Author Topic: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)  (Read 288941 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #315 on: January 03, 2017, 05:59:37 AM »
POPH - Watter verband is daar tussen lewersiektes en PH?

Lewersiekte kan POPH "portale hipertensie" veroorsaak. Dit beteken daar is verhoogde bloeddruk in die are na die ingang van jou lewer. Hierdie verhoogde druk veroorsaak dat bloedtoevloei na die lewer omseil word. As gevolg hiervan, is die bloed nie onderhewig aan die 'reinigingswerking' van die lewer wat die verwydering of ontgifting van chemikalieë en gifstowwe in die liggaam insluit nie.

Dit veroorsaak dus dat die bloedvate van die longe blootgestel is aan moontlike gifstowwe en kan die klein are van die longe beskadig, wat pulmonale arteriële hipertensie (PAH) laat ontstaan.

Kenmerkende simptome van POPH sluit bloedklonte en ander veranderinge in die bloedvate van die longe in. Simptome is soortgelyk aan dié wat verband hou met klassieke PH soos kortasem en beperkte vermoë tydens oefening/inspanning.

Pasiënte met POPH het 'n verhoogde fatale risiko tydens leweroorplanting. Indien daar abnormale drukking in die regterhartkamer tydens 'n echo waargeneem word by lewerpasiënte wat wag op leweroorplantings, is die RHC prosedure van uiterste belang om PH uit te skakel/diagnoseer.

Vir meer inligting: http://www.phassociation.org/Patients/LiverDisease
« Last Edit: January 03, 2017, 06:09:24 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #316 on: January 03, 2017, 09:38:12 AM »
Die laaste paar weke het my geloof nerfdun by die dag geword met die aanvang van al die nuwe toetse wat die longspesialis doen in sy soektog na die oorsprong van volgehoue abnormale drukking na vier jaar. Ongemaklike skanderings wat jou weereens die uur van een-posisie-hou, laat om bid. Jy moet horisontaal op jou rug met arms gekruis bokant jou kop lê vir die duur van die toets. Vir persone met hartprobleme soos orthopnea weens hartversaking, is 'n VQ Scan ietwat ongemaklik en 'n pynlike ervaring :crybaby2:
 
Een van die bloedtoetse wat die longspesialis verlede week aangevra het was so onbekend dat die tegnikus moes oplees wat die vereistes is en mens besef dat so baie dinge rondom die asemdief werklik 'n rare gedoente is - selfs vir opgeleide mediese personeel.

Hierdie bloedtoetse kan nie bepaal of jy PH het of nie - maar dit kan ander siektes wat aanleiding tot die toestand kon gee, identifiseer. Siektes wat jou hart en longe kan beskadig tot so mate dat dit tot abnormale drukking, vergrote hart en hartversaking kan lei.

Een van hierdie meer algemene toetse staan bekend as die ANA bloedtoets.
Dit word gebruik om te bepaal of iemand 'n outo-immune siekte, soos lupus of rumatoïede artritis het. Sekere vertakkinge van lupus kan aanleiding tot PH gee.  Dit is 'n eenvoudige bloedtoets wat die teenwoordigheid van teenliggaampies opspoor wat gesonde proteïene in die liggaam verkeerdelik aanval.

Teenliggaampies is proteïene wat deur jou immuunstelsel vervaardig word. Hulle help jou liggaam om infeksies te eien en te beveg en teiken normaalweg slegs skadelike stowwe, soos bakterieë en virusse, deur die aktivering van die immuunstelsel om sodoende ontslae te raak van hierdie 'vyande'.

Soms teiken hierdie teenliggaampies verkeerdelik jou gesonde selle en weefsel. Dit staan ​​bekend as 'n outo-immune reaksie. Teenliggaampies wat gesonde proteïene in die kern (brein) van jou selle aanval word antinuclear antibodies
(ANA)
genoem.

Indien hierdie toets positief is, sal jou dokter aandring op meer toetse om verder te delf vir spesifisering van die sondebok aangesien baie van hierdie toestande die hart en longe ook aantas.

Ena Panel
Wanneer 'n persoon tekens en simptome het wat as gevolg van 'n outo-immuun siekte blyk te wees nadat 'n positiewe ANA toets gedoen is, sal jou dokter aanvra vir die ena paneel. Tekens en simptome van outo-immuunsiektes is hoogs veranderlik en kan verskillende dele van die liggaam aantas.

Simptome kan die volgende insluit:
Koors en aanhoudende moegheid
Spierpyne
Swelling en / of pyn
Veluitslag
Sensitiwiteit vir ultraviolet lig
Raynaud verskynsel
Proteinuria
Neurologiese simptome soos aanvalle, depressie, psigoses
Hemolitiese anemie (lae rooibloedseltelling) of leukopenie (lae telling witbloedsel)

MYOSITUS PANEL
Een van die toetse wat voorheen net beskikbaar was vir navorsingsdoeleindes is nou beskikbaar sodat dokters dit kan aanvra indien hulle vermoed dat daar probleme is met outo-immune reaksies in die liggaam. Sommige tipes van outo-immuunsiekte val die spiere van die liggaam aan. Die "miositis-spesifieke teenliggame" (SSA) kan help met die diagnose van polymyositis en dermatomiositis in pasiënte wat die siekte het.

Miositis is 'n term wat inflammasie in die spiere beteken. Daar is verskeie tipes miositis, die mees algemene is polymyositis en ermatomyositis.

