Author Topic: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)  (Read 288916 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #345 on: August 22, 2017, 11:37:31 AM »
Dankie baie baie liefste matertjie van ons.   :love7: :notworthy:

Ek wil sommer gou ook vertel van 'n nuwe 'meghefter' wat Outop baie teen my sin aangeskaf het. Dit is 'n polshorlosie wat behalwe die tyd aandui, ook jou bloeddruk meet, jou hartritme en slaappatrone monitor. En natuurlik tel dit ook die aantal tree wat jy per dag baas geraak het.

Omdat manlief alreeds aan soveel stres en kommer onderworpe is met die asemdief in ons lewe, wou ek beslis nie he dat hy my gaan monitor op sy tablet wat alles ewe getrou verklik wat die 'wonder horlosie' waarneem en sodoende nog meer gestres raak nie.  Het dus viervoet vasgesteek en geweier dat hy dit aankoop. Ons jongste toe so mooi gevra dat ek dit tog maar moet oorweeg en die mamma gee in en nou dra ek getrou die nuwe wonderwerk.

Verstommend hoe vinnig dit vibrerend reageer en 'n piepkleine hart-teken gee wanneer jou eie hart bokspring! Geringste inspanning en selfs stresvolle situasies maak die horlosie  jou bewus dat die hart te hard werk en jy dinge stadiger moet hanteer/doen.

Inderdaad leef ons in die tegnologiese eeu wat my daagliks beindruk. Ek sal more oggend DV 'n skakel los na meer inligting rakende hierdie nuwe hulpmiddel.



« Last Edit: August 29, 2017, 12:31:11 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #346 on: August 29, 2017, 12:29:22 AM »
Indien jy belangstel in die werking van hierdie toestel sal die volgende skakel meer inligting verskaf:
http://help.fitbit.com/articles/en_US/Help_article/1565

HOW DOES MY TRACKER DETECT MY HEART RATE?

When your heart beats, your capillaries expand and contract based on blood volume changes. PurePulse LED lights on your tracker reflect onto the skin to detect blood volume changes and finely tuned algorithms are applied to measure heart rate automatically and continuously.

Hierdie skakel het ook inligting vir pasiente wat aan ernstige hartritme afwykings soos atrial fibrillation lei:
https://www.imedicalapps.com/2016/05/fitbit-heart-rate-atrial-fibrillation/
« Last Edit: August 29, 2017, 10:35:21 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #347 on: September 13, 2017, 12:50:32 AM »
Rebelleer of aanvaar 'n kroniese ongesteldheid

Die afgelope paar dae het ons saam met familie (wat Australia hulle nuwe tuiste gemaak het) gaan kamp langs die strand. Vassit in die lossand en kampvuur is sinoniem vir saam-kuier en ontspan langs die blou waters. Jy help ywerig tentpenne aangee en kan nie wag vir die groot kuier as daar klaar nesgeskrop is nie.

Intussen trek jy die vars seelug so diep as moontlik in en tel jou seeninge met elke hammerslag  :icon_biggrin:

Sonsondergang is nog al die jare my gunsteling tyd, wie kan dan die flikker van vlamme weerstaan as die vuurtjies saans gesellig begin knetter en kraak?

 :icon_bigsmurf: Hier moet ek my hand noodgedwonge lig en erken dat hierdie asemrowende plesiertjie die meeste gemis word tydens kampsessies die afgelope paar jaar.

Die oomblik as die wind begin toi-toi met rook in jou rigting protesteer die asemhalingsisteem met alle mag en word daar noodgedwonge gegryp na geleende asems op wiele of jy moet die witvlag hys en vlug - deeglik bewus van die oorlog waarin jy veg teen 'n onsigbare vyand - moet jy waak teen die innerlike rebellie as jy en die masjien aandag begin trek en die bekommerde gesigte van familielede jou begroet.

Dan word jou stryd nie net liggaamlik nie maar ook emosioneel. Haat jy die kommer wat jou kroniese toestand veroorsaak aan geliefdes. Besef jy dat die asemdief weereens die oorhand gekry het al probeer jy hoe hard om solank as moontlik op jou eie aan te gaan sonder hulp.

Terselfdertyd koester jy die voorreg om nou met die nuwe medikasie in staat te wees om vir lang tye hand aan hand langs die strand te kan stap met jou wederhelf sonder dat jy ekstra suurstof nodig het.



