_source=FB_Ad&utm_medium=Ad&utm_campaign=Top_Of_Funnel_Awareness_LL&utm_content=Ad1
« Last Edit: July 04, 2018, 02:59:14 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Kankerbehandelings - wat jou nie altyd vertel word nie
« Reply #93 on: July 04, 2018, 03:20:22 AM »
Chemoterapie en limf edeem:
Navorsing het nog nie bepaal of chemoterapie self limf edeem risiko verhoog nie. Ons weet egter dat chemoterapie soms lei tot gewigstoename, wat 'n risikofaktor is. Baie vroue wat chemoterapie ontvang, neem ook steroïede - 'n algemene voorbeeld is dexametason (handelsnaam: Decadron) - om te help met newe-effekte, en dit kan bydra tot gewigstoename.

Chemoterapie kan ook lei tot gewigstoename as gevolg van hormonale veranderinge, soos tydelike of permanente menopouse (staking van menstruasieperiodes) en / of moegheid wat dit moeilik maak om aktief te bly.

As jy intraveneuse chemoterapie in die arm ontvang, maak seker dat jy vra dat behandelings aan die teenoorgestelde kant van jou liggaam gegee word (nie op die operasiekant nie). Enige opening in die vel kan verhoogde limf edeem risiko inhou. As limfknoppe aan albei kante verwyder is, vra vir alternatiewe areas om chemo te ontvang, soos 'n borskas.

Gevaar van oorgewig en limfedeem:
As jou liggaam ekstra vet bevat, benodig die vetweefsel meer bloedvate om suurstof en voedingstowwe te vervoer. As gevolg hiervan sal  enige areas van die liggaam met ekstra vet, dus ook meer vloeistof bevat om van ontslae te raak. As jou limfstelsel nie die hoeveelheid vloeistof wat uit jou arms of bolyf kom, kan hanteer nie, kan dit lymphedem tot gevolg hê.

Infeksie of besering
Enige infeksie of besering wat die arm, hand of bolyf aan dieselfde kant van die liggaam as jou operasie beïnvloed kan lei tot inflammasie van die liggaam se weefsels, wat op sy beurt die limfstelsel harder laat werk. Wanneer 'n area van die liggaam ontsteek word, verhoog die bloedvloei en so ook vloeistof-vloei. (Dink aan 'n verstuite pols wat rooi en geswel is, of 'n besmette snit waar pus vorm.) As jou limfstelsel nie kan byhou nie, kan dit limf edeem veroorsaak.

Gevaar van vlieg:
Daar is verskillende menings of vliegtuigreise verhoogde risikos meebring of nie. Lugdruk is laer op hoë hoogtes. Alhoewel vliegtuigkajuite onder druk geplaas word vir ons gerief en veiligheid, is die druk steeds laer as wat dit op die grond is.

Die teorie is dat minder druk op die bolyf en ledemate die lymfvloei kan vertraag, wat lei tot 'n groter risiko om in die weefsel te bou, veral tydens lang vlugte. Nog 'n moontlike faktor is die baie veranderinge in druk wat mense ervaar wanneer hulle twee of drie verbindingsvlugte het.

Sommige limf edeem terapeute beveel aan om 'n ligte, goed toegeruste kompressiemou ('n elastiese mou aan die arm aan te pas) om druk op die arm konstant toe te pas tydens lugreise. Navorsing dui daarop dat dit onwaarskynlik is dat vlugte limf edema sal aktiveer in mense wat beskou word as lae risiko en wat geen simptome gehad nie.

Sommige terapeute voel dat vir hierdie individue 'n kompressiemou as 'n voorsorgmaatreël meer skade as goed kan doen. Maar as jy baie risikofaktore het of selfs subtiele simptome gehad het, kan 'n ligte kompressiemou 'n goeie idee wees.

As jy vliegtuigreise beplan, praat met jou limf edeem terapeut. As 'n mou as 'n voorsorgmaatreël aanbeveel word, moet dit deur 'n deskundige toegerus en gepas word. Dit is nooit 'n goeie idee om 'n mou aanlyn of by 'n mediese voorraadwinkel te koop en dit op jou eie te gebruik nie.

