Author Topic: Kom sit saam aan in Gatkantland (Australia)  (Read 49637 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline PM

• Administrator
  • Meester
Re: Kom sit saam aan in Gatkantland (Australia)
« Reply #240 on: June 10, 2019, 12:42:18 PM »
So op die oog af lyk dit vir my na 'n takie vir JC.  Hy het baie meer geduld as ek.  Ek sal die "muggie" een probeer.   :icon_biggrin:
Om te weet is om te verstaan.

Offline Meraai vannie Baai

• Global Moderator
  • Wysgeer
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
« Reply #241 on: September 09, 2019, 11:59:09 PM »
Wonder ek of jy toe die 'muggie ontbyt' probeer het lief mater van ons? Terwyl ons nou in die pandok se kombuis kuier, deel ek gou my hoender en sampioenpastei resep met gemengde groente. Voorwaar heerlik gewees.

Heel eerste het ek 'n ui en knoffel in botter gebraai. Toe vier hoenderdytjies bygevoeg en ook effens gebraai. Hierna was die spulletjie gegeur met 2 oxo blokkies (beef & chicken) opgelos in omtrent 'n halwe liter kookwater. Dit het verder rustig geprut tot dit gelyk het of die hoendervleis gaar is.

'n Kwart pak gemengde groente, 250 gram sampioene  en 500 gram baba spinasie was toe bo-op die vleis geplaas. Liggies gegeur met suurlemoen en knoffel sout en verder gekook totdat al die vog verdamp het.

Die vleis is uit die pot verwyder, ontbeen en fyn gemaak. Daarna weer teruggesit by die groente en 'n goeie handvol gerasperde parmesankaas bygevoeg. Roer dan alles goed deur. Proe en geur verder indien nodig na eie smaak. Die vulsel moet afgekoel wees voor jy dit in die gaar gebakte skilferkorsdeeg sit. Hierna het ek nog 'n laag deeg bo-oor gesit en laat bak tot dit goudbruin is. Dien op saam met 'n sous van jou keuse.

« Last Edit: September 12, 2019, 03:05:52 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Assie

• Regular Members
  • Suigeling
  • Passievol Afrikaans!
« Reply #242 on: September 10, 2019, 11:12:48 AM »
Dit klink heerlik. Ek gaan die resep vir Oom Naas se vrou aanstuur.
Siestog, die man is so dun ek sweer hy ly honger daar in die kaap.

:mumum:

• Global Moderator
  • Wysgeer
« Reply #243 on: September 12, 2019, 11:39:26 PM »
 :notworthy:
Assie, ta Raaitjie hoop jou oom Naas se vrou laat weet hoe sy die pastei-resep aangepas het na gelang van hulle huisgesin se voorkeure/afkeure. Wens ons kon saam kuier rondom elkeen se gunsteling reseppies. Moet blosend erken, ek hou maar min kere regtig by 'n afloer-resep. Iewers byt die 'kom-ons-probeer-dit-so-gogga' gewoonlik en omdat ek dan afwyk van die resep en my hart volg, moet ek stap vir stap fotos neem ingeval die aangepasde dis op ons menu gaan verskyn in die toekoms.

Ek glo nie dit is 'n geheim dat die ouvrou 'n skandalige genot daaruit put as ek speel met kos nie. Na soveel jare wil-wil ek skuldig oor my skouer loer en besef dan baie dankbaar dat my moederlief ver is, al verlang ek myself kreupel na haar. Weet nie hoeveel van ons mede skrywersmaters deel hierdie 'speel-met-kos-liefde' nie. My geliefde sussatjie erken eerlik dat kosmaak vir haar 'n pyn is en my kampvriendin vertel hoe gouer sy iets kan gaarmaak en die bord neersit, hoe beter. Ek kan myself letterlik ure besig hou met die voorbereiding en opdis agterna maar besef ook dat die hotelbedryf beslis nie vir my sou werk nie weens die instinktiewe gawe van verbranding ala 'offergawes' soos Gawie dit noem.