Ek haal die volgende aan:

For a long time the testing for these antibodies was only available in research studies, but it is now possible to obtain this testing clinically. The Myositis Profile performed at the OMRF Clinical Immunology Laboratory includes tests for 12 of the MSAs and MAAs. Additional antibodies may be detectable using this profile. Dr. Ira Targoff is the consultant to the Clinical Immunology Laboratory regarding this testing. As with the Reichlin Profile for lupus, patients with a particular antibody may have distinctive clinical pictures with certain associated problems. Identifying certain antibodies can help characterize the condition more fully. Research continues in our lab, and others around the world, to determine the nature of the relationship between the various MSAs and polymyositis and dermatomyositis.

Other inflammatory conditions tend to cause milder forms of myositis, including:

Lupus
Scleroderma
Rheumatoid arthritis
Inflammatory conditions are often the most serious myositis causes, requiring long-term treatment.


https://omrf.org/research-faculty/core-facilities/myositis-testing/
« Last Edit: January 04, 2017, 09:17:13 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #317 on: January 04, 2017, 01:10:23 AM »
Ek wil nog 'n paar bloedtoetse bespreek wat jy as PH pasient kan teekom op jou asemrowende tog. Soms maak die aanvraag van soveel 'stekerige' toetse nie vir ons sin nie maar as jy besef hoekom jou mediese span dit aanvra, val die stukkies van die legkaart op die regte plekke en verduur jy maar die naalde  :icon_biggrin:

ESR Erythrocyte Sedimentation Rate
Die besinkingstempo (ESR of sed koers) is 'n relatief eenvoudige, goedkoop, nie-spesifieke toets wat gebruik is vir baie jare om te help met die opsporing van ontsteking wat verband hou met toestande soos infeksies, kanker, en auto-immuun siektes soos tydelike arteritis, sistemiese vaskulitis en polymyalgia rheumatica. Aansienlik verhoogde ESR is een van die belangrikste toetsuitslae wat gebruik word om die diagnose te ondersteun.

Hierdie toets kan ook gebruik word om die siekte se aktiwiteit en reaksie te monitor vir terapie in beide van die bogenoemde siektes asook 'n paar ander, soos sistemiese lupus eritematose (SLE).

LFTs: lewerfunksietoetse
Word gebruik word om die veiligheid van sekere pulmonêre hipertensie behandeling te monitor. Die verhoogde druk in die pulmonêre are veroorsaak dat die regterkant van die hart nie doeltreffend pomp nie wat derhalwe veroorsaak dat die bloed 'ophoop' (backing up of blood) in die liggaam en hepatiese (lewer) opeenhoping, wat in die proses, skade aan die orgaan kan veroorsaak.

Wat is die funksie van die lewer?
Dit stoor die brandstof vir jou liggaam (glikogeen) wat bestaan ​​uit suiker.
Help om vette en proteïene van verteerde voedsel te verwerk.
Die maak proteïene wat noodsaaklik is vir jou bloed om te stol (stollingsfaktor).
Verwerking van baie medikasie wat geneem word.
Help om gifstowwe uit jou liggaam verwyder.

Blood differential test
Hierdie toets meet die persentasie van elke tipe witbloedsel (WBC). Dit sal ook wys of daar enige abnormale of onvolwasse selle in jou bloed is.

FBC - full blood count with differential
Hierdie toets kan 'n aantal verskillende elemente in die bloed meet o.a "hemoglobien" - die chemiese stof wat jou bloed 'n rooi kleur gee. As die hemoglobientelling laag is, is jy anemies. Daar is baie verskillende tipes van anemie - nie almal is ontvanklik en reageer op ysterbehandeling nie, dus sal jou dokter nodig hê om die presiese aard van anemie en hoekom jy anemies is te bepaal.

Met hierdie toets word ook gekyk na die grootte van die rooibloedselle. As hulle te groot is kan dit 'n teken wees dat jy gereeld alkohol drink, of tiroïedsiektes of vitamientekort (onder andere) het. Die FBC kyk ook na die witbloedselle. Dit is die selle wat infeksie beveg. Die witbloedselle kan verhoog wanneer jy 'n siekte onderlede het.


« Last Edit: January 06, 2017, 03:25:23 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #318 on: January 05, 2017, 02:05:51 AM »
'n Wonderlike geleentheid het onverwags opgeduik vir my deur ons mediese fonds om betrokke te raak by 'n navorsingsprojek van die Flinders University se Social Behavioural Research. Hulle poog om 'n beter emosionele ondersteuning te verseker vir pasiënte in Australia.  Voorkoming en ondersteuning van depressie en natuurlik die identifisering van selfmoordgedagtes.

My bydrae sal handel oor die pad wat ons volg met PH. Dit behels 'n noukeurige dagboek hou van wisselende emosies deur die dag/nag. Wat dit aanbring, wat ek doen om dit baas te raak en stres te verlig. Eet- en drink gewoontes. Gewigstoename daagliks dophou weens vogretensie ens.

Die onderhoude word telefonies behartig en afskrifte van hulle waarnemings word ook aan my mediese span gestuur wat dan sal omsien na aanbevelings wat gemaak word soos die program vorder. Afgesien van sielkundige/emosionele ondersteuning gaan ek ook die bystand hê van 'n geregistreerde dieëtkundige en 'health coach'. Die span maak seker dat ek 'n oefenprogram volg wat aangepas is vir my persoonlike omstandhede om die verlies van spiermassa te voorkom.