Behoorlike pas verseker dat die mou werk soos dit veronderstel is om die limf te help om op en uit die arm en hand te beweeg. Andersins kan die mou op sekere plekke te styf wees, wat die vloei van limf kan beperk en dinge vererger.

Wees ook versigtig vir ander reisverwante risikofaktore. Wees versigtig om nie baie swaar koffers op te tel nie. As jy alleen reis, moet jy hulp vra by die lughawepersoneel en ook hulp by jou bestemming. Beweeg gereeld asook jou arm van tyd tot tyd. As jy jou arm en bolyf te lank in een posisie hou, kan dit die vloei van limf vertraag.
« Last Edit: July 05, 2018, 09:39:00 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Kankerbehandelings - wat jou nie altyd vertel word nie
« Reply #94 on: July 17, 2018, 01:08:25 AM »
Die verband tussen slapeloosheid en kanker - As jy nie kan rus nie, kan jy nie genees nie!

Baie kankerpasiënte is bewus van die feit dat die immuunstelsel jou eerste verdedigingslinie is in beide die voorkoming van kanker en die stryd teen 'n kankerdiagnose. Wat die meeste dalk nie besef nie, is hoe belangrik dit is om genoeg slaap te kry sodat jou immuunstelsel behoorlik funksioneer vir suksesvolle remissie van 'n kankerdiagnose en jou algemene gesondheid.

Verskeie studies het getoon dat as ons nie genoeg slaap kry nie, die immuunstelsel ooreis word en feitlik dadelik begin wanfunksioneer. Binne 'n paar paar nagte met swak slaap gaan jou immuunstelsel in overdrive en vervaardig inflammatoriese sitokiene wat nadelig is vir ons gesondheid. Ons kry 'n vloed wit selle in die bloed in reaksie op 'n infeksie wat 'n natuurlike proses is maar indien hierdie proses kronies plaasvind is dit alles behalwe gesond, veral vir kankerpasiënte.

Volgens prof. Keith Scott-Mumby, MD, MBChB, HNV, Ph.D., is slaap nie net belangrik nie - dit is noodsaaklik vir jou gesondheid.

"Slaap is waarskynlik een van die mees genesende en herstellende funksies in die natuur," sê hy. "Ons benodig dit nie net daagliks om liggaams- en weefselverlies te herstel en ons brein weer op die regte spoor te sit nie, ensovoorts maar dit is ook 'n genesingsmeganisme in eie reg. As jy nie kan rus nie, kan jy nie genees nie en daarom is bedrus so belangrik vir persone wat moet herstel tydens 'n siekte.

Die gebrek aan slaap kan bykans elke liggaamsfunksie nadelig beïnvloed, volgens Mumby. "As jy nie genoeg slaap kry nie, kan verskillende dinge verkeerd gaan in jou liggaam en daar is geen twyfel dat sekere siektes geassosieer word met te min slaap.
Hartsiektes en diabetes is net twee van hulle", verduidelik hy.

Daar is baie inflammatoriese siektes, maar hartsiektes en diabetes is twee besondere inflammatoriese toestande waar die hele proses gebaseer is op die immuunstelsel wat oorreageer en 'n ontstekingsreaksie lewer wat dan ontaard in 'n kroniese toestand.

Die liggaam se inflammatoriese reaksie

"Dit is algemene kennis dat inflammasie in die kort termyn 'n goeie ding is," sê Mumby. "Dit is jou liggaam se natuurlike reaksie - jou liggaamstemperatuur verhoog sodat jy koors ontwikkel wat in sommige gevalle ook swelling en hitte meebring asook pyn en rooiheid.

Dit is wat veronderstel is om te gebeur en is dan ook veronderstel om natuurlik weer op te klaar en verdwyn. As jy 'n splinter in jou vinger kry en dit raak ontsteek is hierdie liggaamsreaksie ten goede, maar dit moet hoogstens nie langer as 3, 4 tot 5 dae duur nie. Dit is wanneer inflamasie toestande chronies word, wanneer gevaar intree en dit is waar kroniese gebrek aan slaap belangrik kan wees."