Genadiglik deel my wederhelf hierdie kosliefde en word daar gewoonlik in oorgawe gekuier rondom die kospotte of buite met een of ander gaarmaak-meghefter wat Outop weer aangekoop het. Ons put intense genot uit die voorbereiding van 'n menu sonder grense waar ontbyt maklik deel uitmaak van die hoofmaal saans.

Nog 'n liefde wat manlief en ek deel is om die kosprogramme op televisie of internet te beloer en bespreek. Daar is soveel idees en die aanpassing by jou gesin se persoonlike voorkeure na aanleiding van disse wat uitdagend nooi vir jou persoonlike weergawe is eindeloos.

So het ek dan onlangs op André Chiang, 'n suksesvolle Taiwanese Masterchef se skakels beland en onder andere 'n insiggewende plasing waarin hy sy boek "Octaphilosophy" bespreek. Die disse is natuurlik buite ons vermoë (behalwe die volgende twee wat ek dalk sal kan baasraak lol - burnt miso, burnt butter chips.

:icon_bigsmurf:

https://www.scmp.com/magazines/post-magazine/food-drink/article/1941439/recipe-book-octaphilosophy-eight-elements

Each element of Chiang's philosophy makes up a chapter in the book - Pure, Salt, Artisan, South, Texture, Unique, Memory and Terroir.

Dit het my met nuwe oë na ons eie menu's laat kyk. Wat gaan regtig aan in die oënskynlik spontane beplanning en onstaan daarvan? Is daar verskuilde elemente wat ons onbewustelik toepas? Volgens André is sy menu's gebasseer op 8 elemente. Ek wil graag in die volgende plasing 'n bietjie meer gesels hieroor.

Kom sit intussen saam aan langs die pandok se tafel en geniet 'n glasie wyn & 'n soetigheid.
:toothy4:

« Last Edit: September 13, 2019, 03:30:44 AM by Meraai vannie Baai »

• Global Moderator
  • Wysgeer
« Reply #244 on: September 13, 2019, 04:33:22 AM »
Soos belowe wil ek bietjie verder uitwei oor die elemente wat in die disse is wat op ons tafels verskyn, meestal sonder dat jy eers bewus is van dit. Kom ons loer na sommiges soos aangedui deur chef André.

1. Oorspronklikheid - met ander woorde die kreatiewe denkwyse wat jou beplanning vooraf gaan. Daardie 'andersheid'.

2. Verbeelding - Nuwe idees wat soms baie uitdagend kan wees.

3. Kunstigheid - met die hande te skep/vorm. Chef Chiang maak graag sy eie opdienborde, tafels, versierings ens.

4. Smaak - min dinge kom by die sensasie van smaak.

5. Karakter -  André noem dat die kwaliteit van bestanddele soos karakters in 'n rolprent is. "The good and the bad."

6. Eenvoud - dit spreek vansself. Elke dis hoef nie 'vyfstergehalte' voorgesit word nie. "Rustic/elegant".

7. Emosie -  hier ken ons almal die nostalgie wat jou oorval as jy pannekoek ruik of 'n geliefkoosde dis uit jou kinderdae.

8. Struktuur - die vorm/voorkoms van jou eindproduk.

Dan wy chef Chiang ook uit oor die arbeid van diegene wat die produkte gekweek het. Die versorging van die diere en die respek wat ons toon as vleiseters vir 'n lewe wat opgeoffer was as't ware.

Ek kon nie wag om deur ons kosfotos te dwaal, opsoek na elemente wat wegkruipertjie speel. Kon nie help om te dink aan die verskillende maniere waarop ons bestanddele voorberei, gaarmaakmetodes, opdiening en garnering nie. Die verskil wat 'n bord se vorm kan maak aan die eindproduk, die afwisselende kleure van wat op die borde geskep is en seker een van die belangrikste vir ons as immigrante is die memories wat sekere disse in ons wakker maak.

Natuurlik speel smaak die grootste rol want 'n onsmaaklike dis kan nie verdoesel word met 'n pietersielietakkie of 'n tamatierosie nie. Te veel sout met die eerste happie uit jou bord beinvloed jou smaak so dat jy verseker nie enige van die verskillende smake verder na regte sal kan geniet of waardeer nie.

