Author Topic: 'n Hand en tand bekgeveg teen die asemdief PH (Pulmonale Hipertensie)  (Read 293553 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand, hart en long bekgeveg teen PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #120 on: March 26, 2015, 12:08:09 PM »
Na aanleiding van ons vorige plasing oor bloedklonte wil ek die volgende inligting weer deel uit my eie ervaring. Het dit 'n tyd gelede as kommentaar geplaas.

Simptomes van TIA's (mini of ligte beroerte):

*Skielike onverstaanbare emosionele veranderinge.
*Teisterende hoofpyne.
*Onvermoë/probleme om musiekinstrumente te bespeel.
*Moeisame/onsamehangende taalgebruik. Veral die letter 's' en 'r'.
*Die spelling en betekenis van woorde raak vreemd.
*Dele van liggaam wat lam/dood/swaar voel en traag is om te reageer.
*Een deel van gesig wat anders vertoon as die res (veral merkbaar wanneer mens op jou tande byt of letter 's' uitspreek)
*Wanneer daar liggies met 'n naald op die liggaam gesteek word, is een kant onmiskenbaar meer gevoelig. Veral voelbaar op die 'blaaie' van jou rug.
*Probleme om alle daagste takies uit te voer bv. koffiemaak/aantrek/hoe die wasmasjien en ander toerusting in die huis werk.
*Kan nie onthou wat die funksies van die motor se pedale is nie.

Meer ernstige simptome:

*Totale verwarring en beelde raak verwronge.
*Alles word pers. Onvermoë om te onderskei tussen kleure.
*Geen benul van gewone optel/aftrek van syfers nie.
*Kan nie die opdrag om te spring of op een been te staan, uitvoer nie. Brein weier om saam te werk.
*Herken nie gesinslede nie.
*Onthou nie wie jy is/waar jy woon/waar jy is en watter dag of maand dit is nie. (Ek ry nou nog met 'n nota in my handsak rond met my naam, adres en kontaknommers indien dit weer gebeur.)
*Bewussyn verloor.

« Last Edit: March 26, 2015, 12:10:58 PM by Meraai vannie Baai »

Offline PM

  • Administrator
  • Meester
  • Posts: 10692
  • Gender: Female
Re: 'n Hand en tand, hart en long bekgeveg teen PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #121 on: March 27, 2015, 11:40:04 AM »
Dit is 'n lang en moeilike aanpassing.  'n Mens voel onbevoeg, skaam en van jou menswees ontneem.  Nee, dit is nie lekker nie! 
Om te weet is om te verstaan.

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand, hart en long bekgeveg teen PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #122 on: March 29, 2015, 09:27:13 AM »
So so waar PM! Dankie mater vir jou getroue ondersteuning vir hierdie bewusmakingsveldtog op jou blad en vir toegang weereens verleen sodat ons kan volhard daarmee. My wens vandag is dat 'vrylik asem haal/breathe easy' 'n lewensreg vir almal sal wees en nie 'n grafskrifboodskap soos huidiglik vir pulmonale hipertensie pasiente nie.



« Last Edit: May 16, 2016, 11:39:25 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand, hart en long bekgeveg teen PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #123 on: April 02, 2015, 09:18:46 AM »


Dit is so belangrik vir PH pasiente om te besef dat dit nie 'n skande is om te rus as jy moeg voel, of wanneer dit jou skielik baie langer neem om normale dagtake af te handel nie - jy pas aan by die 'nuwe normaal' in jou lewe. Vir my is dit belangrik om nog 'mooi' te lyk vir die man aan my sy al voel mens gedaan en oor die muur; kan jy nog steeds straal en alles om jou pers verf!


Offline Naas

  • Hardebaard
  • Posts: 2283
  • Gender: Male
  • K.N.A.P. (Kan Naas Afrikaans Praat of wat?)
Re: 'n Hand en tand, hart en long bekgeveg teen PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #124 on: April 02, 2015, 09:41:31 AM »
Met so 'n positiewe aanslag gaan "Pap Henna" se  :bootyshake: geskop word. Outop is voorvoor 'n kenner van edelstene want hy het vir homself 'n blink diamant gekies as lewensmaat.