Navorsing het getoon dat pasiënte wat uitreik en deel raak van ondersteuningsgroepe meer geneig is om beter toegerus te wees in die stresvolle hantering van kroniese siekte en verandering van aanpassing in die daaglikse leefwyses.  Pasiënte voel meer in beheer van hulle emosionele toestand en hantering van simptome as diegene sonder emosionele bystand. 

Volgens statistieke is daar 'n merkwaardige beter oorlewingsyfers asook 'n beter lewensgehalte vir diegene wat deel vorm van 'n ondersteuningsgroep. Hulle vermoë om aan te pas by die komplekse mediese prosedures en vereistes, is beter weens die feit dat hulle kontak het met persone wat soortgelyke omstandighede, diagnoses, en bekommernisse/vrese deel.

Natuurlik is ek opgewonde en tog ook skrikkerig. Vir die eerste keer na PH diagnose gaan jy aangemoedig word om te praat oor jou diepste vrese. Tot nou was jou vrae stilgemaak met 'make peace' terwyl die dokter opstaan en vir jou by die deur wag om uit te gaan voordat jy hom onbevoegd laat voel.



Vir ewig dankbaar dat ek van dokters gewissel het al beteken dit dat manlief nou moet afvra by die werk om my te neem vir afsprake en die ewigdurende toetse. Ons omstandighede is reeds bekend aan sy firma en het wonderlike ondersteuning ook van hulle kant.

Na baie oorweging het manlief dan ook afgeskaal van sy toesighoudende verpligtinge sodat die spanning by die werk ten minste verminder kon word.  Dit was die beste besluit ooit kan ons getuig. En so het ons die eerste tree gegee op die nuwe pad met die ondersteuning van 'n span deskundiges.

 :hello2: :notworthy:

« Last Edit: January 06, 2017, 04:06:30 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #319 on: January 06, 2017, 01:57:16 AM »
Polsdruk (pulse pressure) - die klikbek van jou liggaam.

Wie sou ooit kon dink dat 'n eenvoudige aftreksom kan dui op hartprobleme soos verhoogde risiko vir hartaanval, beroerte en selfs lekkende hartkleppe wat 'n aanduiding van sekondere PH kan wees? Deur ag te slaan op die syfer kan dit selfs jou ledemate beskerm teen amputasie.

Min mense besef die belangrikheid van 'polsdruk'. Wat is dit?

Dit is die verskil tussen jou sistoliese en diastoliese bloeddruklesings. Dit word gemeet in millimeter kwik (mmHg) en verteenwoordig die krag wat jou hart genereer elke keer wanneer dit saamtrek.

As jou rustende bloeddruk dus 120/80 mmHg is, sal die polsdruk 40 wees. Tussen 30 en 40 is normaal. 60 en meer is 'n aanduiding dat jou are hulle vermoe om te kan 'rek' verloor en die verhoogde volume bloed tydens die pomp-aksie van jou hart nou 'n las word op die are.

Hoe laer die polsdruk (dus heelwat minder as 40) is 'n aanduiding dat die hartfunksie verswak.

Soos reeds genoem kan 'n verhoogde polsdruk ook dui op lekkende hartkleppe (klep regurgitasie), dikwels as gevolg van ouderdom-verwante verlies in elastisiteit van die aorta en 'n aanduiding van 'Peripheral artery disease (P.A.D.) waar plaak opbou in die are wat bloed na jou brein, organe en ledemate vervoer.

Plaak bestaan uit vet, cholesterol, kalsium, veselagtige weefsel, en ander stowwe in die bloed.
Wanneer plaak opbou in are van die liggaam word die toestand ateriosklerose genoem. Met verloop van tyd, kan plaak verhard en vernou die are. Dit beperk die vloei van suurstofryke bloed na jou organe en ander dele van jou liggaam.

P.A.D. tas gewoonlik die are in die bene aan, maar dit kan ook die are wat bloed dra van jou hart na die brein, arms, niere en maag beïnvloed. Geblokkeerde bloedvloei na jou bene kan pyn en gevoelloosheid veroorsaak. Dit kan ook jou risiko van infeksie in die geaffekteerde ledemate verhoog.

Indien hierdie toestand van verminderde bloedtoevloei na ledemater vererger kan dit gangreen (weefsel dood) veroorsaak en lei tot amputasie. As jy beenpyn ervaar wanneer jy loop of trappe klim is dit tyd om jou dokter in te lig sodat jy getoets kan word vir P.A.D.

As jy meer wil weet van polsdruk is hierdie video die regte wegspringplek.
https://www.youtube.com/watch?v=JIHlFnTquOo

Vir meer inligting oor P.A.D:
https://www.nhlbi.nih.gov/health/health-topics/topics/pad/

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #320 on: January 06, 2017, 03:17:40 AM »
Eerste sessie van die telefoniese ondersteuning (verbonde aan die navorsingsprojek van Flinders University se 'human behaviour and health research unit' is agter die rug.
 
Na 'n uurlange ondervraging het die 'health coach' 'n opsomming vir my voorgelees van wat my antwoorde onthul het. Dit was in die kol! Brawe front word voorgehou vir almal. Deels om familie te beskerm teen kommer en vrees. Die masker begin krake toon en ek voel vasgevang in 'n hulpelose situasie waar daar nie omdraai is nie. Met geen profesionele emosionele ondersteuning nie is dit 'n bose kringloop.