Wanneer jy soos gewoonlik alles passievol 'oordoen' voel jy gekierang wanneer jou kniege skielik begin knak en jy agterkom die kragbron is uitgeput. Jy sal moet halt roep. Onwillekeurig begin jou gedagtes dwaal na wat jy 'n paar jaar gelede nog in staat was om te doen voor jy paaie gekruis het met 'n onsigbare vyand.

Die besef van 'n lewenslange stryd waarin jy moet waak teen rebellie en die wete dat jy afhanklik geword het van mediese hulpmiddels terwyl jy vir ander blakend gesond voorkom. Die verduidelikings aan hulle wat nie verstaan dat jy so gesond lyk en tog afhanklik is van 'masjiene'. Voel jy gedwonge om jouself verder te druk (tot jou eie nadeel) sonder om staat te maak op die hulpmiddels.

Dit is by verre beter om jou situasie te aanvaar en besef dat jy hulp nodig het want dit stel jou in staat om nog 'n deel van die 'ou normaal' weer te ervaar - al beteken dit dat jy buurman se vuurtjie geniet deur die ruit van jou huis op wiele... net soos die snorkende masjien langs jou.

 :notworthy: :hello2:

*Hier kan jy loer wat skryf 'n mede PH'er oor haar stryd teen rebellie of aanvaarding:
Denial Is Not My Friend; Saying Goodbye to Resisting Therapy
https://pulmonaryhypertensionnews.com/2017/07/14/ph-denial-is-not-my-friend-time-to-embrace-compliance/

NB: Lees ook asb. die opvolg artikel 'Suurstof as terapie'

« Last Edit: September 22, 2017, 01:38:51 AM by Meraai vannie Baai »

Offline adele

  • Hardebaard
  • Posts: 1932
  • Gender: Female
  • gryp na môre in klein-klein stukkies
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #348 on: September 13, 2017, 07:17:15 PM »
Wanneer ek weer iemand teëkom wat sukkel, wil ek hierdie met hulle deel.
Weer 'n keer sterkte vir jou, liefste Meraai, en tog is ek saam met jou dankbaar vir elke nuwe tree op die strand   :love7:  :love7:
adéle  :grommit:

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #349 on: September 13, 2017, 11:22:29 PM »
Duisende dankies liefste mater vir jou getroue inloer en woordspoortjies gelaat  :love7:

Ek het vandag op die gevreetboek iets kosbaars raakgelees:

F-E-A-R has two meanings:

Forget Everything And Run
              or
Face Everything And Rise

The choice is yours!

 :notworthy: :hello2:

« Last Edit: September 14, 2017, 11:20:49 PM by Meraai vannie Baai »

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #350 on: September 20, 2017, 01:53:08 PM »
Die probleem is, wanneer jy begin hardloop, dit kan jy in elk geval nie meer doen nie, dan hardloop die probleme saam.  Al oplossing is vind 'n manier om dit te verbeter en daarmee saam te leef.

Sterkte matertjie.
Om te weet is om te verstaan.

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #351 on: September 21, 2017, 03:22:43 AM »
Groot groot waarheid liefste PM  :notworthy: Een van die minder aangename probleme waarmee jy as pasiënt mee vrede moet maak en saamleef is GEWIGSTOENAME weens  jou toestand en gebruik van lewensnoodsaaklike medikasie. 

Gewigstoename a.g.v Warfarin/Coumadin (bloedverdunners)

Medici weier om te glo/erken dat daar 'n verband is. Of hulle en die vervaardigers nie graag gewigstoename gekoppel wil hê aan die lewensreddende produk nie, sal ons tien teen een nooit weet nie.

In my soeke na bewyse van ander wat dieselfde toename ervaar het, vanoggend op 'n skakel afgekom waar pasiënte wat noodgedwone bloedverdunners moet/moes gebruik, letterlik 32 blaaie vol kommentare gelaat het oor hulle ervarings. Met die uitsondering van slegs 'n handjievol, het almal getuig dat hulle gewigsprobleme toegeskryf kan word aan die gebruik van veral hoë dosisse bloedverdunners. En dit is nie net a.g.v ooreet of gebrek aan oefening nie! Ek haal net twee van die kommentare aan:

"...  I'm running 4-miles 5 times per week as well as doing an hour of stretching/pilates/balance-ball/dance most days. The basic rule of "calories-in have to be fewer than calories burned" seems to have been re-written by whatever coumadin has introduced to my body."