 :icon_bigsmurf:
Ek is maar net een, maar ek ís een.

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand, hart en long bekgeveg teen PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #125 on: April 02, 2015, 10:06:42 AM »
Dierbaarste maat van ons, die skaal hel hier swaar na my kant toe. Geseend is ek voorwaar. En met vriende soos jy aan ons sy, wie kan dan ooit beswaard deur die lewe gaan  :love7: Ons het geleer hoe kosbaar tyd, sekond vir sekond is. 'n Gawe wat jy met hand en tand, hart en long aangryp en verslind soos 'n vraat  :angel4:
« Last Edit: April 02, 2015, 10:17:17 PM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand, hart en long bekgeveg teen PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #126 on: April 15, 2015, 05:53:55 AM »


Strategie is 'n magtige wapen in enige geveg. Dit geld ook in die magsstryd om jou menswaardigheid te behou as 'n PH pasiënt. Sodra jy 'ek kan nie meer nie!' verplaas met 'hoe kan ek nog?' is die stryd teen onvermoë, halfgewonne.

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand, hart en long bekgeveg teen PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #127 on: April 20, 2015, 10:43:54 AM »
As daar ooit medaljes uitgedeel word aan versorgers, stoot ek my Outop tot heelvoor in die koor! Hy het noodgedwone ontpop in 'n kranige kok, 'n haarkapper van formaat en 'n sielemaat geskep uit die Heer se Hand. Met hierdie plasing wil ek my dank betuig aan hom, my versorger die afgelope drie jaar wat vir geen taak terugdeins nie. Dankie liefste Outoppie!
 


*foto geneem deur ons oudste seun tydens 'n kersseisoen-kuier by hulle verlede jaar.
« Last Edit: April 20, 2015, 11:58:37 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Naas

  • Hardebaard
  • Posts: 2283
  • Gender: Male
  • K.N.A.P. (Kan Naas Afrikaans Praat of wat?)
Re: 'n Hand en tand, hart en long bekgeveg teen PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #128 on: April 20, 2015, 12:37:40 PM »
If ever there was a love more beautifully expressed I would like to see it.


 :icon_bigsmurf:
Ek is maar net een, maar ek ís een.

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand, hart en long bekgeveg teen PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #129 on: April 20, 2015, 11:44:38 PM »
Versorgers/Caregivers se bydrae en opoffering is onvervangbaar in die samelewing.
 :notworthy: :icon_salut:

Ons is werklik 'n geseende paar Naas! Persoonlik dink ek dit is baie moeiliker vir die versorger van 'n pasient as vir die maat met 'n 'skeet'. Baie dae gewens ek kon die hartseerlyne  om Outop se mond wegneem. As ek myself probeer indink in sy posisie as die rolle omgeruil sou wees, wil ek gaan wegkruip. Hy verdien werklik 'n medalje. Statistieke bewys dat vroue eintlik beter versorgers is as die manne. Egskeidingsyfers styg met 6 persent in die gevalle waar die versorger manlik is en in die geval van vroue versorgers was daar geen styging in die syfers nie.

Die rol van versorgers word te dikwels misgekyk en hulle kan ook emosioneel en fisies 'uitgebrand' raak. 'n Breekkans vir hulle is net so belangrik. Ongelukkig is daar nie baie hulp beskikbaar vir hierdie engele nie.