En toe stel sy my bekend aan 'n meer positiewe kring waar die 'triggerpoint' heel bo is, regs is die liggaamlike sy, onder is gedagtes en links van die sirkel is optrede wat spruit uit die oorsprong van afset.

Sodra moedeloosheid sy kloue om my begin slaan moet ek teruggaan op die lysie waar ek my emosies/takies/eet- en drinkgewoontes aanteken deur die dag/nag. Van daar sal jy 'n duidelike prentjie kan maak van wat gevolg het. En dit werk!

Klein simpel goedjies het 'n reuse impak. Selfs die lees van 'n dieët wat 'n gewigsverlies van 12 kg in 2 weke belowe het die krane oopgedraai! Hoekom?

Soos meeste vroue (en dalk manne lol) wil ek die jaar so paar kilogramme vir ewig enne biekie groet. Die dieët vereis ongelukkig dat jy 12 glase water per dag drink en 'n half uur oefeninge doen. Op 'n streng 1 liter vogbeperking per dag is dit onmoontlik. Stap as oefening kan ek byhou vir 'n half uur op gelyke grond op goeie dae :)

Omhels toe maar my ekstra 12kg en sleep dit saam kamer toe waar my bed nog skandalig onopgemaak le. (Ek het eers positiewe dinge gaan opsoek om te lees sodat ek gewapen is, en dit is toe die dieet my oog vang tussen die plasings.)

'n Kyk na die wekker se wysers op 'n koggelende agt uur die oggend laat my skuldig blitsvinnig na lakens en kussings gryp.

Nie baie slim nie.

Ek hanteer slow motion beter en dit hou die hartkrampe effe in toom. So tussen die pyn en ongemak word die krane vol oopgemaak. Die uwe besef die dag se take lê voor en ek is reeds vodde, agt uur die oggend.

Sleep die geleende asems nader en kom sit voor die sirkel en begin die trigger point soek... en so het menige knieknak-oomblikke deur die dag in sirkels gestap :)

Wat het ek hieruit geleer?  Ek het nie baie kennis van drome nie maar laasnag sin het verklap dat ek meer ontspanne is en die een uur 'les' werklik 'n positiewe impak in my lewe het na vier dae!

Gewoonlik het ek vreeslik gewoel in my drome wanneer ons familie in Suid Afrika my kom verras met 'n kuier. In elke droom was my oorlede ouma ook by en ek wil net weet HOE het sy die vlug geniet en sal sy nou meer kom kuier?

So dankbaar vir sulke seëninge dat hulle kom kuier in my drome maar die vrek moeg wakker word van die gewoel om te bederf, is 'n uitputtende voorreg - maar hierdie gewoel het ietwat anders verloop laasnag.

In my droom het die hele familie weer kom kuier. En daar sit ek so ewe saam aan tafel en bring my 'kombuishulp' vir ons ietsie te ete. Snaaks genoeg het oumatjie nie hierdie keer saam kom kuier nie...en ek het verfris wakker geword. Dink net - ek het so ewe hulp gehad  :icon_biggrin:
« Last Edit: May 09, 2017, 11:27:19 PM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #321 on: January 09, 2017, 07:25:25 AM »
Tweede sessie van telefoniese onderhoud.

Na diagnose van enige kroniese toestande is dit belangrik om vir jouself nog steeds bereikbare, korttermyn mikpunte te stel. Nuwe maniere bewerkstellig om jou doelwitte te bereik sodat jy die dinge wat jou plesier verskaf het toe jy nog jou sprankelende self was, weer kan geniet.

Sodra jy agtergekom het watter beperking/verandering in leefstyl jou gesondheid meebring, is die dokumentering van dit wat jy nog graag wil doen die eerste stap om weer beheer te neem.
Dit mag dalk nie so maklik wees nie en opsigself 'n uitdaging bied. Ek wil graag weer strepe op 'n canvas trek is my korttermyn doelwit.

Die kwaste op die rak nooi my gul om hulle te omhels maar die eens geliefde reuk van nat verf op die canvas laat die uwe nou met 'n muis in die hand - opsoek na beskikbare, reuklose verfies. Liefs die soort wat jy nie hoef te verdun met oliemediums of terpentyn nie is die wyse voorstel van die vriendelike stem oor die foon.

Waar jy voorheen woerts-warts in en uit die stort gespring het; jouself respektabelik gemaak het vir 'n uitstappie stad toe of die nakom van 'n koffie-afspraak, mag dit nou in 'n asemrowende voorspel ontaard om uit die huis te kom. Moet jy hersteltyd toelaat voordat jy die deur agter jou toe kan trek. 'Asemskep' na jy jouself opgedollie het, kry nou 'n letterlike betekenis op aanbeveling.

Die beplanning vir aandete word nou die 'woerts-warts deel van jou dag' want jy besef dat die uitstappie 'n groot deel van jou energie gaan gaps. Dit wat vanaand op die bord gaan verskyn moet maklik, vinnig EN gesond wees onthou jy net toe die reuk van vis & skyfies jou wou verlei :)

Die belangrikste padkos wat ek vandag ingepak het was: 'Be kind to yourself Aspects of your life before your physical health problems may be of little help in setting new goals and therefore it can sometimes be tricky to find ways of adopting and changing your goals.'