"...  I am a horse trainer and a 4-H horsemanship leader (certainly not a sedentary life-style). In addition to a very active life-style, I am a nutritionist, so my food intake is whole and natural (right out of our own garden). I know what overeating looks and feels like and how to avoid it. For the life of me, I could not think what was causing my weight gain but began to suspect the Warfarin. I can't tell you how happy I was to read that I was not alone and that, unfortunately, so many others have experienced the same thing. Unlike most of those I read about, I do have the option of getting off Warfarin now"

Geseend is diegene voorwaar wat nie gewig opgetel het tydens die gebruik van warfarin/coumadin nie.

Om alles te kroon is daar ook diegene van ons wat 'n oorlog voer teen die asemdief waar probleme met diastoliese wanfunksie van die linkerventrikel (LVDD) ook kan lei tot gewigstoename:

"...Pulmonary hypertension (PH) is commonly seen in patients who present with left ventricular diastolic dysfunction (LVDD) and is considered a marker of poor prognosis.
 
Clinically, patients with PH-LVDD usually present with worsening dyspnea, weight gain, and progressive limitation in exercise capacity. In contrast to patients with PAH, patients with PH-LVDD may also complain of orthopnea and paroxysmal nocturnal dyspnea.

Currently, there are no FDA-approved medications for the management of PH-LVDD.

PH-specific therapy (prostacyclins and endothelin receptor blockers, in particular) is intended for patients with PAH and will have either no effect, or will potentially exacerbate the condition of a patient with left heart disease "


 :crybaby2: :dontknow:

*Bronne:
http://www.steadyhealth.com/topics/coumadin-linked-to-weight-gain?page=1
http://www.phaonlineuniv.org/Journal/Article.cfm?ItemNumber=850
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3401870/
« Last Edit: September 21, 2017, 03:43:32 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #352 on: September 22, 2017, 09:29:05 PM »
*Die plasing oor "suurstof as terapie" is geskuif na bl 23 om aan te pas by "Herken en identifiseer die gevaartekens wanneer jou suurstofvlakke te laag is."

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #353 on: September 28, 2017, 03:41:23 PM »
Dankie vir die kosbare inligting wat jy so getrou kom deel Matertjie.  Een van die dae slat jy 10,000 keer gelees. 
Om te weet is om te verstaan.

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #354 on: October 15, 2017, 11:07:46 PM »
Voorreg om te kan deel mater  :notworthy: Die artikel word wyd gelees ja en 'n bewys van soeke na inligting nog steeds. Ons trek nou op 99 756 keer gelees.

Vandag wil ek gou so bietjie gesels oor die "Moderne Siekte".

Ek het so week of wat gelede weer 'n reeks bloedtoetse gehad, onder andere vir 'n elektroliet-wanbalans. Het dus begin loer na die invloed wat 'n magnesium/kalium tekort op jou liggaamsfunksies het en inderdaad word hierdie wanbalans ook aangedui as 'n 'moderne siekte' weens verfynde voedsel en veranderde leefstyle waar probleme met tipe 2 diabetes, osteoporose, gewigs- en self velprobleme jou lewensgehalte letterlik en figuurlik versuur.

'n Hele bek vol ne!

Aangesien baie PH pasiente op vogafdrywende (Diuretics) geplaas word, is dit belangrik dat jy gereeld getoets word vir wanfunksies. Dit geld veral ook vir pasiente met hartversaking (heart failure).

Meeste van ons is bewus daarvan dat sekere tekorte kan lei tot krampe, gewrigs- en spierpyne maar vir my was dit tog half skrikwekkend as mens besef hoe groot is die sleutelrol wat gespeel word om die normale spiersametrekkings/ontspannings te beheer.

Aangesien die hart die belangrikste spier in jou liggaam is, kan onvoldoende inname lei tot hartritmeversteurings en in die ergste gevalle kan lae kalium tot hartversaking lei, volgens die Harvard Mediese Skool.