« Last Edit: November 23, 2016, 04:24:44 AM by Meraai vannie Baai »

Offline Angelica

  • Regular Members
  • Hardebaard
  • Posts: 1674
  • Gender: Female
Re: 'n Hand en tand, hart en long bekgeveg teen PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #130 on: April 25, 2015, 01:30:27 PM »
Wow, Meraai!!!!
Ek sal op my kniee bly om God te bedank vir 'n man met soveel liefde.
Outop, jy is TOPS.  Dankie dat jy ons vriendin so bystaan en so liefhet. 
 :headbang:
elle

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Nou weet jy hoekom loop ek so oor van dankbaarheid liefste matertjie! Waar ons nou ook al gaan met verlof, stoot of dra Outop ewe geduldig die geleende asems op wieletjies  vir wanneer dit nodig word. Sy soort is min, ek weet dit diep uit my dankbare hart.



 
« Last Edit: May 20, 2015, 11:42:23 PM by Meraai vannie Baai »

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.

Offline Meraai vannie Baai

  • Moderator
  • Wysgeer
  • Posts: 3662
  • Elke dag aan ons Geskenk, is 'n kosbare voorreg.
Re: 'n Hand en tand, hart en long bekgeveg teen PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #133 on: June 02, 2015, 12:40:15 AM »
Soms is dit so moeilik om vir iemand te beskryf hoe jy voel. Suzanne Kenner, 'n mede PHer se woorde is in die kol.

Just something to help others understand how we may be feeling at times.

"Having Pulmonary Hypertension means that many things change. Just because you can't see the changes doesn't mean they aren't real.

Most people don't understand much about this disability/disease and its effects, and of those that think they know many are actually misinformed. In the spirit of informing those who wish to understand...

These are the things that I would like you to understand about me before you judge me...

I am scared. I don't know what the future holds for me. Will I end up dead or will I be one of the lucky ones. If you find me being quiet and reflective, please don't think I am upset with you. I am trying to sort out my fears.

I am angry. PH has taken so much away from me. I can no longer do many of the things I enjoy doing. I sometimes have difficulty just completing simple tasks. If I appear angry please understand it is PH I am angry with, not you.

Please understand that having PH doesn't mean I'm not still a human being. I have to spend most of my day being very careful about what I do, and if you visit I might not seem like much fun to be with, but I'm still me stuck inside this body. I still worry about school, work, my family and friends etc, and most of the time I'd still like to hear you talk about yours too.

Please don't assume you know what is best for me. PH has affected my lungs and such, not my mind. I am capable of making my own decisions. If I make the wrong decision, it is I who has to deal with the consequences. I still want to be part of the "gang." Please continue to invite me to participate in activities. I'll decide if I am capable of it. You may think you are being considerate by not inviting me to go out with everyone else, but it hurts when you exclude me. Maybe it's just that I can't do what everyone else can.

Please don't tell me you know how I feel. You don't. Don't offer me sympathy; I don't want your pity. But do offer me support and understanding, which I appreciate. I know sometimes I look perfectly healthy, but looks can be deceiving. Please understand that I am dealing with invisible pain. Even on a good day I feel like you do when you run a mile. Please keep that in mind.

Please understand the difference between "happy" and "healthy". When you've got the flu you probably feel miserable with it, but I've been sick for years (PH is a rare disease) even if I was only diagnosed recently, I can't be miserable all the time, in fact I work hard at not being miserable. So if you're talking to me and I sound happy, it means I'm happy. That's all. I may be tired. I may be in pain. I may be sicker than ever. Please, don't say, "Oh, you're sounding better!" I am not sounding better, I am sounding happy. If you want to comment on that, you're welcome.

If you want to suggest a cure to me, please don't. It's not because I don't appreciate the thought; and it's not because I don't want to get well. There is NO cure for PH."


Offline Naas

  • Hardebaard
  • Posts: 2283
  • Gender: Male
  • K.N.A.P. (Kan Naas Afrikaans Praat of wat?)
Re: 'n Hand en tand, hart en long bekgeveg teen PH (Pulmonale Hipertensie)
« Reply #134 on: June 02, 2015, 10:43:28 AM »
 :wave: :icon_bigsmurf: :icon_salut: U
Ek is maar net een, maar ek ís een.