Ek het hierdie wonderlike voorneming van Jessica Bensch aangeneem en my eie gemaak:
'I plan to be kind to myself this next year and the years to follow. Kind to my body by listening to its signals. I will stop when I am in pain and move when my body craves movement. I will give my body good foods that help it work to its best ability. At the end of the day, I will be OK with what I accomplished and congratulate myself for surviving one more day.

I will be kind to my mind. I will not tell myself about everything I am unable to do — instead I will congratulate my mind for what it has accomplished. I will reward it with great books and beautiful music. I will have deep and meaningful conversations with friends, and I will give my mind the necessary time to be still.'

https://themighty.com/2016/12/chronic-illness-being-kinder-to-myself/

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #322 on: January 19, 2017, 11:25:48 AM »
Pynmiddels, antibiotika en slaapmiddels kan lei tot 'n verhoogde risiko vir PH pasiente!

Ek baklei op die oomblik teen 'n nare infeksie wat met antibiotika behandel moet word. Vanaand 'n oproep van my dokter gekry waarin hy my meedeel dat hy die rottegifdosis (warfarin) drasties aanpas. Voel bevoorreg om 'n mediese span te he wat omgee. Indien jy kennis gemaak het met die asemdief en nie bewus is van al die newe effekte van ander medikasie sal dit die moeite werd wees om tyd te steel en deur die lys te gaan wat ek gedeel het vanaf my Asemdief blad op FB.
  :notworthy: :icon_salut:

*Tydens hierdie week se navrae rakende die navorsingsprogram waarby ons betrokke is het die health team voorgestel dat ek my dokter vra vir pynmedikasie om die borspyne te verlig en sodoende 'n goeie nagrus te verseker en beter toegerus is in die oorlog teen die asemdief.

Tot nou het die uwe gehuiwer om te vra vir enige pynmedikasie en dit ook aan hulle genoem. In die geval weet ek dat die span volgende week gaan navrae doen oor dit - so die kalf was in die put.

My dokter het geweier om enige iets sterker as panadols voor te skryf en ek was nie presies seker hoekom hulle so gekant is teen die gebruik van pynmedikasie nie.

Die volgende inligting het sy optrede verduidelik en ek is dankbaar vir sy besluit:

*Nie-steroïed anti-inflammatoriese pynmedikasie plaas ekstra las op jou niere wat weens PH alreeds 'n wanfunksie van jou regterhartkamer veroorsaak het, Die medikasie lei tot verhoogde vogrentensie en verminderde nierfunksies. Dit kan ook bydrae tot verhoogde asemnood!

*Senuwee-pyn medikasie lei ook tot verhoogde sout- en vloeistofretensie wat PH simptome vererger. Hierdie medikasie kan lei tot lomerigheid Pasiënte is geneig om progressief minder aktief te wees en dekondisionering van die toestand kan vinnig ontwikkel.

*Antibiotika vorm 'n interaksie met warfarin (Coumadin) wat lei tot verhoogde werking van die bloedverdunner en die risiko van ernstige bloeding sal aansienlik verhoog word. Indien jy dus antibiotika moet neem, is dit nodig om jou dokter/spesialis in te lig dat jy warfarin neem en sodat die dosis verminder/aangepas moet word. Sommige dokters stel voor dat die dosis selfs tot met 50% verminder word.

*Slaapmiddels - Hoër dosisse lei tot oormatige sedasie en verhoog die gevaar van val en hou negatiewe gevolge vir jou gesondheid in. Vir pasiënte met obstruktiewe slaapapnee (OSA) wat nie hul CPAP-toestel gebruik nie kan dit lei tot verergering van PH.

Indien jy hierdie medikasies moet gebruik weens komplikasies van jou gesondheid, is dit van uiterste belang dat jy jou gewig daagliks monitor. Gereelde opvolgbesoeke nakom en die samewerking en toesig van jou PH spesialiste het.

Bron:
http://pulmonaryhypertensionrn.com/living-with-pah/common-medications-that-pose-increased-risk-in-pulmonary-hypertension/
« Last Edit: January 19, 2017, 11:36:27 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #323 on: January 22, 2017, 11:38:12 PM »
'n Dodelike Medisinale Duet

The diuretic 'Spironolactone' (Aldactone) & antibiotic Trimethoprim-sulfamethoxazole (Bactrim or Septra)

Ons is meestal bewus dat medikasie wat normaalweg as "veilig" beskou word wanneer dit alleen geneem word, ernstige komplikasies kan veroorsaak wanneer dit saam met ander medikasie of aanvulling gebruik word. Al ooit gedink dat hierdie kombinasie 'n skielike dood (hartstilstand/cardiac arrest) kan veroorsaak?

Skokwekkend ne!  Daar is twee algemene medikasies wat, wanneer dit saam geneem word, kan veroorsaak dat mense spreekwoordelik in hulle spore omkap en sterf.

As jy al ooit 'n urienweginfeksie gehad het, is die kans baie groot dat een van hierdie medikasies voorgeskryf was aangesien dit 'n gewilde antibiotika is.  Soos met alle medikasie is daar newe effekte, maar as jy aan enige hartkwale ly en vogafdrywende middels (diuretics) ook gebruik kan hierdie kombinasie fataal wees.