Te lae vlakke kan ook aanleiding gee tot slaaploosheid, moegheid en 'n algemene gevoel van swakheid. Duiseligheid en floutes weens verlaagde bloeddruk en wanfunksionering van die niere wat weer ontaard in 'n bose kringloop van onwatering en 'n oormatige dorsgevoel is simptome wat ernstige gevolge kan inhou.

Geestesongesteldhede soos verwardheid, prikkelbaarheid is nog newe effekte en so ook daardie liggaamlike ongemak van been-, arm- en selfs maagkrampe wat weer aanleiding kan gee tot hardlywigheid.

Die verhouding tussen voedingstowwe wat ons liggame benodig is inderdaad baie delikaat. Verbasend kan 'n wanbalans ook aaleiding gee tot swetende, stinkende voete, slegte asem en liggaamsreuke.

« Last Edit: November 19, 2017, 04:15:46 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Ans Botha

  • Regular Members
  • Snuiter
  • Posts: 362
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #355 on: October 23, 2017, 09:05:25 PM »
Baie interessant. Kon jy vasstel watter voedsel soorte ons moet eet of moet ons maar die tekort net aanvul met medikasie Meraai/

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #356 on: October 24, 2017, 09:09:07 AM »
Ek self is deur 'n slegte hogere bloeddruk en hartversaking episode.  Erge moegheid en voete wat oor my skoene hang geswel.  Hoe suiker en kolesterol en wat nog.
Dr Auchamp, 'n kruie dokter hier in Bela Bela, (is ook 'n mediese dokter) het al die vreeslike pille wat ek voorgeskryf is weg gevat en vervang met kruie.  Die hele bedrag was R350.00 in die plek van oor die R1000 per maand. (Moes net die bloeddrukpille hou.)  Hy het my op die banting dieet geplaas.
Dit is nou ses weke.  My voete is weer normaal.  Ek voel baie beter en na die 10de dag van bloeddruklesings is my bloeddruk van so 'n aard dat ek nie meer die pille drink nie.
Die dieet skryf slegs groente (op die groen lys) voor, dierevette en olyf- en ander gesonde olies en vleis.  Geen ander kolidrate soos suiker en ander gebak nie. 
Ons is vir jare die verkeerde inligting gevoer en dit gesluk, soos dit maar ons aard is. 
Om te weet is om te verstaan.

Offline adele

  • Hardebaard
  • Posts: 1932
  • Gender: Female
  • gryp na môre in klein-klein stukkies
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #357 on: November 02, 2017, 11:54:17 AM »
  :love7:  ek is so bly om sulke goeie nuus te hoor, lief julle en verlang wraggies ook nog   :toothy4:
adéle  :grommit:

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #358 on: November 09, 2017, 10:33:16 PM »
Ai PM ek so bitter jammer om te lees van jou nare ervaring. Sterkte matertjie en baie dankie vir die deel en inligting gegee  :love7:

Ans, ongelukkig het ek nie verder navorsing gedoen oor aanvullings of die regte tipe dieet nie aangesien ons net na ek die plasing gedoen het, vir 'n maand lank getoer het saam met my sus en swaerie uit SA. Ons het nog 'n week oor dan vlieg hulle weer terug. Sal dan DV meer intens loer na wat voorgestel word. Dankie vir julle getroue inloer hier waar ons lief, leed en seer deel met mekaar.

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #359 on: November 23, 2017, 11:21:19 AM »
Terugvoering oor kalium (potassium).

Ek het op 'n baie oulike skakel afgekom waar daar 'n bietjie meer uitgewei word oor hierdie onderwerp.  Een waarskuwing het veral my aandag getrek. PH pasiente let veral op die volgende inligting:
Other drugs used to lower blood pressure, including beta-blockers and ACE inhibitors, raise potassium levels in the body.
People with reduced kidney function may need to limit their daily potassium intake.

People who take thiazide diuretics, often used to treat high blood pressure, may need more potassium. That’s because thiazide diuretics promote potassium loss from the body. Steroids and laxatives also deplete potassium.


As jy meer wil lees - (onder andere is daar ook 'n lys van voedselsoorte ryk aan kalium) grawe gerus by onderstaande skakel:
https://www.webmd.com/food-recipes/features/potassium-sources-and-benefits#2

« Last Edit: November 23, 2017, 11:23:26 AM by Meraai vannie Baai »