Dit geld ook vir te veel peper op jou eier...

Verrassend vir my was een van die elemente wat Chef Chiang genoem het 'pure'. As voorbeeld het hy 'n dis gehad wat dieselfde kleur is as die bord! Wit op wit met 'n redelike groot oop spasie op die bord en dan vra hy die gehoor of dit 'purely pretensious or pretentially pure' is? 'n Spasie vir nadenke. Amper soos in ons 'witspasie gedigstruktuur' kon ek nie help om te dink nie.

Ek het na die tyd geloer na my eenvoudige ontbyt wat soos gewoonlik ook deels geskep was met oorskiet van die vorige aand. Nie regtig seker wat was oorspronklik, verbeeldingryk of kunstig nie. Kan darem getuig dit was smaakvol en die gaarmaakmetode het my dankbaar gelaat vir min skottelgoed.

Wat ek wel besef het is dat my wederhelf se fynoog vir detail, dadelik opgemerk het daar daar 'n sousie gekort het by my ontbyt toe ek alles met hom bespreek en die fotos gewys het.

Skaam moes ek aan myself erken: uitgevang Meraai! Jy het sommer sous uit die bottel oorgegooi na die tyd - dit was mos my 'rustic' element wou ek eers arrogant opmerk maar wyslik geswyg.

Om skottelgoed te spaar het ek die tuisgebakte broodjies in ons sandwichmaker gerooster, die spek en eier sommer ook daarin gaargemaak. Kortpad vir 'n lui kok was nergens op chef se lysie nie, so dalk moet ek liewer die lyntjie uitvee.
 :icon_biggrin: :wave:

Ek was baie beindruk met die tekstuur van ons 'geen-knie-broodjie' nadat dit in die megheftertjie gerooster was. Amper soos vetkoek geproe!

Voor ek alles verslind het, wou ek as director van my eie movie eers nog 'n bietjie speel met die 'karakters' op my bord... moet darem ook noem dat al die slaaiblare en takkies uit my eie groentetuintjie kom wat eers 'n plonsgaatjie was toe water nog volop was.

« Last Edit: September 13, 2019, 05:00:32 AM by Meraai vannie Baai »

• Global Moderator
  • Wysgeer
« Reply #245 on: Today at 02:31:54 AM »
Oorskiet word nooit gemors in ons pandok nie. So was dit dan weer ingespan die afgelope paar dae en as ek na die karakters kyk is dit tipies in beide die dis en bederfie, 'n kwessie van 'the good and the bad' ... en ek kan eerlik getuig dat ons nie beindruk was met die tekstuur van die semolina broodjie nie. Gaan in die vervolg beslis terug gaan na die beproefde 'geen-knie-resep' met gewone meel.
 :headbang::icon_biggrin:

Ons het nog omtrent so koppie gevlokte gaar hoender oorgehad van die vorige pastei wat ek gevries het. Na dit ontdooi was, het ek het dit gemeng met gebraaide sampioene, baba spinasie en parmesankaas. (Die hoender was vooraf gegeur voor dit gevries was.) Daar was ook nog oorskiet-blaardeeg wat ek net langwerpig uitgerol het. Ek het 'n klein bietjie van die mengsel in die kaassous gebruik. Die res van die vleismengsel is in die middel van die blaardeeg geskep en opgerol.Daarna is dit met eier geverf en gebak tot goudbruin (180grade). 'n Heerlike vullende maaltyd vir 2 .

Oorskiet hoender-rol met kaassous.

Terwyl die baas van die pandok sy nuwe virus vertroetel het, moes hierdie missus haarself besig hou. Gelukkig was daar genoeg oorskiet-blaardeeg en 'n paar appels wat ek opgesny en met 'n homp botter & halwe koppie bruinsuiker met 'n teelepel kaneel in die mikrogolf vir vier minute gekook het tot sag. Hierdie pasteitjies is 'n baie gewilde bederf in die Locke se pandok as ek so na die verskeie vorme loer waarin dit al voorgesit was.
 :icon_biggrin: :evil6:

« Last Edit: Today at 02:42:20 AM by Meraai vannie Baai »