Ek haal die volgende aan:

THE DEADLY DRUG DUO

The generic name of the diuretic is spironolactone (Aldactone). The danger was recently reported by a Canadian research team that had been investigating ways to prevent a serious side effect of spironolactone—hyperkalemia—caused by the drug’s effect on electrolyte balance and action of reducing potassium loss. Hyperkalemia is the term for having too much potassium in the blood.

In an earlier study, these researchers showed that people who took the antibiotic trimethoprim-sulfamethoxazole—which you may know by the brand names Bactrim and Septra—and spironolactone at the same time were more than 12 times more likely to be admitted to the hospital for hyperkalemia than people who were taking spironolactone and the antibiotic amoxicillin. The reason was not a shocker…trimethoprim can reduce urinary potassium excretion by 40%, increasing the amount of potassium retained in the body, and as mentioned, spironolactone’s potassium-sparing effects can backfire, resulting in accumulation of too much potassium. Taken together, the antibiotic and diuretic can make for a double-whammy of potassium retention.

In their most recent study, the team showed that taking the diuretic and the antibiotic at the same time was associated with an increased risk of sudden cardiac death. Proving this point is crucial because sudden cardiac death is often chalked up to existing heart disease in patients taking spironolactone plus an antibiotic, according to the Canadian researchers, whose work is sponsored by the Canadian Drug Safety and Effectiveness Research Network. Spironolactone, in fact, treats heart failure and high blood pressure by helping the kidneys eliminate excess fluid and sodium from the body, reducing stress on the heart.

Using 17 years’ worth of records from a database that documents drugs prescribed to Ontario residents, the team identified mature adults (66 and older) who were taking spironolactone on a continuous basis. Then, using a different database, the researchers identified which of these adults died of sudden cardiac death within two weeks of being prescribed one of five different antibiotics that treat urinary tract infections—the trimethoprim-sulfamethoxazole and amoxicillin mentioned earlier…plus ciprofloxacin, norfloxacin and nitrofurantoin. Amoxicillin was used as the “control” antibiotic because its chemical make-up, unlike the others, does not interact in any way with that of spironolactone.

To avoid biasing the results, the researchers excluded study subjects who had been prescribed any other antibiotics within 30 days of death, those who had been admitted to the hospital within 30 days of their death and those who did not have a fully functioning immune system.


Bron: http://bottomlineinc.com/the-antibiotic-to-refuse-if-you-are-taking-a-diuretic/
« Last Edit: January 22, 2017, 11:41:54 PM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #324 on: January 23, 2017, 12:09:29 AM »
Terugvoering oor newe effekte van antibiotika:

Die antibiotika Alprim (handelsnaam vir Trimethoprim in Australia en Singapore) wat ek geneem het se newe effekte het my lewe versuur oor die naweek. Ek het piepklein blasies en 'hives' gekry wat gepaardgegaan het met 'n erge brand/juk. Mondsere en gevoelige tong was deel van die onverwagse pakket. Om dit af te rond het ooronsteking en lewervlekke in die gesig gevolg!

Dit was juis met die lees van die aanlyn-pamflet oor die newe effekte van my medikasie dat ek die artikel oor die dodelike kombinasie van hierdie antibiotika en sekere vogafdrywende middels raakgelees het.

http://www.livestrong.com/.../245044-side-effects-of-alprim/

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #325 on: January 25, 2017, 01:21:00 AM »
Slaaploosheid en kroniese toestande - handige wenke

*Nog altyddeur 'n boekvraat gewees besef ek daar is inderdaad 'n onsigbare dokter met gratis
 towerslaapmiddels tussen blaaie wat 'n tong in die kies waarskuwing teen verslawing inhou...



Een van (baie) openbaringsvrae wat die health team aan my gestel het was "waaraan dink ek as die slaap my snags ontwyk en waarom maak dit my hartseer?" My antwoord was 'n openbaring. Gedagtes het paadjies oopgetrap in die onthou van hoe my slaappatroon was voor die asemdief vir Klaasvakie voorgelê en sy sandsak gesteel het. Onthou ek daardie wonderlike slaaproetine waar die uwe plat op my maag, my kussing omhels het en die oomblik as my oge toegegaan het, aan die slaap kon raak sonder om eers bewus te wees dat ek asemhaal.

En net daar is dit waar die 'droewigheid' my oorval. Gevaarlike bedmaat hierdie terugverlang na wat voorheen was! Klein jakkalsies in die koringland.

Geleer om liefs in dankbaarheid my oge te sluit vir wat ons nog het en natuurlik 'af te skakel' deur te lees voor slapenstyd eerder as om vir oulaas by FB in te loer op Outop se pilletjie (tablet).

Indien jy self sukkel met slapeloosheid, hier is 'n skakel met handige wenke:
https://themighty.com/2017/01/sleeping-tips-worrying-pulmonary-hypertension/
« Last Edit: January 25, 2017, 01:45:09 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #326 on: February 14, 2017, 02:29:02 AM »
Na afloop van die laaste toetse wat deur die longspesialis gedoen is om die asemdief-sondebok vas te trek, was die uitslae weereens 'n doodloopstraat. Die feit dat ons straks nooit gaan weet waarom daar abnormale drukking in die longslagaar is nie, word nou feitlik 'n sekerheid. Wat ons wel weet is dat die probleem BESLIS nie in die longe self onstaan het nie. Verwarrend voorwaar!

