Author Topic: Trapsgewys-digstruktuur (geskoei op die Stair Poems-struktuur)  (Read 2849 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Sommer vir die pret het ek 'n bietjie gaan loer na sommige van die Engelse digstyle wat ons nog hier probeer het nie. Verbeel my al op die woesforum het ek 'n voorbeeld gehad van die 'strair-poem-structure'  :icon_scratch:

Hier volg ons 'n 4 reël, trapsgewys-struktuur met die begin van die gedig heel onder (eerste trap) en die einde (wat 'n opsomming is), as laaste 4de trap.  So lyk die Engelse uiteensetting en 'n voorbeeld:

            Line 4:  Write a summary of the topic
        Line 3:  Write the place or time of the topic   
    Line 2:  Write three adjectives that describe the topic       
Line 1:  Write the topic           

                                                                           S'mores!
                                                   Late, last night
                     Creamy, soft, yummy
Marshmallows

Bron: http://www.angelfire.com/bug/dstockwell/stair.htm

****************************************************************************************


Ek het met my voorbeeld (in die Afrikaanse spieëlbeeldweergawe van hierdie struktuur) met die trappe op en af geklim...


                                                                   'n splinterruit
                                     starend in die niet                        starend in die niet   
       blou, bruin, groen                                                                                   blou, bruin, groen
Oë                                                                                                                                                 Oë   

                                                               ©Meraai vannie baai
« Last Edit: May 07, 2016, 01:53:52 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: Trapsgewys-digstruktuur (geskoei op die Stair Poems-struktuur)
« Reply #1 on: May 07, 2016, 01:43:30 AM »
Sou ons verder speel met die struktuur en die trappe reëls verontagsaam, kan dit so toegepas word in 'n ses-woord-stelling:

Mens
siel, gees, liggaam
verganklike
wese.

Sou ons die stelling van 'lewe na die dood' betwis kan dieselfde gedig so voorgehou word:

Mens
siel, gees, liggaam
(on)verganklike
wese?

©Meraai vannie baai

 :icon_salut:
« Last Edit: May 07, 2016, 01:57:19 AM by Meraai vannie Baai »