As die immuunstelsel nie perfek kan funksioneer nie, is daar 'n risiko dat sommige van die 'skelmkankerselle' deur die liggaam se immune-netwerk gaan glip en selfunksie wanorderlik oorneem. Daarom is dit baie belangrik dat kankerpasiënte leer om die kuns van slaap te verbeter en te perfek."

Volgehoue studies dui op 'n verband tussen slaapstoornisse en 'n hoër risiko van verskillende soorte kankers by mans en vroue.

'n Oorwerkte immuunstelsel kan byvoorbeeld selfs allergieë veroorsaak wat lewenskwaliteit verminder en baie onnodige ongemak en onsteking meebring wat die las op jou immuunstelsel in 'n bose kringloop verhoog.

Indien jy belangstel om meer te lees:
https://www.cancertutor.com/the-link-between-sleep-deprivation-and-cancer/





« Last Edit: July 17, 2018, 01:23:25 AM by Meraai vannie Baai »

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Kankerbehandelings - wat jou nie altyd vertel word nie
« Reply #95 on: July 18, 2018, 06:31:26 PM »
Raaitjie, ek het na 'n lang dag hier kom inloer en hier is soveel wonderlike inligting dat ek sal moet terug kom om dit weer te lees.  Jy is 'n ster my matertjie.  Dankie vir al die wonderlike inligting in ons eie taal!  Dit wil gedoen word. 
Om te weet is om te verstaan.

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Kankerbehandelings - wat jou nie altyd vertel word nie
« Reply #96 on: July 20, 2018, 08:22:41 AM »
Dankie vir jou gereelde inloer en omgee mater! Ek word so moedeloos opsoek na inligting in Afrikaans en as jy jou dan soos gewoonlik in 'n doodloopstraat bevind, sak my moed tot by my klein toontjie. Om betroubare inligting in Engels te kry is alreeds 'n soektog op sy eie so die uwe  is maar te dankbaar dat van die wat vir my familie belangrik was om ten volle te verstaan, met 'n bietjie geduld, vertaal kan word.

Ek wil ook sommer my sus se nuutste verslag kom deel: sy het haar chemobehandeling voltooi en het gister haar kankertelling uitslae ontvang. Die gewag was aaklig maar die uitslae het haar onkoloog tevrede gestel en sy is nou op mondelinge chemobehandeling. Beenpyne vreet nog intens weens haar behandeling maar ons vertrou en glo dat dit met tyd gaan verbeter.

'n Groot dankie aan elkeen wat saam met ons gebid het en die ondersteuning van omgee hier op die forum veral.

 :notworthy: :icon_salut: :love7:

« Last Edit: July 22, 2018, 11:49:24 PM by Meraai vannie Baai »

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Kankerbehandelings - wat jou nie altyd vertel word nie
« Reply #97 on: July 23, 2018, 04:30:30 PM »
Hierdie naweek het ons vriende onthaal wat twee jaar gelede hulle 40 jarige seun aan maagkanker verloor het. My vraag aan hulle was of hulle ooit behandeling teen kanker sal ontvang en altwee het gelyk gesê: Nee, nooit!


Ek is dankbaar vir hierdie pragtige inligting wat mense kan help om 'n ingeligte besluit te neem. Baie dankie.  As daar iemand is wat nog inligting hier kan plaas sal ons dit baie waardeer.  Kom deel ook asseblief julle ervarings met ons.
Om te weet is om te verstaan.

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Kankerbehandelings - wat jou nie altyd vertel word nie
« Reply #98 on: July 23, 2018, 11:04:13 PM »
Dit sal wonderlik wees as ons terugvoering kan kry mater. Ek stem saam. Gister het ek onstellende nuus gehoor, my sus het die onkologie suster aan diens gevra of sy die uitslae van haar kankertellings na behandeling met haar kan deel (dit was voor sy die onkoloog self sou sien).

Die suster het die verslag aan my sus gewys. Haar tellings was onder andere 24, 8 en 1.  Toe sy die onkoloog besoek vra haar dogter hom oor die uitslae van die tellings. En wat antwoord hy? Dit lyk baie goed. Hy is tevrede - dit is almal 1.   

 :icon_scratch: :dontknow: - dit wat die dokter jou nie vertel nie!