Tydens die regterhart-kateter was 'high cardiac output state' (high-output-heart-failure) as moontlike sondebok gediagnoseer en was ons verwys na 'n kardioloog aangesien die hart nie ontwerp is om teen volgehoue abnormale drukking te funksioneer nie en hartversaking 'n wesenlike gevaar inhou vir alle PH pasiënte.

Intussen grawe ek op my eie nog steeds na alle moontlike oorsake. As enigste persoon wat weet hoe my liggaam reageer op alles en wat ek van dag tot dag ervaar, voel die uwe 'toegerus' as proefkonyn  :`ip2:

Ek het vandag op 'n pragtige verduideling afgekom wat ek in Afrikaans vertaal het sodat my familie kan probeer om sin te maak.

Verwarrend laat die term 'pulmonêre hipertensie' outomaties die indruk dat dit primêr 'n longprobleem moet wees - inteendeel is 'n wanfunksie van die hart in baie gevalle die oorsaak van hoë druk in die longslagaar wat geleë is in die bors tussen die regter- en linkerkant van die hart en dus as sekondêre PH beskryf word.

Pulmonêre hipertensie word gedefinieer as 'n abnormale hoë bloeddruk (gelyk/groter as 30mmHg) in die longslagaar wat die linker- en regterkante van die hart verbind.

Slegs drie faktore dra by tot die druk in die longslagaar:
1. Bloedvloei (kardiale omset).
2. Weerstand teen vloei (pulmonale vaskulêre weerstand).
3. Linker eensydige drukking in hart (linker atriale druk).

Hoewel longslagaardruk gemeet word aan die regterkant van die hart kan hoë drukking vanaf die linkerkant, verhoogde druk aan die regterkant meebring.

Die oorgrote meerderheid van gevalle met verhoogde longslagaar-druk in die Verenigde State van Amerika is omdat die linkerhart se drukking verhoog weens linkerhartsiektes soos byvoorbeeld, aangetasde hartkleppe, lekkende hartkleppe, verstyfde hartspiere, hartaanvalle; verminderde linkerhart pompfunksie. Die simptome is verwarrend genoeg dieselfde en is die korrekte diagnose voor behandeling begin, uiters noodsaaklik!

Die hart is nie ontwerp om teen volgehoue abnormale drukking te funksioneer nie.

Pulmonêre hipertensie is 'n ernstige siekte of dit primêr of sekondêr is! Die regte diagnose moet gemaak word deur die regte toetse sodat korrekte behandeling die lewensgehalte van pasiënte kan verbeter.
« Last Edit: February 14, 2017, 05:38:14 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #327 on: March 09, 2017, 04:02:58 AM »
Fibromyalgia en Pulmonale Hipertensie.

Besig met navorsing oor die moontlike verband tussen Fibromyalgia en Pulmonale Hipertensie. Daar is oorbruggende simptome - veral wanfunksies van die hartkleppe, hartritme versteurings, asemhalingsprobleme, borspyne en gedurige moegheid. Dus belangrik om te weet wanneer verergerde simptome van Fibro kommerwekkend vinger kan wys na die Asemdief en die moontlikheid van 'n asemrowende kombinasie van FM & PH .

Pulmonary hypertension is found among people with Fibromyalgia, especially for people who are female, 60+ old, take medication Cymbalta and have High blood pressure.
http://www.ehealthme.com/cs/fibromyalgia/pulmonary%20hypertension/

Tydens die bestudering van 19 persone wat pulmonale hipertensie en fibromyalgia het, is die volgende inligting verkry:

*Top symptoms for these people

Breathing Difficulty (10 people, 52.63%)
Mitral Valve Incompetence (6 people, 31.58%)
Tricuspid Valve Incompetence (5 people, 26.32%)
Pain (5 people, 26.32%)
Atrial Fibrillation/flutter (5 people, 26.32%)

A new study has found a link between fibromyalgia and coronary heart disease after comparing patients with the condition to control groups. Researchers from Taiwan discovered that there was an association between the two disorders, and fibromyalgia patients were more likely to have heart disease. The study sheds light on the frequent problems people with the disease face.

Fibromyalgia patients often complain about heart palpitations, chest area pain and heartburn. However, these symptoms are sometimes ignored if there is no current heart condition or history of heart problems. Now, researchers from Taipei report that people with fibromyalgia have a higher risk of having coronary heart disease. They used the Longitudinal Health Insurance Database to compare patients to control groups without the disease and discovered the association.

http://www.emaxhealth.com/12410/fibromyalgia-linked-heart-disease-new-study

*Other conditions that commonly occur with fibromyalgia include:

Chest pain and heart palpitations
Mitral valve prolapse
Sudden drop in blood pressure


Na aanleiding van 'sudden drop of blood pressure - Nog iets wat my laat kopkrap het is die wisselende sistoliese bloeddruk wat soms hemelhoog en ander kere omval-laag is! Eers gedink dit is tydens die heart failure episodes wat dit voorkom maar tot my verbasing agtergekom dat Fibro ook kan veroorsaak dat jou sistoliese bloeddruk skielik val. En dit dra dan natuurlik by tot die duiseligheid en floutes



Meer rakende hartklep-wanfunksies:
http://www.ehealthme.com/cs/fibromyalgia/mitral%20valve%20incompetence/
http://www.ehealthme.com/cs/fibromyalgia/tricuspid%20valve%20incompetence/

Having shortness of breath or difficulty in breathing is a common symptom among fibromyalgia patients. According to a 2001 study published in the Journal of Muscoskeletal Pain, 50% of the fibromyalgia participants complaint of Dyspnea, a condition where one suffers from shortness of breath.
http://healthiculture.com/fibromyalgia/newsletter/breathingdifficulties/breathing-1.php

« Last Edit: March 09, 2017, 04:22:04 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #328 on: April 19, 2017, 01:02:17 AM »
Galectin-3 Die proteïen-sluipmoordenaar  :crybaby2:
 
Volgens 'n studie wat konsentreer op hierdie proteïen, is daar bewys dat hoë vlakke daarvan geassosieer met pulmonale hipertensie sterftes - ongeag die oorsprong van PH. Navorsing toon hoe hoër die vlak van die proteïen, hoe hoër is die sterftesyfer.

Die sterftesyfer in die groep met laer galectin-3 vlakke was 16,7%. Dit was 30,4% in die mid-reeks groep en 52,2% in die hoë-reeks groep.

Die studie dui aan dat galectin-3 aansienlik verhoog in PH wat gekenmerk word deur 'n hoë bloeddruk in longare.

Een van die twee vorms wat deel van die galactin-3 studie was, is pulmonêre arteriële hipertensie (PAH), waar hoë bloeddruk voorkom in are wat bloed na die longe voorsien.

Die ander PH vorm wat bestudeer was hou verband 'n sekere vorm van hartversaking (HFpEF-PH heart failure with preserved ejection fraction The heart’s inability to function properly under that condition causes high blood pressure in lung vessels, as opposed to arteries.)

Galectin-3 is 'n natuurlike stof wat deur 'n tipe witbloedsel vervaardig word naamlik macrophage. Dit is betrokke by inflammasie en fibrose, of die verdikking en letsels van bindweefsel.

Bron: https://pulmonaryhypertensionnews.com/2017/03/03/study-shows-increase-in-protein-level-leads-to-rise-in-pulmonary-hypertension-death-rate/

************************************************************************

Galectin-3 - Identifiseer hoë risiko hartversakings-pasiënte

Galectin-3 is 'n proteïen wat 'n belangrike rol in die ontwikkeling en progressie van hartversaking speel in ongeveer 30% van die pasiënte wat met hartversaking gediagnoseer is. Hierdie gemedieerde vorm van hartversaking word geassosieer met progressiewe fibrose in die hartspier, wat die hart se vermoë om te pomp, benadeel.

Die beskikbaarheid van 'n galektien-3-toets om hoë risiko pasiënte met kardiovaskulêre siekte en miokardiale fibrose te identifiseer, verteenwoordig 'n verdere stap in die rigting van die doeltreffender teiken van terapeutiese benaderings om fibrose te verminder by pasiënte met chroniese hartversaking volgens Bertram Pitt, MD, FACC, professor in interne geneeskunde, Afdeling Kardiologie, Universiteit van Michigan Skool vir Geneeskunde.

Terwyl NT-proBNP 'n biomarker is wat help om hartversaking te diagnoseer, is bykomende inligting nodig vir fenotipe HF pasiënte met verhoogde risiko van her-opname in hospitale / sterftes.

Dit is nou bekend dat 30-50% van pasiënte met hartversaking 'n inherente progressiewe vorm van die siekte het wat verband hou met hoë vlakke van Galectin-3 wat progressiewe fibrose veroorsaak -  'n onderliggende patologie in hartversaking.

"Ten spyte van talle mediese vooruitgang, bly die aantal sterftes onder gehospitaliseerde pasiënte met hartversaking hoog, meer as dié van die meeste kankers," het Brian Blaser, uitvoerende vise-president, Diagnostics Products, Abbott, gesê.

Die nuwe Argitek Galectin-3 toets is 'n nuttige hulpmiddel vir dokters in die versorging van hierdie krities-siek pasiënte.

Bron van inligting:
http://www.news-medical.net/news/20101123/FDA-clears-BG-Medicines-Galectin-3-test-to-identify-high-risk-patients-with-cardiovascular-disease.aspx

https://www.dicardiology.com/content/galectin-3-test-may-help-identify-patients-highest-risk-worse-prognosis-heart-failure




« Last Edit: April 20, 2017, 02:54:53 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #329 on: April 19, 2017, 01:35:59 AM »
Warfarin of Dabigatran?

Moeg vir die ewige gesteek en wag op uitslae van jou INR telling om jou rottegifdosis (Warfarin) aan te pas? Dink baie mooi voordat jy oorskakel na een van die nuwer bloedverdunners! Dit kan dalk die moeite werd wees om maar op te let wat jy eet en drink sodat dit nie jou bloedstol-tydsduur beinvloed nie.

Indien jy ernstige hartklepsiekte, meganiese hartkleppe of nierprobleme het, hou die nuwe bloedverdunner 'dabigatran' verhoogde risiko in vir bloeding en beroertes.

Maak asseblief honderd persent seker dat jou dokter bewus is van hierdie mediese toestande indien jy oorweeg om van Warfarin na die nuwer bloedverdunners oor te skakel!

A study was cut short when researchers found that patients taking dabigatran had significantly greater risk of complications (stroke and bleeding) compared to patients taking the standard Warfarin therapy.

https://www.cardiosmart.org/News-and-Events/2013/09/New-Blood-Thinner-Fails-to-Help-Heart-Valve-Patients




« Last Edit: April 20, 2017, 10:53:02 PM by Meraai vannie Baai »