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: Kankerbehandelings - wat jou nie altyd vertel word nie
« Reply #99 on: July 24, 2018, 02:21:08 PM »
My mond hang oop!  Goeie genade!  Gelukkig het ons darem een enetjie en hoop van harte dat dit so sal bly.   :notworthy:
Om te weet is om te verstaan.

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Kankerbehandelings - wat jou nie altyd vertel word nie
« Reply #100 on: August 06, 2018, 11:00:42 PM »
My sus word vandag geopereer om penne in haar heupe te sit want die borskanker het versprei na haar heupe en bene. Ek kon Sondag 'n bietjie met haar gesels via messenger en soos gewoonlik was haar antwoord op my vraag hoe dit gaan dieselfde:"Ek is fine ou Raai".
 


Ek glo my sus se weergawe is ook 'n stom kreet omgedraai: help me
:crybaby2:
« Last Edit: September 13, 2019, 05:41:30 AM by Meraai vannie Baai »

Offline adele

  • Hardebaard
  • Posts: 1932
  • Gender: Female
  • gryp na môre in klein-klein stukkies
Re: Kankerbehandelings - wat jou nie altyd vertel word nie
« Reply #101 on: August 08, 2018, 04:45:03 AM »
Ek wil weer begin met ai .... maar nee, dis negatief. Dankie dankie Raaitjie, vir jou vertalings, dis goud werd. Ek wil ook iets deel wat aansluit by jou vriende, PM. Begin van die jaar toe my familie my verras het met 'n verjaarsdagnaweek, het die gesprek ook iewers na kankerbehandelings toe gedraai. My tannie het 'n klein botteltjie met daggaolie gaan haal om aan haar vel te smeer en so het ons uitgevra en vertel. Lang storie kort, my broer het net opgestaan en geloop. Na 4 jaar, kan hy nog nie vrede maak met die gedagte van kanker nie. My skoonsus se behandeling en diepe intense lyding daarmee saam wat niks werd was nie, het hom byna gebreek. Hy het haar omtrent dag en nag versorg en elke kreun moes waarneem ... sy wou ook nooit kla nie en het elke keer ekskuus gevra.
Ek is twee keer daardeur, soos julle weet, elk met sy eie verloop, en weet net ek sal baaaie moeilik, indien wel, instem tot daardie tipe behandeling as dit my sou oorkom.
adéle  :grommit:

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Kankerbehandelings - wat jou nie altyd vertel word nie
« Reply #102 on: August 08, 2018, 06:18:49 AM »
Soveel simpatie met jou liefste Adele. Na wat ons gesien het met my sus die afgelope paar maande het ons almal, kinders ingesluit, besluit geen ingrypende behandeling vir een van ons nie. Daar is meer natuurlike maniere om jou liggaam te help om te baklei en die vyande te vernietig soos die Liewe Vader ons  geskape het.

Jou liggaam is toegerus om homself te genees maar ons is blootgestel aan soveel environmental gifstowwe en gasse, kroniese stres van die samelewing en eetgewoontes wat lepel vir lepel (en selfs met elke asemteug), help om ses voet gate te grou wat vooraf gegaan word met die naarste siektes.

 :crybaby2:

Offline Anastasia

  • Regular Members
  • Snuiter
  • Posts: 423
  • Gender: Female
  • My taal is Liefde
Re: Kankerbehandelings - wat jou nie altyd vertel word nie
« Reply #103 on: August 08, 2018, 07:31:42 AM »
Ek het 'n lang lang tyd gelede al vas besluit, sou ek met die groot K se nuus gekonfronteer word, gaan ek bloot voort met my lewe.  Ek sal regtig nie Chemo en alles daarmee gepaardgaande oorweeg nie.
Ek huppel en dans deur die lewe met drie bene!

Offline adele

  • Hardebaard
  • Posts: 1932
  • Gender: Female
  • gryp na môre in klein-klein stukkies
Re: Kankerbehandelings - wat jou nie altyd vertel word nie
« Reply #104 on: August 08, 2018, 08:55:35 AM »
stem saam .... ek sal alternatiewe gebruik, as ek geld sal hê. Soveel vriende getuig positief daarvan. Veral suurstof en canbabis olie. Maar agter chemo sit ek 'n negatief, punt.
adéle  :grommit: